Χωρίς τον Τσίπρα η πολιτική ζωή είναι ένας υγιεινός περίπατος για τον Μητσοτάκη.
Μήπως τώρα το κατάλαβαν όσοι τού έσκαψαν τον λάκκο φτιάχνοντας το αντισύριζα μέτωπο;Σε τι ελπίζουμε πια;
Η ανενόχλητη είσοδος των Κροατών ούλτρας από την Κακαβιά, η δράση της σκοπιανής μαφίας στην Χαλκιδική, τα ξεκαθαρίσματα λογαριασμών μέρα μεσημέρι στην Αθήνα, οι παρανομίες της Μυκόνου και κάθε παραλίας, η αδυναμία ελέγχου των υπερκερδών και ένα σωρό άλλα καθημερινά γεγονότα, δείχνουν πόσο ανόητη είναι η ελληνική διοίκηση και πόσο ανίκανη να την ελέγξει είναι η κυβέρνηση που την καθοδηγεί. Βυθιζόμαστε κάθε μέρα όλο και πιο πολύ στην φτώχια και την μετριότητα.
Στις προσεχείς εκλογές η παράταξη Δημοκρατική Προοδευτική Κίνηση Κερατσινίου-Δραπετσώνας "Η δική μας Πόλη" δεν θα μετάσχει.
Η Ελλάδα επιστρέφει στην Λιβύη λένε τα γνωστά ΜΜΕ, τηλεοράσεις κι εφημερίδες, της μονομερούς φιλοκυβερνητικής προπαγάνδας. Ξέχασαν ίσως γιατί έφυγε. Ο λόγος, το τουρκολυβικό σύμφωνο δεν έπαψε να ισχύει. Επομένως;
Πότε έκανε λάθος η κυβέρνηση, όταν τα έσπασε με την Λιβύη ή τώρα που την προσεγγίζει ξανά; Η προηγούμενη κυβέρνηση Μητσοτάκη ή η τωρινή; Κι αυτό γιατί η προσέγγιση γίνεται χωρίς να αρθεί ο λόγος της διαφωνίας.
Μάλιστα, με δεδομένη πια την υπαναχώρησή μας, κάνουμε έμμεσα αποδεκτό ντε φάκτο το τουρκολυβικό μνημόνιο που καθορίζει μια ΑΟΖ εντός των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.
Καλός ο διάλογος με όλους, αλλά, και λίγη προσοχή δεν βλάπτει. Αυτή η κυβέρνηση των αχρήστων δεν έχει αφήσει τομέα που να μην έχει κάνει το χειρότερο δυνατό. Τον τομέα Λιβύη, ΑΟΖ, υδρογονάνθρακες θα άφηνε; Θάλασσα τα έκανε κι εδώ γιατί έφτασε στο σημείο να κινδυνεύει να απομονωθεί ακόμα και ως προς το ρόλο που η ίδια είχε επιλέξει στην λιβυκή κρίση. Κι αφού σχεδόν βρέθηκε απομονωμένη, εδέησε να κάνει το χθεσινό άνοιγμα Γεραπετρίτη μήπως και σώσει τα προσχήματα, αυτά για τα οποία και μόνον ενδιαφέρεται.
Η ελληνική αστυνομία παρακολουθούσε "διακριτικά" κομβόι πενήντα αυτοκινήτων αλλά το "έχασε" στα διόδια της Αττικής οδού.
Στα 2 €/lt η βενζίνη κι η ΝΔ το αντιμετωπίζει με Φιούελ πας. Ο Σύριζα είχε υποσχεθεί άμεσα μείωση του ΕΦΚ, δηλαδή μείωση τιμής στο 1,5 το πολύ.
Όποιος θυμάται με ποιους κατέβηκε ο Σύριζα τα τελευταία 20 χρόνια στην Αθήνα και τι ποσοστά πήρε, δικαιούται να ενδιαφέρεται για την υποψηφιότητα Παππά ή Ζαχαριάδη ή Φίλη ή και οποιουδήποτε άλλου. Όποιος όμως τα έχει ξεχάσει αυτά, ας γνωρίζει ότι παρομοίως θα ξεχάσει και το ποσοστό του Ζαχαριάδη. Δεν κρίνεται τίποτε από αυτήν την επιλογή.
Η πολιτική κατάσταση στην χώρα είναι χειρότερη από ποτέ. Μια κυβέρνηση κομπιναδόρων ελέγχει πλήρως την εξουσία (κρατική βία, ενημέρωση, δικαιοσύνη) και οδηγεί την Ελλάδα σε τεράστια αδιέξοδα, οικονομικά, εθνικά και κοινωνικά.
Η θέση μου προσωπικά και της Δημοκρατικής Προοδευτικής κίνησης "Η δική μας πόλη" για το θέμα αυτό είναι:
Α.
Η Όιλ Ουάν πρέπει να φύγει γιατί καταστρέφει την περιοχή μας. Απειλεί με το βενζόλιο την υγεία των κατοίκων, απειλεί με τις μυρωδιές την ποιότητα της ζωής τους, μειώνει τις αξίες γης κι επομένως τις περιουσίες των ανθρώπων και αποτελεί ένα μεγάλο εμπόδιο στην ανάπλαση της περιοχής που είναι η ελπίδα όλου του Πειραιά για αναβάθμιση.
Β.
Για να φύγει πρέπει να αλλάξει ο νόμος 3305/2005 που προϋποθέτει να βρεθεί νέος χώρος στον ίδιο ή όμορο δήμο και να εκδοθεί και η άδεια προκειμένου να γίνει η μετεγκατάσταση. Αυτό κάνει πρακτικά αδύνατο το αίτημα της μετεγκατάστασης. Επίσης πρέπει να μειωθεί το περιθώριο παραμονής της επιχείρησης σε περίπτωση αλλαγής χρήσης γης από 20 σε 7 χρόνια.
Γ.
Μέχρις ότου φύγει δεν μπορεί να λειτουργεί ανεξέλεγκτα. Πρέπει να ληφθούν μέτρα για να ρυπαίνει όσο το δυνατόν λιγότερο και να μην εκλύει βενζόλιο και μυρωδιές. Προς τούτο, μεταξύ άλλων, πρέπει να αφαιρεθούν οι άδειες που έχει, οι οποίες δεν αφορούν στην συλλογή των σλοπς και την πρώτη απλή επεξεργασία διαχωρισμού ύδατος και λιπαντικών, αλλά, επιτρέπουν την περαιτέρω επεξεργασία των πετρελαιοειδών καταλοίπων των πλοίων.
Δ.
Επειδή πρόκειται για βιομηχανία της οδηγίας Σεβεζο, που αφορά σε κίνδυνο μεγάλου περιβαλλοντικού επεισοδίου, πρέπει να ληφθούν ιδιαίτερα μέτρα προφύλαξης της περιοχής και των κατοίκων και να υπάρξουν σχετικές ασφάλειες για αποζημιώσεις.
Ε.
Για την κατοχύρωση της αναγκαιότητας της μετεγκατάστασης της Όιλ Ουάν και της Λαφάρτζ και κάθε οχλούσας δραστηριότητας πρέπει να προχωρήσει η Πολεοδομική Μελέτη Ανάπλασης στην περιοχή των 640 στρεμμάτων της λιμενοβιομηχανικής ζώνης.
Είμαστε ανοιχτοί να συζητήσουμε κάθε πρόταση που στηρίζει και προωθεί τα παραπάνω είτε μακροπρόθεσμα είτε άμεσα.
Γράφτηκε χτες ένα άρθρο στο σάιτ Σταγόνα 4u. Το άρθρο αφορά τον τρόπο που μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την Όιλ Ουάν. Ζητά να ψάξουν οι επίσημοι φορείς (Δήμος Περιφέρεια, Κράτος) να μάθουν τι γίνεται σε άλλες πόλεις και να εφαρμόσουμε τα ίδια κι εδώ. Στην ουσία ζητά να ξεκινήσει μια διαδικασία που θα οδηγήσει στο να φτιάξουμε ένα πλαν Β (λύση Β), περιορισμού της μυρωδιάς, της μόλυνσης, των κινδύνων κτλ. μέχρις ότου μπορέσουμε να βάλουμε επιτακτικά το θέμα της μετεγκατάστασης (λύση Α1) ή να δημιουργήσουμε συνθήκες ώστε να θέλει ο ίδιος ο Μελισσανίδης να φύγει (λύση Α2).
Είναι προφανές ότι η λύση Α1, δηλαδή της μετεγκατάστασης του εργοστασίου, αν και άριστη, είναι και ανέφικτη, αφού, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία (Ν. 3305/2005) για να μετεγκατασταθεί η βιομηχανία λόγω αλλαγής χρήσης γης πρέπει να έχει βρει ο Δήμος ή το κράτος άλλον χώρο στον ίδιο Δήμο (ή σε όμορο) για να εγκαταστήσουν εκεί την βιομηχανία και μάλιστα να της έχουν βγάλει και άδεια. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι δεν θα φύγει ποτέ αν δεν το θέλει κι η ίδια η βιομηχανία, πράγμα που μάς πάει στην λύση Α2.
Από την πρώτη στιγμή που αντιλήφθηκα την λάθος πορεία του δήμου να έχει περιοριστεί μόνο στο να ζητά την κατάργηση του άρθρου 70 (περιθώριο να μένει ανενόχλητη για 20 χρόνια αντί για 12 μετά την αλλαγή χρήσεων γης) ή να ζητά γενικώς απομάκρυνση της Όιλ Ουάν χωρίς να λαμβάνει υπόψη του ότι αυτή θα συνοδεύεται υποχρεωτικά από την εξεύρεση άλλου χώρου και μάλιστα θα συνοδεύεται και με την έκδοση νέας άδειας, στράφηκα στην αναζήτηση των λύσεων Β (πλαν Β) ή Α2 (να του δυσκολέψουμε την ζωή). Και για τις δύο περιπτώσεις ο δρόμος είναι ο ΕΛΕΓΧΟΣ των αδειών του σε δύο κατευθύνσεις
α) αν δικαιούται να έχει τις άδειες που έχει και
β) αν εφαρμόζει αυτά για τα οποία έχει άδειες, δηλαδή ΕΛΕΓΧΟΣ της δράσης του.
Στον δήμαρχο (από το 2017-18 που τον επισκέφτηκα με τον κοινό μας φίλο Ν.Α., πριν ακόμη διαπιστώσω ότι πρακτικά η μετεγκατάσταση είναι αδύνατη) πρότεινα να αναθέσει σε διεθνή οργανισμό των ΗΠΑ κατά προτίμηση (ή της ΕΕ έστω) να κάνει αυτούς τους δύο ελέγχους. Έχοντας την εντολή από το δημόσιο (τον Δήμο) θα ήταν σε θέση να κάνει την Όιλ Ουάν φύλλο και φτερό. Μάλιστα προτείναμε και λεπτομέρειες για πράγματα που έπρεπε να ελέγξει. Ο δήμαρχος μάς αγνόησε. Την πρόταση αυτή την επανέφερα κατά καιρούς συναντώντας, όμως, την άρνηση, αν και καλύτερα θα ήταν να πω την αδιαφορία ή την περιφρόνηση.
Φυσικά, στο θέμα της Όιλ Ουάν σημαντική είναι κι η πρόταση για την Πολεοδομική Μελέτη Ανάπλασης που, εκτός από το γεγονός ότι αναδεικνύει την αναγκαιότητα της απομάκρυνσης, δίνει επιπλέον και την δυνατότητα για ελέγχους των αδειών που υπάρχουν και για προτάσεις βελτίωσης των συνθηκών λειτουργίας, αφού, αυτή η βελτίωση είναι όρος αναγκαίος για να υπάρξει επένδυση είτε δημόσια είτε ιδιωτική. Φυσικά κι εδώ υπήρξε άρνηση από τον δήμαρχο και μάλιστα αδικαιολόγητη και με προφάσεις που δεν στέκουν ούτε σε μωρά παιδιά, αλλά, τις χρησιμοποιεί για να πείθει τους δημοτικούς του συμβούλους.
Δεν είναι κακό να ζητά ο Δήμος την άμεση απομάκρυνση της Όιλ Ουάν, αρκεί να μην μένει μόνο εκεί. Σε αυτό συμφωνώ με το σκεπτικό της ανάρτησης του σάιτ. Καλό είναι να ασκηθεί πίεση στους αρμόδιους να φέρουν πληροφόρηση για το πώς αντιμετωπίζεται η υπόθεση της συλλογής κι επεξεργασίας των σλοπς σε άλλες πόλεις, αλλά θεωρώ ότι είναι ένα ερώτημα που έχει προ πολλού απαντηθεί. Κι η απάντηση είναι η εξής:
Παντού επιβάλλεται να γίνεται συλλογή των σλοπς, να γίνεται και μια πρώτη απλή επεξεργασία (χωρισμός νερού και λιπαντικών) και μετά αναλαμβάνουν τα διυλιστήρια την περαιτέρω επεξεργασία.
Αυτήν την επιπλέον επεξεργασία η οιλ ουαν την κάνει εδώ ΚΑΚΩΣ είτε γιατί δεν έπρεπε να πάρει την άδεια για κάτι τέτοιο είτε γιατί κινείται στα όρια του νόμου. Δεν λέω ότι είναι παράνομη γιατί δεν έχω στοιχεία. Λέω, όμως, ότι δεν έχω στοιχεία γιατί δεν γίνεται έλεγχος. Δεν γίνεται έλεγχος γιατί κάποιοι δεν τον κάνουν, αρκούνται μόνο να βρίσκουν πού φυσάει ο άνεμος και τι είδους μυρωδιά είναι αυτή. Καλά είναι κι αυτά και χρήσιμα, δεν τα απορρίπτω, αλλά δεν είναι to the point για να το πω μάγκικα κι ακραιφνώς ελληνικά
Έγραψα αυτό το σημείωμα γιατί ενόψει δημοτικών εκλογών θα ακουστούν πολλά για το πώς θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της Όιλ Ουάν. Προτιμώ λοιπόν να υπενθυμίσω τα δεδομένα και τις προοπτικές που έχουμε για να παλέψουμε το θέμα. Ίσως με την γνώση να έρθει και η επίγνωση.
ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΝΑ ΒΓΟΥΝ
Χτες γέμισε το διαδίκτυο με παράπονα των δημοτών του Κερατσινίου και της Δραπετσώνας για την φοβερή μυρωδιά που βγαίνει από τα καζάνια του Μελισανίδη και που κόντεψε να τους πνίξει. Κάποιοι είπαν "τι κάνει η δημοτική αρχή;" κάποιοι είπαν να φτιάξουν κίνημα, άλλοι είπαν ότι θα φύγουν από την περιοχή να πάνε να μείνουν αλλού. Ο καθένας κάτι είπε για να παρηγορηθεί και να παρηγορήσει τον διπλανό του. Θα πω κι εγώ δυο λόγια κι ας μην είναι λόγια παρηγοριάς.
Σήμερα που είναι η μέρα του Άγιου Παϊσίου ας πούμε δυο λόγια ακόμα για τον Σύριζα.