Πέμπτη 6 Οκτωβρίου 2016

ΟΙ ΤΣΑΜΗΔΕΣ

Υπάρχει θέμα Τσάμηδων;
Βεβαίως και υπάρχει αφού 1) το θέτουν κάποιοι στην Αλβανία μετ' επιτάσεως (ακόμα και η Βουλή τους) και 2) το συζητά επικινδύνως μέρος των ΜΜΕ και ακροθιγώς η Νέα Δημοκρατία για να δείξει ότι όλα πάνε χάλια επί κυβέρνησης αριστεράς.

Ο Αλβανός υποργός έθεσε το θέμα στην Έλληνα ομόλογό του κι εκείνος του απάντησε ότι "δεν συζητάμε τέτοιο θέμα". Άρα συζητήσατε λένε οι Αλβανοί και επαναλαμβάνουν οι κουτοχορτοφάγοι νεοφιλελεύθεροι που πιάνονται από ό,τι κινείται στον αέρα, τις δηλώσεις Φίλη, τις δηλώσεις Ερντογάν, τις δηλώσεις Αλβανού ΥΠΕΞ, τις δηλώσεις Κοντομηνά, τις δηλώσεις Μητσοτάκη  κ.ο.κ. για να δείξουν ότι όπου νά' ναι τελειώνουν τα ψέματα, πέφτουν οι αριστεροί κι έρχονται οι εκλογές. 
(ΣΣ.: Μια απορία: δεν φοβούνται ότι θα τις χάσουν και πάλι; κανένα μάθημα από την ιστορία;). 
Πάντως αν αυτό το "δεν συζητάμε" του Κοτζιά είναι διάλογος, τότε κατανοεί κανείς απολύτως γιατί συχνά τα ίδια μέσα ονομάζουν πληροφόρηση τη χυδαία ή και ψευδή προπαγάνδα.

Αλβανοί ζούσαν (και ζουν ως Αρβανίτες χριστιανοί) στην δικιά μας Νότια Ήπειρο όπως ζουν και Έλληνες (Ρωμιοί) στην δικιά τους Βόρεια. Μόνο που από την Ελλάδα οι μουσουλμάνοι αρβανίτες ονομάστηκαν "τουρκαλβανοί" και εκδιώχθηκαν όταν βρέθηκε η ευκαιρία που, βεβαίως, την έδωσαν οι ίδιοι οι Τσάμηδες συνεργαζόμενοι μαζικά με τον Ιταλό φασίστα και κατόπιν με τον Γερμανό ναζί κατακτητή. Πάνω από 1.700 καταδίκες δοσιλόγων Τσάμηδων εκδόθηκαν, τη στιγμή που η πλειοψηφία των πραγματικών δοσίλογων συνεργατών των Γερμανών με τις κουκούλες και τις γερμανικές στολές αθωώθηκε από το μετεμφυλιακό κράτος. Όχι μόνο κυβέρνησε ο δοσιλογισμός στην Ελλάδα είτε ως χούντα είτε ως παρακράτος αλλά τώρα συσπειρώνεται πίσω από την Χρυσή Αυγή αναζητώντας μια ρεβάνς.

Η "δικιά μας" νότια Ήπειρος ήταν το κέντρο του κράτους του Αλή Πασά, του πιο μεγάλου Αλβανού που ξύπνησε τον αλβανικό εθνικισμό. Τα Γιάννινα ήταν η πρωτεύουσά του και το Τεπελένι στη Βόρεια Ήπειρο η γενέτειρά του. Μπορεί να μην είχε ΚΑΙ Αλβανούς το κέντρο της κυριαρχίας του; Ε, λοιπόν αυτοί ήταν οι Τσάμηδες, κατά πλειοψηφία μουσουλμάνοι όπως κι ο Αλής. 
Όσοι ήταν χριστιανοί πολιτογραφήθηκαν (εθελούσια και συνειδητά) Έλληνες. Ο διαχωρισμός Ελλήνων-Τούρκων δεν έγινε με βάση την καταγωγή (αγνοήθηκε) ούτε το αίμα (ήταν αδύνατο) άρα δεν έγινε με φυλετικά κριτήρια. Έγινε με βάση την θρησκεία. Όλοι οι χριστιανοί, Ρωμιοί, Αλβανοί, Βλάχοι, Καππαδόκες, Λαζοί, Κάρες κλπ. ονομάστηκαν Έλληνες κι όλοι οι μουσουλμάνοι (Τουρκοκρητικοί, Μακεδόνες, Πομάκοι κλπ) Τούρκοι. Έγιναν πολλές εθνοκαθάρσεις και μια δυο "αιματηρές" (κατά Φίλη) που ισοδυναμούν με γενοκτονίες (δηλαδή είναι γενοκτονίες). 
Επίσημη εθνοκάθαρση ήταν κι η Λωζάνη κι η συμφωνία ανταλλαγής των πληθυσμών. Εθνοκάθαρση και η εκδίωξη των 250.000 Ρωμιών της Πόλης. Μια από τις προ-τελευταίες "εθνοκαθάρσεις" ήταν αυτή των 18 έως 20 χιλιάδων Τσάμηδων που έδωσαν όπως είπαμε μια καλή αφορμή για να τους ξεφορτωθεί ο ΕΔΕΣ του Ζέρβα και το κράτος του εμφυλίου. Το ΕΑΜ αντίθετα είχε μικτά σώματα χριστιανών και μουσουλμάνων με αντιφασίστες Τσάμηδες μέσα του οι οποίοι φυσικά δεν γλίτωσαν καθώς ήταν δυο φορές χαμένοι και σαν "Τουρκαλβανοί»" και σαν "Κομμούνια".

Θέμα Τσάμηδων για την Ελλάδα δεν υπάρχει. Για την ακρίβεια υπάρχει στο ίδιο βαθμό που υπάρχει θέμα επιστροφής της Πόλης στην Ελλάδα ή της Βορείου Ηπείρου. Γιατί και στο Τσάμικο και στο Πολίτικο οι εθνοκαθάρσεις έγιναν, τα κράτη πήραν τα σχήματά τους, ομογενοποιήθηκαν στον μέγιστο δυνατό βαθμό και αυτή η πραγματικότητα δεν αλλάζει. 

ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 

*******************

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ 
για όποιον θέλει περισσότερα ιστορικά στοιχεία.
    
Η Ήπειρος ήταν από την αρχαιότητα η ΚΟΙΝΗ κοιτίδα Αλβανών και Ελλήνων. Από εκεί προέρχονται οι ελληνικές θρησκείες (Δωδώνη πρώτο Ιερό και αργότερα σταδιακή κάθοδος των Ιερών προς Δελφούς και Δήλο), από εκεί προέρχονται οι Αχαιοί, οι Ίωνες, οι Αιολείς και οι Δωριείς. Από εκεί και οι Ιλλυριοί, οι πρόγονοι των Αλβανών. Για το αληθές, κοιτάξτε την Ιστορία του Ελληνικού Έθνους, τόμος Α' σελ. 364.

Τα ψηλά βουνά της Πίνδου φιλοξένησαν για χιλιάδες χρόνια μετά τον κατακλυσμό (της 10ης χιλιετίας πΧ) τον ανθρώπινο πληθυσμό που αργότερα κατά κύματα κατήλθε προς τα παράλια μέρη. Όσοι κατήλθαν προς νότο και ανατολάς ήταν (έγιναν) οι Ελληνες, όσοι έφυγαν προς τις βορειοδυτικές ακτές ήταν (έγιναν) οι Ιλλύριοι. Οι πιο νότιοι Έλληνες κυβερνήθηκαν με ισονομία και δημοκρατία, χωρίς θέσφατα και ιερατεία, με συμμετοχή όλων στην εξουσία και έφτιαξαν το γνωστό ελληνικό θαύμα. Οι βόρειοι ομόρριζοι έμειναν ορεισίβιοι μέχρι προσφάτως. 
Οι Έλληνες κατακτήθηκαν, βιάστηκαν, αλλαξοπίστησαν, έχασαν το όνομά τους και τσαλαπατήθηκαν τα επιτεύγματά τους και κυρίως το πολιτικό τους σύστημα, ο γεννήτορας όλων των υπολοίπων. Οι ορεισίβιοι Αλβανοί έμειναν κυρίαρχοι των βουνών, αδιάφοροι για κάθε θρησκεία κι έγιναν άγριοι πολεμιστές. Εν πολλοίς χάρη σε αυτούς απελευθερώθηκε (στρατιωτικά) η Ελλάδα το 1821. Ατύχησαν όμως ο Κολοκοτρώνης, ο Οδυσσέας Ανδρούτσος, ο Καραϊσκάκης, όλοι οι μεγάλοι μας ήρωες όταν προσπάθησαν να φτιάξουν την ελληνοαλβανική συμμαχία. Την πέτυχαν δύο φορές, μια το 1807 (Κολοκοτρώνης και Φαρμάκης την προώθησαν) και μια το 1821 (υπογράφτηκε τον Ιανουάριο του 1821) αλλά και τις δυο φορές την έφαγαν οι σκοπιμότητες. Ίσως γιατί η ελληνοαλβανική επανάσταση θα έμοιαζε με εσωτερικό ζήτημα της Οθωμανικής εξουσίας (όπως ο Πασβάνογλου στο Βιδίνι ή ο Αλή Πασάς στα Γιάννινα ή ο Ιμπραήμ στην Αίγυπτο) ενώ η σκέτη χριστιανική Ελλάδα (με το όνομα "Ελλάδα" μάλιστα) φαινόταν πιο πολύ σαν σύγκρουση χριστιανισμού-ισλάμ, ή δύσης-ανατολής, ή ακόμη πολιτισμού -βαρβαρότητας. Ίσως ήταν ένα παραμύθι αναγκαίο για την επιβίωσή της, ωστόσο αυτό μας χώρισε από τους Αλβανούς κι ίσως αυτό μας έδωσε την ανεξαρτησία μας.

Οι Έλληνες δεν είναι έθνος ανάδελφον, όπως έλεγε ο αξέχατος Σαρτζετάκης. Κι αν τέλος πάντων δεν έχουμε αδέλφια, έχουμε τουλάχιστον ξαδέλφια. Είναι οι Αλβανοί είτε λέγονται Τσάμηδες, είτε Τόσκηδες είτε Γκέκηδες. Μόνο που έχουν μεγάλο δρόμο ακόμα να διανύσουν για να φτάσουν έστω και στην δική μας ημιάγρια (πολιτιστικά και πολιτικά) κατάσταση. Κι ως τότε θα διεκδικούν πάντα κάποια συκιά από το παλιό κτήμα του "θείου".