Τρίτη 20 Ιανουαρίου 2015

ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΙΣ


Την Κυριακή εκλογές. Την προτίμησή μου την έχω δείξει, είναι ο Σύριζα. Τον ψήφισα το 2012 όταν η εκλογή ήταν πραγματικά κρίσιμη για το μέλλον της Ελλάδας. Δυστυχώς, χάσαμε. Η καταστροφή που ακολούθησε ήταν αποτέλεσμα της λανθασμένης επιλογής των ψηφοφόρων που προτίμησαν την υποταγή με αντίτιμο την μίζερη ζωή που μας χάρισε η Νέα Δημοκρατία.
Τώρα έχουμε μια ακόμη εκλογή που θα μπορούσε να θεωρηθεί και αυτή κάπως κρίσιμη. Όχι όπως του '12 βεβαίως. Απλά τώρα, έστω και με καθυστέρηση, μπορούμε να ξαναβρούμε λίγη από την αξιοπρέπειά μας. Τώρα δεν είναι τόσο η κρισιμότητά της που την κάνει σπουδαία όσο η ιστορικότητά της. Για πρώτη, ουσιαστικά, φορά η Αριστερά θα πάρει την κυβερνητική εξουσία και ευθύνη σε μια χώρα της Ευρώπης.
Κάνοντας ζουμ στα ψηφοδέλτια, θέλω να πω και κάποιες προτιμήσεις μου, κι αν μπορέσω να επηρεάσω και κανέναν, πολύ θα το χαρώ.
Στην περιφέρειά μου, την Β' Πειραιά, ήδη ανάρτησα τις προτιμήσεις μου από την πρώτη μέρα που ανακοινώθηκε το ψηφοδέλτιο. Τώρα θα προσθέσω μια ακόμη προτίμησή μου στην Α' Αθηνών. Μία στη Β' Αθηνών και μία στην Α' Πειραιά
Στην Β' Πειραιά είχα καταγράψει τους Παναγιώτη Λαφαζάνη, Εύη Καρακώστα και Θανάση Λαζαρίδη. Η σχετική ανάρτηση εδώ.

Ο Παναγιώτης Λαφαζάνης, φίλος από παλιά και συμφοιτητής μου στα χρόνια 1970-74, είναι γνωστός σε όλους, δεν χρειάζεται συστάσεις. Με τον Παναγιώτη συμπορεύτηκα πολιτικά μόνο σε περιόδους ανωμαλίας, στην χούντα (1971-73) και αργότερα στον Συνασπισμό την περίοδο της διάσπασης του ΚΚΕ (1990-94). Στη μεταπολίτευση (1974-89) εκείνος ήταν στο ΚΚΕ κι εγώ ανένταχτος και μετά το ’94 εγώ πήγα στο ΠαΣοΚ. Τα τελευταία χρόνια υποστηρίζω τον Σύριζα αλλά δεν είμαι ενταγμένος κομματικά. Με τις απόψεις του συμφωνώ κατά ένα πολύ μεγάλο μέρος.

Η Εύη Καρακώστα από τις αρχές του ’80 ήταν επικεφαλής στην «Ανθρώπινη Πόλη» που ήταν στο Κερατσίνι «αδελφό σχήμα» των «Ανένταχτων» της Δραπετσώνας. Βρεθήκαμε μαζί στην Παμπειραϊκή Επιτροπή για την Ανάπλαση (2000-2008) και ξανά στην Πρωτοβουλία για την δική μας Ανάπλαση (2014). Είναι αρχιτέκτων, με μεγάλη δράση επαγγελματική αλλά και πολιτική (στον Δήμο, στην Περιφέρεια), στέλεχος των «Ενεργών Πολιτών» του Μανώλη Γλέζου. Πολύ αξιόλογος άνθρωπος με απόψεις που βλέπουν στο μέλλον και εγγύηση ότι το θέμα της Ανάπλασης δεν θα βαλτώσει τώρα που όλα μοιάζουν ευνοϊκά (Δήμος, Περιφέρεια και –πιθανότατα- Κυβέρνηση στα χέρια του Σύριζα). Πρωταγωνίστησε στην κατάθεση προσφυγής στο Σ.τ.Ε. από πολίτες (πέραν εκείνης του δήμου) για τον χώρο της Βιομηχανικής Ζώνης.

Ο Θανάσης Λαζαρίδης είναι Δραπετσωνίτης φιλόλογος που δεν διορίστηκε όταν έπρεπε και τώρα ψάχνει στα φροντιστήρια και σε άλλες δραστηριότητες (ραδιόφωνα, σπορ, σινεμά κλπ.) να βρει τρόπους για να επιβιώνει και να εξασφαλίσει σύνταξη. Τον καταλαβαίνω γιατί θα μπορούσα να είμαι στη θέση του (αν δεν είχα κι εσένανε… που λέει και ο Πάριος). Συνεπής στην αριστερά, παρών σε όλα τα πολιτικά γεγονότα με όποιο προσωπικό κόστος, αξίζει να τιμηθεί κι αυτός με την ψήφο μας. Όποτε μιλήσει κανείς μαζί του θα συναντήσει πάντα ένα χαμόγελο και μια αισιόδοξη κουβέντα. Έχει απόψεις, είναι λογικός, έχει χιούμορ και είναι γνώστης της πολιτικής.

Για την Α' Πειραιά, θέλω να σημειώσω την παρουσία του Θοδωρή Δρίτσα, με τον οποίο συμμετείχα πρόσφατα στον ωραίο αγώνα του για τη δημαρχία Πειραιά. Δεν χρειάζεται να πω πολλά για τον Θοδωρή ο οποίος είναι μια προσωπικότητα με καθολική αναγνώριση στον Πειραιά ακόμα και από τους αντιπάλους του.


Για την Α' Αθηνών, θέλω να σημειώσω την ξεχωριστή παρουσία του Στέλιου Ελληνιάδη, πασίγνωστου ανθρώπου του πολιτισμού, που η δράση του είναι πολύ μεγάλη εντός και εκτός Ελλάδας. Να σημειώσω όμως δυο μόνο από τα τελευταία πράγματα με τα οποία ασχολήθηκε και για τα οποία έχω προσωπική γνώμη. Έφτιαξε μια Λέσχη Φιλίας και Πολιτισμού και έδωσε ζωή και δράση σε δεκάδες (και εκατοντάδες συνολικά) ανθρώπους που τους έφερε κοντά. Χωρίς αυτόν θα ήταν άγνωστοι μεταξύ τους. Και ασχολήθηκε όσο κανείς άλλος με τον ελληνισμό της Ουκρανίας που βρέθηκε και ακόμα βρίσκεται σε πολύ δύσκολη θέση. Η εκλογή του Στέλιου Ελληνιάδη θα είναι κόσμημα για την ίδια τη Βουλή, για τον Σύριζα και για όλους μας.


Για την περιφέρεια της Β' Αθηνών όπου παρεπιδημούν πολλοί μεγαλόσχημοι και αστέρες, έχω να προτείνω τον Ανδρέα Καρίτζη. Ένα παιδί που πήρε πτυχία και διδακτορικά (δρ. Φιλοσοφίας) και δούλεψε στο πλάι του Αλέξη Τσίπρα όταν ακόμα τα ποσοστά του Σύριζα ήταν ισχνά. Ικανός και νέος, ορεξάτος και γεμάτος ιδέες, είναι μια από τις ελπίδες μας ότι ο πολιτικός κόσμος μπορεί να ανανεωθεί και από αυτή την ανανέωση να προκύψει και μια νέα πορεία για την χώρα μας. 

Αυτά από εμένα. Εσείς αποφασίζετε.