Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2014

ΠΡΕΜΕΙΕΡΑ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΟ “ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΠΙΡΤΟ” ΤΟΥ ΘΩΜΑ ΣΙΔΕΡΗ


Ο Θωμάς Σίδερης είναι ένας πολυτάλαντος Πειραιώτης (μένει στο Κερατσίνι) δημοσιογράφος που ασχολείται με το γράψιμο σε όλες του τις εκφάνσεις. Κάνει ρεπορτάζ, αρθρογραφεί, έχει τις δικές του ιστοσελίδες και γράφει βιβλία, κυρίως μελέτες, μυθιστορήματα και θεατρικά έργα.

Πιο πρόσφατο έργο του το θεατρικό “ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΠΙΡΤΟ”.
Ανεβαίνει σε ένα καινούριο πολυχώρο-θέατρο, το L.A.Theater (life and art theater) που βρίσκεται στην γωνία Κωνσταντινουπόλεως και Ιεράς Οδού, απέναντι από το Γκάζι.
Παίζουν η Ευτυχία Φαναριώτη και ο Βασίλης Ζώης. Σκηνοθετεί ο Σάββας Πασχαλίδης. Βασικά το έργο είναι ένας μονόλογος της Φαναριώτη. Οι πιο πολλοί θα την ξέρουν από κάποια τηλεοπτικά περάσματα που έκανε. Είναι πολύ καλή ηθοποιός και στηρίζει πολύ καλά το έργο.
Το έργο έχει να κάνει με την προσφυγιά του ’22. Η αφηγήτρια είναι μια πόρνη του Χαλκά Μπουρνάρ της Σμύρνης πριν την καταστροφή και των Βούρλων του Πειραιά μετά το ’22.
Είδα χτες τη Γενική Πρόβα του έργου που σήμερα κάνει πρεμιέρα. Μου άρεσε πολύ. Ήταν πολύ δυνατό και η πρωταγωνίστρια το απέδωσε υπέροχα. Θα πει κανείς ότι, ίσως, μου άρεσε γιατί εγώ είμαι πρόσφυγας, μεγάλωσα κοντά στα Βούρλα και τα προβλήματα που φωτίζονται στο έργο είναι πολύ κοντά στις προσωπικές μου εμπειρίες. 
Όχι, δεν ήταν αυτό. 
Θα έλεγα ότι ίσως αγγίζει περισσότερο κάποιον που δεν θα είχε αυτές τις εμπειρίες. Κατάφερε το έργο να κάνει πανανθρώπινα τα ιδιαίτερα δράματα των ηρώων του και αυτό ήταν η μεγάλη του επιτυχία.

Συγχαρητήρια στον Θωμά και του εύχομαι να έχει το έργο του την καλύτερη δυνατή πορεία.