Τετάρτη 22 Μαΐου 2024

Μετά τον Μητσοτάκη και τον Ζελένσκι καλείται κι ο Νετανιάχου στο αμερικανικό Κογκρέσο για χειροκρότημα.

Γίνονται διαβουλεύσεις για την έλευση του Όρμπαν.

Πέμπτη 16 Μαΐου 2024

ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ-ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ

Τη Δευτέρα 20 Μαΐου και ώρα:19:00 συνεδριάζει το δημοτικό συμβούλιο Κερατσινίου-Δραπετσώνας. Πολλά τα θέματα (27) αλλά εγώ θα σταθώ στα δύο πρώτα (το πρώτο έχει δύο σκέλη).
Είναι θέματα αστικού σχεδιασμού που βλέπουν μακριά και είναι πολύ σημαντικά για την πόλη, για το παρόν και το μέλλον της.
ΘΕΜΑ 1ο:
«ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΓΙΑ:
Α. ΤΗ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ ΕΙΔΙΚΟΥ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ (ΕΠΣ) ΚΑΙ ΡΥΜΟΤΟΜΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ (ΡΣΕ)
Β. ΤΗΝ ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΠΡΟΕΓΚΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗΣ –ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΕΠΕΜΒΑΣΗΣ – ΤΩΝ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΩΝ ΡΥΘΜΙΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΩΝ
ΘΕΜΑ 2ο:
ΕΚΔΟΣΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΕΓΚΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΟΝΗΘΕΝΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΔΗΜΟΥ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ-ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑΣ
Το πρώτο είναι ουσιαστικά η έγκριση και το επόμενο βήμα της Έρευνας του ΕΜΠ για την περιοχή της Ανάπλασης με την κατ΄ αρχήν απόφαση για κατάρτιση Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου.
Το δεύτερο είναι μια ανάλυση του σχεδιασμού της πόλης που αποτελεί προϋπόθεση για την συγκοινωνιακή και άλλες μελέτες που οφείλει να κάνει ο δήμος με το βλέμμα στο αύριο.
Θα είναι προς τιμήν των δημοτικών συμβούλων που θα παρευρεθούν το ότι θα βάλουν την υπογραφή τους κάτω από τόσο σημαντικές αποφάσεις για την πόλη.

Όποιος πολίτης επιθυμεί μπορεί να παρακολουθήσει την συνεδρίαση δια ζώσης στην αίθουσα του ΔΣ ή μέσω youtube από το σπίτι του στην διεύθυνση "ΔΣ Κερατσινίου Δραπετσώνας"

Τετάρτη 15 Μαΐου 2024

"I dig a pony" των Beatles

Αναζήτησα μια καλή μετάφραση για το "I dig a pony" των Beatles από την ΑΙ (τεχνητή νοημοσύνη). Μού έδωσε την μετάφραση καθώς και μια ερμηνεία των στίχων. Μού έγραψε τα εξής:

Αυτό το τραγούδι των Beatles, “I Dig a Pony”, είναι γεμάτο από ελευθερία και αυτοέκφραση. Ο ποιητής μας προσκαλεί να γιορτάσουμε ό,τι επιθυμούμε, να διεισδύσουμε σε κάθε χώρο που μας καλεί η καρδιά μας, να ακτινοβολήσουμε όλα όσα είμαστε, και να αντικατοπτρίσουμε την ουσία μας στον κόσμο. Μας υπενθυμίζει ότι όλα πρέπει να είναι ακριβώς όπως τα θέλουμε, γιατί στο τέλος, όλοι αναζητούμε την αγάπη και την αποδοχή. Είναι μια ωδή στην ατομικότητα και την αυθεντικότητα, με τον ποιητή να μας λέει ότι έχουμε τη δύναμη να καθοδηγήσουμε τη ζωή μας όπως εμείς επιλέγουμε. Αυτό το τραγούδι είναι μια πρόσκληση να ζήσουμε με πληρότητα και να αγκαλιάσουμε την ολότητα του είναι μας.
Ακολουθεί το τραγούδι (του 1969 από το άλμπουμ let it be)
(ηχογράφηση από την "ταράτσα")


I dig a pony

Τρίτη 14 Μαΐου 2024

Μακεδονικό

 Κι έτσι η ζωή απέδειξε ότι στο "μακεδονικό" οι μακεδονομάχοι της δεκάρας ήταν 

είτε ΗΛΙΘΙΟΙ είτε ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ.

Τετάρτη 8 Μαΐου 2024

Αίνιγμα

Από αυτά που κυκλοφορούν στο Ίντερνετ. Μια ιστοσελίδα μάς δίνει ένα "αίνιγμα" και θέλει την απάντηση από εμάς.

Το αίνιγμα είναι:
"Mία γυναίκα συνήθιζε να πηγαίνει στο ίδιο καφέ κάθε απόγευμα και να παραγγέλνει σταθερά το ίδιο αφέψημα. Ένα ζεστό τσάι.
Ο σερβιτόρος της ήταν πάντα ο ίδιος μέχρι τη στιγμή που αρρώστησε και το καφέ προσέλαβε προσωρινά έναν νέο σερβιτόρο. Ο οποίος έτυχε να είναι ο πρώην της γυναίκας που έπινε το τσάι.
Εκείνο το απόγευμα αυτή ξαναπήγε στο καφέ, είδε τον νέο σερβιτόρο και του παράγγειλε το ίδιο τσάι που έπαιρνε πάντα. Δύο λεπτά μετά η φωνή της ακούστηκε και του ζήτησε να έρθει στο τραπέζι της. «Το τσάι μου έχει μέσα μία μύγα. Είναι ντροπή να είσαι τόσο απρόσεκτος. Άλλαξε σε παρακαλώ το τσάι και μην περιμένεις να το πληρώσω».
Ο σερβιτόρος έφυγε προς την κουζίνα με το φλιτζάνι το τσάι και τη μύγα μέσα. Επέστρεψε ένα λεπτό μετά και με όση ευγένεια του απέμενε της σέρβιρε το τσάι. Δεν πρόλαβε να γυρίσει την πλάτη του και να φύγει από το τραπέζι της όταν ξανακούστηκε η φωνή της. «Είναι ντροπή αυτό που έκανες. Πέταξες τη μύγα και μου ξαναέφερες το ίδιο τσάι».
Ο σερβιτόρος ήταν ένοχος. Πώς όμως το κατάλαβε η γυναίκα; Μπορείς να καταλάβεις τι τον πρόδωσε μόνο σε λίγα δευτερόλεπτα;"
Αφού έδωσε την ιστορία, προκαλεί τον αναγνώστη:
ΒΡΕΣ ΤΟ ΚΙ ΑΝ ΔΕΝ ΤΟ ΒΡΕΙΣ ΔΕΣ ΤΗΝ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΚΑΤΩ:
Και δίνει την εξής απάντηση:
"H γυναίκα είχε ρίξει στο φλιτζάνι της ζάχαρη και είχε ανακατέψει το τσάι. Το τσάι που δοκίμασε τη δεύτερη φορά ήταν ήδη γλυκό πριν προσθέσει ζάχαρη. Άρα, ήταν το ίδιο τσάι που είχε δοκιμάσει λίγα λεπτά πριν."
Και ρωτάω εγώ. Δηλαδή η γυναίκα είχε βάλει ζάχαρη στο τσάι και το είχε ανακατέψει με την μύγα μέσα σε αυτό να πλέει;
Κι όποιος βρει την "απάντηση" που μάς προσφέρει η ιστοσελίδα είναι έξυπνος ή χαζός όσο και ο κατασκευαστής του αινίγματος;
Αυτά και συγνώμη αν έφαγα τον χρόνο σας.

Τρίτη 7 Μαΐου 2024

Τσερόκι και Έλληνες

Δεν ξέρω πόση αλήθεια υπάρχει σε όλα αυτά που αναφέρει το άρθρο του economico περί ομοιοτήτων που παρατηρήθηκαν μεταξύ των Ινδιάνων Τσερόκι και προϊστορικής Ελλάδας.

Πάντως, αν αναζητά κανείς μιαν εξήγηση, μία γραμμή που μπορεί να συνδέει την Αμερική με την Μεσόγειο και την Ελλάδα, θα έπρεπε να την αναζητήσει στην Ατλαντίδα, την ήπειρο μεταξύ Ηράκλειων στηλών (Γιβραλτάρ) και Καραϊβικής που είναι πιθανό μετέφερε κοινά πολιτιστικά στοιχεία στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.
Περισσότερα στο βιβλίο μου "Η Αργυρή Εποχή των ανθρώπων" του 2017, εκδόσεις Μπατσιούλα.

Το άρθρο

Αμερικανοί Αρχαιολόγοι υποστηρίζουν ότι οι Ινδιάνοι Cherokee είχαν επαφή με τη Μεσόγειο και μιλούσαν Ελληνικά!

Αμερικανοί Αρχαιολόγοι υποστηρίζουν ότι η Ινδιάνικη φυλή των Cherokee είχαν επαφή με τη Μεσόγειο και μιλούσαν Ελληνικά!

 Αρχαίες πετρες με ιερογλυφικά στοιχεία που αποδίδονται στον ελληνικό πρώιμο πολιτισμό καθώς και άλλα στοιχεία πολιτισμού της φυλής των Cherokee επιτρέπουν σε ορισμένους  Αμερικανούς αρχαιολόγους να αναπτύσσουν τη θεωρία ότι οι Ινδιάνοι της Βόρειας Αμερικής συνδέονται με τους λαούς της Μεσογείου και ειδικότερα ότι υπήρχε επαφή μεταξύ Αμερικής και Αιγαίου στην Εποχη του Χαλκού.

Ανεξάρτητα αν αυτή η θεωρία υιοθετείται ή όχι από το σύνολο της κοινότητας των Αμερικανών Αρχαιολόγων, έχει ενδιαφέρον να αποτυπωθούν ορισμένα ευρήματα και σκέψεις γύρω από αυτή τη θεωρία, που αν μη τι άλλο, εξάπτουν τη φαντασία και οδηγούν σε περαιτέρω αναζητήσεις.

Οι τρεις Ελληνικές πέτρες

Τρία δείγματα πετρογλυφικών που βρέθηκαν στην Βόρεια Αμερική, ερευνήθηκαν και θεωρούνται ότι είναι Ελληνικά:

  • Η πέτρα Possum Creek Stone ανακαλύφθηκε από την Gloria Farley στην Oklahoma το 1970. Όπως εξηγεί η ίδια στην πέτρα απεικονίζεται ένας Έλληνας αθλητής επάνω σε βάθρο νίκης με ελληνική επιγραφή που παραπέμπει στη λέξη “νικητής”.
  • Μια άλλη πέτρα, η Thruston Stone, ερμηνεύεται ως μία ανάμιξη πολλών πολιτισμών οπως Ελληνικής, Τσερόκι, Ινδιάνικης, Αιγυπτιακής και Εβραίκης. Η πολιτισμική κοινότητα των Cherokee, Keetoowah Society έχει αναπτύξει τη θεωρία, ότι η συγκεκριμένη φυλή των Ινδιάνων προέρχονται από τους Πτολεμαίους που έφτασαν με υπερατλαντικά ταξίδια μαζί με Εβραίους και Φοίνικες στην κοιλάδα του Ohio γύρω στο 100 π.Χ.
  • Ένα τρίτο εύρημα, το Red Bird Petroglyph είναι Ελληνική επιγραφή που χρονολογείται ανάμεσα στον 2ο και 3ο αιώνα π.Χ. παρά το γεγονός ότι το Αρχαιολογικό Ινστιτούτο της Αμερικής και η New York Times θεωρούν ότι είναι αντίγραφο του 1800 μ.Χ.

Τα … Ελληνικά των Cherokee

Η αλήθεια είναι ότι η γλώσσα των Cherokee περιέχει πολλές λέξεις ελληνικής προέλευσης ή με Ελληνικές ρίζες, ιδιαίτερα στο πεδίο της ιεραρχίας, στρατιωτικής ορολογίας, μυθολογίας, αθλητισμού και τελετουργία. “Οι Cherokee είναι στην κυριολεξία οι “Έλληνες” της αρχαίας Αμερικής”, επιμένουν οι υποστηρικτές  της “Μεσογειακής” θεωρίας για τους Ινδιάνους.

Ελληνικές λέξεις που ταιριάζουν με λέξεις των Cherokee:

Οι ίδιοι Αμερικανοί Αρχαιολόγοι παραθέτουν μια σειρά λέξεων των Cherokee  που παραπέμπουν σε Ελληνικές ρίζες ή έννοιες:

  • alomenoi,dakos,dasis,tynchana,etheloikeoi,gennadas,huios Dios,illo, illas,kakotechneo,kanon,karanos,kateis,kerux,mona,neika,Ogyges,ouktenna,oulountata,skia,stix,tanawa,(hoi en) telei,theatas,theatron,Thrax,typho,tetchata,tetchanun,Zepher

Αρχαίοι Έλληνες στην Αμερική

Άλλη μια περίπτωση που οδήγησε στην ενίσχυση της θεωρίας για τη σύνδεση των Ινδιάνων με τους λαούς της Μεσογείου: Στα τέλη της δεκαετίας του 1960 ένας άνδρας που λεγοταν Manfred Metcalf βρήκε μια πέτρα στην πολιτεία της Georgia, η οποία έφερε μια επιγραφή παρόμοια με την αρχαία γραφή της Κρήτης

Η πέτρα αυτη παραδόθηκε στον Cyrus Gordon (Αμερικάνος Αρχαιολόγος και Γλωσσολόγος με ειδικότητα στις γλώσσες της Εγγύς Ανατολής) ο οποίος και δήλωσε:

Αφου ερεύνησα την επιγραφή, ήταν προφανές για μένα πως η γραφή ηταν ίδια με αυτή της Μινωικής Γραμμικής Α και Μυκηναικής Γραμμικής Β. Συνεπώς υπήρχε μια επαφή μεταξύ Αμερικής και Αιγαίου στην Εποχη του Χαλκού κοντά στις Νότιες, Δυτικές και Βόρειες ακτές στον Κόλπο του Μεξικού. Αυτό δεν μπορεί να ειναι τυχαίο! Η Αρχαίες επιγραφές των πολιτισμών του Αιγαίου σε τρια διαφορετικά σημεία του Κόλπου αντανακλά τα υπερατλαντικά ταξίδια μεταξύ της Μεσογείου και του Νέου Κόσμου γύρω στα μέσα της 2ης χιλιετίας π.Χ.

Προφανώς δεν είναι επιστημονικά θεμελιωμένη η θεωρία της επαφής μεταξύ Αμερικής και Αιγαίου στην Εποχη του Χαλκού (για την οποία έχουν γραφτεί αρκετά τα τελευταία 20 χρόνια) ούτε τρεις ή περισσότερες πετρογλυφικές περιπτώσεις μπορούν να συγκροτήσουν ένα Ελληνικό ή Μεσογειακό “story” για τους Cherokee. Ωστόσο δεν είναι λίγοι οι Αρχαιολόγοι στις ΗΠΑ που το ψάχνουν…

Κυριακή 5 Μαΐου 2024

Πάσχα των Ελλήνων Πάσχα

Εννοείται ότι αυτή η ιστορία με τις μολότωφ και τα βαρελότα στις αναστάσεις ανά την Ελλάδα -όσο κι αν είναι παράδοση παλαιόθεν- είναι γελοία κι αντάξια της χειρότερης πλευράς του χαρακτήρα του Νεοέλληνα. Η ικανότητα αυτού του γένους να οδηγεί τα πάντα σε ακρότητες μέχρι ξεφτίλας είναι μοναδική.



Τρίτη 30 Απριλίου 2024

Τα λέει όλα για το 41% που εκλήφθηκε ως ασυλία

Εντάξει... θα τούς διώξει όλους ο Μητσοτάκης που εξέλαβε το 41% ως ασυλία.

ΒΙΝΤΕΟ


Δευτέρα 29 Απριλίου 2024

ΛΟΓΟΔΟΣΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΣΕ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ-ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ

 ΛΟΓΟΔΟΣΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΣΕ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙ-ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ

Σήμερα στο ΔΣ Κερατσινίου-Δραπετσώνας συζητιέται (μεταξύ άλλων) ερώτημα της αντιπολίτευσης που αποδίδει ευθύνες στον δήμο γιατί κατατάσσεται μεταξύ των τελευταίων δήμων στην αξιολόγηση του Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών.
Βεβαίως, υπάρχει το επιχείρημα ότι ο δήμος κατατάσσεται χαμηλά μάλλον επειδή δεν έστειλε όσα στοιχεία τού ζήτησαν οπότε στα κενά πήρε αρνητική αξιολόγηση, ή ότι λειτουργούν κριτήρια όπως ο βαθμός οικονομικής εξάρτησης από το κράτος (δηλαδή αξιολογείται κανείς άσχημα αν έχει χαμηλά δημοτικά τέλη, αν δεν ζητά χρήματα για τους βρεφονηπιακούς σταθμούς κτλ) όμως το επιχείρημα της δημοτικής αρχής θα μπορούσε να είναι άλλο και σύντομο.
***
"Δείτε ποιος αξιολογεί, το Κέντρο Φιλελεύθερων Μελετών. Ε, τι περιμένατε να πει ένας φιλελεύθερος για εμάς; Τιμή μας που δεν μάς έχει πρώτους, γιατί τότε θα έπρεπε πραγματικά να ανησυχούμε".
Δεν ξέρω τι θα απαντήσει ο δήμαρχος [θα τον ακούσω το βράδυ που συνεδριάζει το ΔΣ] όμως θα μπορούσε πολύ εύκολα να ξεμπερδέψει ακόμα και με αυτή την ατάκα.
***
Κατά την γνώμη μου είναι πολύ σωστή αυτή η διαδικασία της λογοδοσίας (την καθιέρωσε η ΝΔ πρόσφατα) που εμείς στα μέρη μας την είχαμε θεσμοθετημένη ήδη από την δεκαετία του '90, (ναι, πριν από 30 χρόνια!!!) στον δήμο Δραπετσώνας και αργότερα στον δήμο Κερατσινίου-Δραπετσώνας με την ονομασία "Δημοτικός Έλεγχος". Εύχομαι σε όλες τις πλευρές του ΔΣ καλή δουλειά, καλές και καίριες ερωτήσεις για την αντιπολίτευση και παραγωγικές απαντήσεις για την διοίκηση.

Κυριακή 28 Απριλίου 2024

Η ΡΕΝΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

 Η ΡΕΝΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

Η δήλωση της ΡΕΝΑΣ ΔΟΥΡΟΥ μετά την πανηγυρική αθώωσή της κι αφού είχε αρνηθεί την βουλευτική ασυλία για να δικαστεί, θα μπορούσε να τιτλοφορείται "Εγώ δεν είμαι Καραμανλής"!
"Σήμερα το δικαστήριο με έκρινε ομόφωνα αθώα για την τραγωδία στο Μάτι. Να σημειωθεί ότι προηγήθηκε αθωωτική πρόταση του κ. Εισαγγελέα αλλά και αθωωτική απόφαση του Πειθαρχικού Συμβουλίου για τους αιρετούς, που αποτελείται από Ανώτατο και Ανώτερους Δικαστές, δηλαδή όλοι οι Δικαστές που με έκριναν σε πειθαρχικό και ποινικό επίπεδο ομόφωνα με αθώωσαν.
Σε μία ασύλληπτη τραγωδία, ακόμα κι αν αποδεδειγμένα πλέον δεν είχα καμία ανάμειξη, ακόμα κι αν αδίκως διώχθηκα, ο εσωτερικός πυρήνας αξιών μου δεν επιτρέπει να χαρώ για την τελική μου δικαίωση. Γιατί η αδικία που υπέστησαν τα θύματα και οι συγγενείς τους υπερτερεί της αδικίας που υπέστην εγώ. Ως πολιτικό πρόσωπο, ένας λόγος παραπάνω η ηθική αυτή να υπερνικά το αίσθημα ακόμα και της όποιας στιγμιαίας προσωπικής ικανοποίησης.
Γνωρίζω ότι ποτέ και τίποτα, καμιά διαδικασία δεν μπορεί να γυρίσει το χρόνο πίσω, να επουλώσει τα τραύματα, να απαλείψει το γεγονός που σημάδεψε βαθύτατα και τη δική μου ζωή. Και γι’ αυτό πρέπει όλοι μας να εκφράσουμε τη συντριβή μας."

Σάββατο 27 Απριλίου 2024

Μια εικόνα χίλιες λέξεις

 Λένε μια εικόνα χίλιες λέξεις.

Ε, λοιπόν, ένα σχεδιάγραμμα εκατό χιλιάδες λέξεις. Σε λίγο θα τρώμε την σκόνη και της Βουλγαρίας.
Μπορεί να είναι εικόνα χρήματα και κείμενο που λέει "FINANCIAL TIMES Greeks have become the second poorest in the EU GDP per capita at PPP (EU 27=100) 150 100 Greece 50 Bulgaria 1994 1996 1998 2000 2002 2004 2006 2008 2010 2012 2014 2016 2018 2020 2022 2024 FINANCIALTIMES FINANCIAL TIMES SourceEurostat Source: Eurostat"
Όλες οι αντιδράσεις:
Natasa Charalambaki, Αλεξανδρα Ουζουνιδου και 97 ακόμη

Δευτέρα 22 Απριλίου 2024

Καλά να μάς δουλεύουν, όμως να αυτοδουλευόμαστε πάει πολύ...;

Οι Ευρωπαίοι στο συμβούλιο υπουργών εξωτερικών της ΕΕ (υπό την καθοδήγηση των Αμερικανών φυσικά) θεωρούν ότι η Ελλάδα δεν αντιμετωπίζει άμεση απειλή (!!!) οπότε την πιέζουν να δώσει στην Ουκρανία τους S300 που έχει ακριβοπληρώσει κι έχει σαν βασικό αμυντικό όπλο της απέναντι στην Τουρκία (η οποία, μάλιστα, έχει S400).

Καλά κάνουν η ΕΕ κι οι ΗΠΑ να μάς δουλεύουν όσο θέλουν. Το θέμα είναι τι θα κάνει η δική μας κυβέρνηση.
Ο υπουργός εξωτερικών της Ελλάδας, πάντως, σε σχετική γενική ερώτηση όταν έμπαινε στο συμβούλιο απάντησε ότι το θέμα είναι αν η Ευρώπη (κι η Ελλάδα μαζί της) θα μπει στην αιχμή των εξελίξεων ή αν θα παραμείνει στο περιθώριο αδρανής.
Τι σημαίνει άραγε αυτός ο χρησμός; Ότι θα μπούμε κι εμείς πρόθυμα στην αιχμή της μάχης; Σημαίνει ότι θα κάνουμε αυτό που μάς ζητούν και θα δώσουμε τους S300 στην Ουκρανία όπως δώσαμε τα τανκς που είχαμε στα νησιά για την άμυνά μας χωρίς φυσικά να είναι δυνατόν να αντικατασταθούν;

Κυριακή 21 Απριλίου 2024

Επέτειος

Την 21η Απριλίου του 1967 ήμουν 14 ετών και πήγαινα δευτέρα γυμνασίου στου Ασιατίδη. Η οικογένεια αριστερή, ο πατέρας μου ήταν στο βουνό κι ο θείος μου είχε εκτελεστεί για σαμποτάζ του δημοκρατικού στρατού. Ωστόσο εγώ πήγαινα στο κατηχητικό και δεν καταλάβαινα γιατί η ΕΔΑ, το κόμμα που ψήφιζαν οι δικοί μου (όλη η οικογένεια), δεν θα άφηνε να ξαναγίνουν εκλογές αν και όταν θα έβγαινε. Πιο πολύ μού άρεσε η ανανέωση του Μπόμπεκ στον Παναθηναϊκό και τα καλοκαιρινά έργα στο Σινέ Αλίκη.

Τα τανκς ήρθαν φυσιολογικά μετά τις τόσες φασαρίες στην Αθήνα και στην Βουλή, αλλά, με μια αρνητική αύρα και παγωμάρα γιατί εγώ ήμουν με τον Γέρο κι είχα πανηγυρίσει μικρός την νίκη του 1963 (δέκα χρόνων τότε). Μισούσα την ΕΡΕ και ντρεπόμουν για την χούντα που ήθελε κοντά μαλλιά και μακριές φούστες.
Το επόμενο Πάσχα, στην πρώτη επέτειο της 21η Απριλίου, κοινώνησα για τελευταία φορά στην ζωή μου, στην Ανάληψη, κι όταν γύρισα σπίτι έκανα ένα αντιευχέλαιο κι έβαλα τέλος σε κάθε σχέση μου με την εκκλησία και τον θεό της.

Σάββατο 20 Απριλίου 2024

ΠΕΡΙ "ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ" ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΩΝ

Η Ελλάδα πριν μπει στα μνημόνια είχε ομόλογα ΑΑΑ. Με την χρεοκοπία της ΝΔ (που έσκασε το 2010) τα ελληνικά ομόλογα έγιναν σκουπίδια C και D.

Να σημειώσουμε μερικά τεχνικά ζητήματα εδώ:
Οι βαθμίδες είναι πολλές, από D σε SD, σε CCC σε Β, ΒΒ σε ΒΒΒ- και σε ΒΒΒ+ και μετά περνάμε στα Α-, στα Α+, στα ΑΑ- στα ΑΑ+ και μετά ΑΑΑ. Αυτά για την Standard & Poor’s και Fitch, ενώ ο θεωρούμενος ως μεγαλύτερος και πιο αξιόπιστος οίκος, η Moody's έχει κι αυτή τα δικά της μπόλικα C και Β3, Β2, Β1, Βa3, Ba2, Βa1 και Βaa1, Baa2, Baa3 και Α1-3 και Αa1-3 μέχρι το Αaa και σε αυτήν.
Δηλαδή οι βαθμίδες είναι πολλές και μόνο στα Α τα ομόλογα είναι αξιόπιστα ενώ το ΑΑΑ είναι τα ομόλογα των ΗΠΑ και της ΕΕ και έτσι ήταν και της Ελλάδας μέχρι την χρεοκοπία επί Καραμανλή (που την λούστηκε ο Γιώργος).
Σήμερα η ελληνική οικονομία πήρε το ΒΒΒ από την Standar and Poors ενώ έχει το Ba από την Moody's. Και στις δυο περιπτώσεις είμαστε ΚΑΤΩ από την επενδυτική βαθμίδα όπου τα ομόλογα θεωρούνται αξιόπιστα. Και τις ως τώρα αναβαθμίσεις από το C στο Β τις χρωστά η Ελλάδα στον Τσίπρα και τον Τσακαλώτο που εξασφάλισαν την δεκαετή περίοδο χάριτος με χαμηλό επιτόκιο για το χρέος και το μαξιλάρι των 37 δις (θα αρκούσαν και 29-30 δις μόνο). Αν μέναμε με την πολιτική Μητσοτάκη, όπου και το χρέος αυξήθηκε ονομαστικά και καμιά αναδιάρθρωση της οικονομίας δεν έγινε, θα είχαμε νέα πτώση των ομολόγων και νέα χρεοκοπία. Ο Τσίπρας τους έσωσε γιατί κοιτούσε πρώτα την Ελλάδα και μετά το κομματικό συμφέρον (δυστυχώς αχρείαστο ήταν κι αυτό.)
Η Ελλάδα ζει στο ψέμα. Μάς αξίζει όμως αυτό, γιατί εμείς ψηφίζουμε τους ψεύτες που μάς κοροϊδεύουν μπροστά στα μούτρα μας. Με τις υγείες μας λοιπόν και το τελευταίο ψέμα της κυβέρνησης περί αναβάθμισης. Κι ο Φαραντούρης πολύ σωστά το είπε: το ΒΒΒ δεν τρώγεται και η ακρίβεια είναι το μόνο που ο πολίτης καταλαβαίνει πολύ καλά.
Με τις υγείες μας πατριώτες, και εις άλλα με υγεία!

Γυναικεία χειροδέτηση

Παίζει τώρα στο Μέγκα την "Θεία από το Σικάγο". Πλάκα, αθωότητα, αφέλεια, ελαφρότητα, μια χαρά για μεσημέρι στον καναπέ.

Από ιδεολογία, βέβαια, πατριαρχία κι άγιος ο θεός. Τα κορίτσια είναι είτε παρθένες είτε "χαλασμένα πεπόνια", ο πατέρας είναι στρατηγός με μαστίγιο κι η μάνα κακομοίρα που προσπαθεί να τον μαλακώσει.
Προσπαθεί βέβαια το έργο να δείξει ότι ο πολύ αυστηρός πατέρας είναι κάπως ξεπερασμένος και αναποτελεσματικός στο να βρει γαμπρούς για τις κόρες του. Θα έπρεπε να είναι καπάτσος και να κάνει τα "στραβά μάτια", όπου στραβά μάτια σημαίνει να μην τα έχει εσώκλειστα και να μην τα χαστουκίζει με το παραμικρό, μόνο όταν θεωρεί ότι παρεκτρέπονται.
Μέσα από την δήθεν αθωότητα των προθέσεων των συντελεστών του έργου ενισχύεται κι επιβεβαιώνεται η πατριαρχική ιδεολογία. Απλά γίνεται επίκληση μιας αναγκαίας ελαστικότητας εκ μέρους του άρχοντα για να γίνεται τέλος πάντων κι η δουλειά (πρέπει να παντρευτούν κάποτε τα κορίτσια και να φύγει το βάρος από τους ώμους του άντρα του πολλά βαρύ...). Η δε καπάτσα θεία από την Αμερική βρίσκει επιδέξια τους γαμπρούς με τα κόλπα της επιβεβαιώνοντας κι αυτή το αντρικό πρότυπο του γαμπρού που "δέχεται" και της νύφης που γίνεται ευτυχισμένη όταν επιτέλους κάποιος "την παίρνει".
Αντί να ασχολείται το γυναικείο κίνημα με τον Παπανώτα (που ο άνθρωπος είναι σαφώς υπέρ της γυναικείας χειραφέτησης) καλά θα έκανε να φροντίζει να μπαίνει μια λεζάντα στην αρχή ή στο τέλος του έργου που να εξηγεί πως το έργο -πέρα από την πλάκα- περιέχει απόψεις παρωχημένες που υποτιμούν το γυναικείο φύλο και ότι πρέπει να το έχουν υπόψη τους αυτό οι θεατές.
Όπως ειδοποιούν στα τσιγάρα, στα ποτά ή στις ταινίες με σκηνές βίας ή χρήση ναρκωτικών. Ας κάνουν κι εδώ το ίδιο.