Παραθέτω την ανάρτηση της φιλολόγου Αθηνάς Παπανικολάου, που μιλάει για το σχολείο της Ξηροκρήνης, που περιλαμβάνεται στον πίνακα των Ωνάσειων σχολείων (την πήρα έμμεσα από το ιστολόγιο του Ν.Σαραντάκου).
Στα μέρη μας θα λειτουργήσουν δύο Ωνάσεια σχολεία. Πρόκειται η κυβέρνηση να πάρει δύο σχολεία του δήμου Περάματος και να τα κάνει Ωνάσεια, δηλαδή όχι πια προσβάσιμα σε όλα τα παιδιά του Περάματος. Καλό είναι να διαβάσουμε την άποψη της φιλολόγου από την Ξηροκρήνη που δεν διαφέρει πολύ από τις περιφέρειες του Πειραιά. Ας τα κοιτάξει κι ο φίλος μας κύριος Γιάννης Λαγουδάκης, δήμαρχος Περάματος. Κι ας προσέχει προληπτικά κι ο φίλος μας ο Χρήστος Βρεττάκος γιατί αν αντιδράσει το Πέραμα μπορεί το ένα από τα δυο να έρθει Δραπετσώνα ή Κερατσίνι.
ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Γιατί χαίρεται ο κόσμος (και ο δήμαρχος) και χαμογελάει πατέρα; Περίπτωση Ξηροκρήνης.
Ξανά για τα Ωνάσεια σχολεία.
Η κατεδάφιση του δημοσίου σχολείου και δή της γειτονιάς ολοκληρώνεται με τα διαφημιζόμενα Ωνάσεια σχολεία
Ας πάρουμε ένα παράδειγμα για να καταλάβετε το πλήγμα που δέχεται η δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση.
Ο δήμαρχος μας χαίρεται γιατί ένα από αυτά θα εγκαινιαστεί στην Ξηροκρήνη, ιδιοποιούμενο το κτήριο του δημοσίου σχολείου της περιοχής.
Τι είναι η Ξηροκρήνη για τους μη γνωρίζοντες;
Η πιο υποβαθμισμένη και φτωχή περιοχή του Δήμου Θεσσαλονίκης. Κατοικείται κυρίως από εργατικές οικογένειες και οικονομικούς μετανάστες. Τα παιδιά αυτών των χαμηλών οικονομικών στρωμάτων μαζί με αυτά που κατοικούν πέριξ του Σιδηροδρομικού Σταθμού είναι το μαθητικό δυναμικό της.
Παιδιά λοιπόν που έρχονται από αδύναμο υποστηρικτικό οικογενειακό περιβάλλον και μορφωτικό κεφάλαιο, με πολλές οικονομικές δυσκολίες και συχνά με ελλιπή γνώση της ελληνικής γλώσσας.
Τα Ωνάσεια θα λειτουργήσουν ως πρότυπα, πράγμα που σημαίνει πως οι μαθητές που θα εισαχθούν θα περάσουν από το κόσκινο δύσκολων εξετάσεων που προαπαιτούν φροντιστηριακά, ακριβοπληρωμένα μαθήματα. Οσοι έστειλαν τα καμάρια τους στα πρότυπα έχωσαν βαθιά το χέρι στην τσέπη τους .
Οι γονείς των παιδιών της Ξηροκρήνης αδυνατούν φυσικά να ανταπεξέλθουν σε τέτοια έξοδα και γιατί άλλωστε να το κάνουν, όταν το δημόσιο σχολείο τους υποσχέθηκε τη γνώση που οι ίδιοι στερήθηκαν;
Και τι θα γίνει λοιπόν; Από το υπάρχον σχολείο ζήτημα είναι αν 4 ή 5 μαθητές θα περάσουν αυτές τις εξετάσεις. Οι υπόλοιποι; Θα αναγκαστούν, αν θέλουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους, να μετακινηθούν με δικά τους έξοδα σε άλλες περιοχές.
Και εδώ εντοπίζεται το παράλογο. Οι νέοι μαθητές του Ωνάσειου της περιοχής θα μετακινούνται από άλλες περιοχές δωρεάν προς το σχολείο, ως δώρο της πολιτείας προς τους άριστους, (έτσι προβλέπει ο νόμος των προτύπων) ενώ οι φτωχοί θα εξοριστούν από τη γειτονιά τους.Σκεφθείτε αυτά τα παιδιά πώς θα αισθάνονται όταν θα βλέπουν το σχολείο της γειτονιάς τους να παραδίδεται σε άλλους…
Η ισότητα ευκαιριών πάει περίπατο.
Η εκτόπιση των παιδιών μπορεί να οδηγήσει και στην μετεγκατάσταση των οικογενειών τους σε άλλες, ακόμα πιο υποβαθμισμένες περιοχές. Έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο αυτό σε ανάλογες γειτονιές στις ευρωπαϊκές χώρες. Γκετοποίηση λέγεται αυτό με απλά λόγια.
Αντί λοιπόν να φροντίσει το κράτος να ενισχύσει με ποικίλα μέτρα τη διδασκαλία και τις δράσεις σε αυτά τα σχολεία, τα παραδίδει διά της πλαγίας οδού στην ιδιωτική εκπαίδευση με τον φερετζέ του προτύπου. Δεν τους ενδιαφέρουν αυτά τα παιδιά. Ας γίνουν ψυκτικοί είχε πει πριν λίγα χρόνια ο πρωθυπουργός σε περιοχή της Αθήνας.
Το τυράκι τώρα για τους εκπαιδευτικούς θα είναι ο διορισμός και ο μισθός. Οι παλιοί θα χάσουν τις οργανικές τους θέσεις. Έτσι δημιουργούνται και δάσκαλοι δύο ταχυτήτων με ό,τι συνεπάγεται αυτό.