Μια δεύτερη δόση σχολίων σήμερα σχετικά με την ανάπλαση:
Παρατηρώ ότι γενικεύτηκε η κουβέντα για την ανάπλαση της πρώην «τέως βιομηχανικής ζώνης Δραπετσώνας-Κερατσινίου». (ναι, σωστά το έγραψα της πρώην «τέως» καθώς δεν είναι πια τέως). Διοίκηση κι αντιπολίτευση μάχονται για το αν ο χώρος έχει ή όχι μόλυνση, για το αν οι εγκαταστάσεις πετρελαίου είναι ή όχι επικίνδυνες για τον κόσμο που πάει εκεί, για το αν είναι ή όχι ασφαλείς οι νέες κατασκευές που έγιναν στον χώρο κτλ. Η γνώμη μου για την διαμάχη;
Ε, λοιπόν, εγώ νομίζω ότι ο κόσμος αδιαφορεί για την διαμάχη αυτή και χαίρεται που νιώθει πως κατέκτησε έναν χώρο που ήταν πάντα δικός του αλλά πάντα του τον έκλεβαν, όπως έκλεβαν τη ζωή του και την υγεία του για χάρη των βιομηχάνων και της κερδοφορίας τους εκατό χρόνια τώρα. Όσο για τα εύσημα, τα παίρνει σχεδόν εξ ολοκλήρου ο δήμος έστω κι αν έτσι υποβαθμίζεται η πολύ ουσιαστική συμμετοχή της περιφέρειας και η εκ των ων ουκ άνευ απίστευτη ενέργεια της κυβέρνησης να χαρίσει τον χώρο στους πραγματικούς ιδιοκτήτες, τους δημότες. Ο δήμος κατάφερε κι αυτός ένα «ακατόρθωτο» φτιάχνοντας σε χρόνο ρεκόρ κι έξω από διαδικασίες «δημοσίου» ένα χώρο υποδοχής που δοξάζεται κάθε βράδυ από χιλιάδες επισκέπτες.
Ο κόσμος είναι τόσο ενθουσιασμένος που απέκτησε πρόσβαση σε χώρους από τους οποίους ήταν παντελώς αποκλεισμένος που πηγαίνει στις εκδηλώσεις κι αδιαφορεί για τις μυρωδιές και την παρουσία των δεξαμενών που κυριαρχούν στον χώρο. Ξέρω πως ένα βιομηχανικό τοπίο μπορεί να είναι ακόμα και ρομαντικό μερικές φορές, εδώ όμως είναι τρομακτικό!
Νομίζαμε πως είχαμε καθαρίσει με την βιομηχανία ήδη από το 1997 με τον καθορισμό νέων χρήσεων από τον ΟΡΣΑ ώσπου το 2014 οι Σαμαράς-Μανιάτης μετέτρεψαν το «τέως» σε «πρώην τέως». Η απόφαση εκείνη του '97 που όριζε συντελεστή δόμησης 0.4 κι απέκλειε την μεταποίηση περιείχε και πρόβλεψη για δυο μαρίνες,
Το πόσο αναγκαίες είναι οι μαρίνες το έχω διαπραγματευτεί στο βιβλίο μου "Το πνεύμα της Ανάπλασης" του Φεβρουαρίου του 2014. Εκεί έκανα την διαπίστωση ότι η πολεοδομική ανάπλαση (ναυτιλιακό κέντρο, μωλ κτλ. που πρότεινα με το βιβλίο μου «Η δική μας Ανάπλαση του Οκτωβρίου του 2010) είχε καταστεί ασύμφορη λόγω της κρίσης και της κατάρρευσης της αγοράς ακινήτων. Διαπίστωνα τότε πως η θαλάσσια ανάπτυξη, με μαρίνες, ήταν η βέλτιστη λύση για την περιοχή μας.
Φοβάμαι πως κανείς δεν βλέπει αυτή την περίπτωση καθώς δεν υπάρχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για ανάπτυξη παράλληλα με την περιβαλλοντική αναβάθμιση. Είναι χαρακτηριστικό ότι τόσες μελέτες ιδεών ακριβοπληρωμένες έγιναν και καμιά τους δεν είδε πουθενά την περίπτωση της μαρίνας.
Θα επανέλθω.