Πέμπτη 25 Αυγούστου 2016

Κάθε θρησκεία έχει τη δική της μπούρκα!

Σύγχρονη γιαγιά, φωτό από το διαδίκτυο
Φωτό του Νίκου Καββαδία, από το διαδίκτυο,
εδώ οι δυο γιαγιάδες βλέπουν ένα i-phone
Οι δυο γιαγιάδες μου, όταν έπρεπε να πάνε κάπου επίσημα, κυκλοφορούσαν με τσαντόρ. Μαύρα κατά προτίμηση ρούχα με μαντίλι μαύρο στο κεφάλι. Το θεωρούσαν προφανώς επίσημο γυναικείο ένδυμα και το συνέδεαν με την επίδειξη σεβασμού. Είχαν γεννηθεί η μία στην Προύσα της Μικρασίας κι η άλλη στην Κρώμνη του Πόντου στα τέλη του 19ου αιώνα κι οι δυο (τώρα είμαστε στον 21ο αι. ως γνωστόν). Αυτές φορούσαν τα ίδια ρούχα που φορούσε και η Παναγία (με τσαντόρ κυκλοφορούσε η μάνα του Ιησού) και δεν αναρωτήθηκαν ποτέ γι αυτά. Ωστόσο, ούτε η μία ούτε η άλλη ποτέ τους δεν είπαν ξετσίπωτες τις κόρες ή νύφες τους που φορούσαν ολόσωμα μαγιό ή τις εγγόνες τους που φορούσαν μπικίνι κι είχαν δοκιμάσει κάποιες φορές και το τόπλες. Εδώ η πρόοδος, νοούμενη σαν χρονική αλληλουχία γεγονότων, είχε την γνωστή κατεύθυνση από τον "περιορισμό" προς την "απελευθέρωση".

Επί Σάχη, πριν τους Αγιατολάχ, η ομάδα μπάσκετ (ή βόλλεϊ;) της Περσίας κατέβαινε στα γήπεδα με φανελάκι και παντελονάκι όπως στη φωτογραφία αριστερά. Σήμερα κατεβαίνει με μπουρκίνια όπως στη φωτογραφία δεξιά. Απόδειξη ότι η πρόοδος (εννοούμενη σαν χρονική αλληλουχία γεγονότων) κρύβει πολλές εκπλήξεις.
Η φωτογραφία από το διαδίκτυο, με όση εμπιστοσύνη μπορεί κανείς να έχει στο μέσον αυτό
Προς τι αυτές οι αναφορές μου;
Αποτελούν ένα σχόλιο πάνω στο τι θεωρούν οι άνθρωποι αληθινό ή ψέμα, τι πρόοδο και τι οπισθοδρόμηση. Η σημερινή θρησκεία της παγκοσμιοποίησης και του γενικευμένου συγκρητισμού (της συγχώνευσης των πάντων σε ένα) επιβάλλει ακόμα και στις γιαγιάδες να κυκλοφορούν με ενα βρακάκι. Πως αλλιώς θα μπορούσε να είναι ένας κόσμος όπου στο κάθε σπίτι, ελεύθερα κι ανεμπόδιστα μέσω διαδικτύου, εισβάλουν οι πιο απίθανες ερωτικές σεξουαλικές στιγμές και στάσεις κάθε μορφής και κάθε είδους; Ποια μπούρκα μπορεί να τα σκεπάσει όλα αυτά; 

Κάπου ετοιμάζεται η νέα μεγάλη θρησκεία που θα σαρώσει και τα άτομα και τα κράτη και τον κόσμο ολόκληρο μέσα από τον έλεγχο της συμπεριφοράς των ανθρώπων, δηλαδή μέσα από έναν καινούριο ολοκληρωτισμό. Δεν μιλάω για καμιά συνωμοσία, μιλάω για την "πρόοδο", την χρονική αλληλουχία στην οποία βρισκόμαστε και η οποία οδηγεί σε ένα νέο είδος θρησκείας. 
[Παρένθεση: Στους Dune αυτό είχε γίνει]
Σε αυτόν τον νέο ολοκληρωτισμό κάθε αντίσταση θα είναι πολύ δύσκολη. Όλες οι παλιές μέθοδοι ελέγχου του νου θα μοιάζουν με ερασιτεχνισμούς. Φυσικά, οι πρώτοι που θα υποταχθούν θα είναι εκείνοι που δεν έχουν παρά να αλλάξουν αφέντη. Από εκεί που υπακούουν τον ένα αφέντη, την "δική" τους θρησκεία, που νομίζουν ότι την διάλεξαν αλλά που απλά τους έτυχε γιατί γεννήθηκαν σε ένα συγκεκριμένο μέρος της γης, θα πέσουν στην εξουσία της νέας θρησκείας του παγκοσμιοποιημένου σύγχρονου κόσμου της νέας εποχής. Οι φανατικοί της κάθε θρησκείας θα δίνουν τις μάχες οπισθοφυλακής, κάτι σαν το ισλαμικό κράτος ή την μάχη για το 666 κλπ. αλλά η επιβολή της νέας θρησκείας που θα συνοδεύεται με life style και web masters και άλλα κίνητρα της νέας εποχής θα είναι καταλυτική.

Πόσο μεγάλη είναι η διαφορά ανάμεσα σε εκείνον που λέει πως πιστεύει σε μια "ανώτερη δύναμη" και σε εκείνον που την ονομάζει Θεό ή Αλλάχ; Κι οι δυο αυτό που δηλώνουν είναι ότι υποκλίνονται σε κάποιους κώδικες συμπεριφοράς και κάποιες εξουσίες για τις οποίες έχουν αποφασίσει να μην κάνουν ερωτήσεις, καθ' ότι είναι "ανώτερες" ή "θεϊκές". Λες κι αν κάποιος δηλώσει άθεος ή άθρησκος (με τις όποιες παραλλαγές αυτής της δήλωσης) δεν αντιλαμβάνεται ότι φυσικά υπάρχουν πολύ ανώτερες δυνάμεις από τον άνθρωπο στο σύμπαν. Χρειάζεται να είναι κανείς φιλόσοφος για να το πει; Κοιτάξτε τα ηφαίστεια, νιώστε τους σεισμούς, ρίξτε μια ματιά στα άστρα. Κάπως έγιναν όλα αυτά, ή κάπως γίναμε κι εμείς, καμιά αντίρρηση. Ούτε υπάρχει πρόβλημα αν μια θρησκεία ή μια επιστήμη εξηγεί αυτό το (ανεξήγητο για το ανθρώπινο μυαλό) "κάπως" της κτήσης με το δικό της παραμύθι. Ας είναι το μπιγκ-μπαγκ, ας είναι η Τιτανομαχία, ας είναι ο Αβραάμ, ας είναι ο Μωάμεθ πίσω από όλα αυτά. Ελεύθερα ο καθένας ας μας πει το δικό του παραμύθι, ουδέν πρόβλημα.   

Το πρόβλημα ξεκινά από τη στιγμή που στο όνομα αυτής της θρησκευτικής εξήγησης, το Ισλάμ κυριεύει τον κόσμο με το σπαθί του ιερού πολέμου ή ανατινάζει τζιχαντιστές νεαρά παιδιά-δολοφόνους, ή όταν η χριστιανοσύνη οργανώνει τις μεσαιωνικές και σύγχρονες σταυροφορίες της κι όταν ο σκοταδισμός εξοντώνει τη δημοκρατία και μαζί της την ελευθερία του πνεύματος.
Το πρόβλημα υπάρχει όταν στο όνομα της ανώτερης δύναμης, του Χριστού ή του Μωάμεθ ή του Βούδα, διαμορφώνεται μια εξουσία που σου λέει πότε θα νηστέψεις, πότε θα προσευχηθείς, τι μπούρκα θα φορέσεις και με ποιους εφιάλτες θα συνοδέψεις τα όνειρά σου, κι εδώ αναφέρομαι σε όλο το θρησκευτικό ενοχικό σύστημα.

Καμιά θρησκεία δεν είναι άσχημη με βάση τα ιερά της βιβλία. Όλες μιλούν για την αγάπη, την αλληλεγγύη και λοιπά και λοιπά. Κι όλες καταλήγουν στο ίδιο, στον έλεγχο της προσωπικότητας του θρησκευόμενου, στην ένταξή του στην αγέλη. Δεν μπορώ να αποφύγω τον πειρασμό να αναφέρω και πάλι κάτι πολύ μοναδικό στην ιστορία του ανθρώπου. Το ίδιον του αρχαίου ελληνικού κόσμου ήταν πως δεν είχε κανένα ιερό βιβλίο. Όλες οι σκέψεις επιτρέπονταν γιατί δεν υπήρχε καμιά διήγηση του κόσμου που να θεωρείται καλύτερη από την άλλη. Αυτό που είναι και το πιο ουσιαστικό στοιχείο της δημοκρατίας δηλαδή. Αλλά να μιλάμε σήμερα για τους Έλληνες και την δημοκρατία τους μοιάζει σαν να μιλάμε για σοκολατόπιτες στους ελεύθερους πολιορκημένους του Μεσολογγίου.
Επιστρέφω στον συλλογισμό μου: Στα ίδια χνάρια με τις παλιές ξεπερασμένες θρησκείες βαδίζοντας η νέα θρησκεία διαμορφώνει τη δική της εξουσία πάνω στον κάθε άνθρωπο ξεχωριστά. Τον διαβρώνει με το διαδίκτυο και τα σύγχρονα μέσα (σινεμά, βίντεογκεΐμς, τηλεόραση κλπ), τον εξουθενώνει με την μη επιδεχόμενη αλλαγής παγκοσμιοποιημένη οικονομία, τον καθοδηγεί με την μόδα και τη διαφήμιση στο δικό της τρόπο σκέψης. Κι η νέα μπούρκα μπορεί να είναι ένα αθώο βρακάκι.

Όπως όμως έλεγαν οι παλιοί μαρξιστές, ο καπιταλισμός μας προμηθεύει το σκοινί για να τον κρεμάσουμε. Το ίδιο το διαδίκτυο και τα άλλα μέσα μαζικής επικοινωνίας ίσως να είναι και το όπλο για τη νέα αντίσταση. Λογική ενάντια στον παραλογισμό της όποιας νέας ή παλιάς θρησκείας. Απαίτηση για δημοκρατία αφού γνωστοποιηθεί σε όλους τι σημαίνει δημοκρατία (η εξουσία μοιρασμένη εξ ίσου σε όλους τους ανθρώπους). Μάχη υπέρ της ελευθερίας της σκέψης ενάντια στην πολιτική ορθότητα του ενός και μοναδικού λόγου ... και μπόλικη καχυποψία απέναντι σε κάθε νέο ή παλιό σωτήρα.  

Σάββατο 13 Αυγούστου 2016

Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ!


Στην εφημερίδα του δήμου Κερατσινίου-Δραπετσώνας ("η Πόλη μας", τεύχος Νο 4) στην πρώτη της σελίδα υπάρχει ένα άρθρο για την Ανάπλαση της Βιομηχανικής Ζώνης. Πανηγυρίζει ο συντάκτης και καλά κάνει γιατί η επιτυχία της πόλης μας στον τομέα αυτόν είναι εντυπωσιακή. 
Ωστόσο, παρ' όλο που μιλά για δεκαετίες αγώνων, χωρίς βέβαια να αναφέρεται σε αυτούς, ξεχνά να αναφερθεί στην καταλυτική και εκ των ων ουκ άνευ συμμετοχή της κυβέρνησης στην επιτυχία αυτή. Συμμετοχή που αγγίζει το 90-95% του όλου έργου. Μάλιστα της κάνει και κριτική γιατί καθυστέρησε μια τροπολογία και έτσι το έργο της παραλίας θα ολοκληρωθεί του χρόνου κι όχι φέτος το Φθινόπωρο.

Πρόκειται περί πασιφανούς αδικίας και εξηγούμαι:
  • Αν είχε εκλεγεί ένας οποιοσδήποτε άλλος από τους υποψηφίους δημάρχους των εκλογών του 2014 θα είχε συμβεί κάτι διαφορετικό στην παραλιακή ζώνη; Αν ας πούμε είχε εκλεγεί ο Τζανής ή ο Μελάς (για να αναφέρω τους ήδη διατελέσαντες δημάρχους) δεν θα είχε εξαιρεθεί η παραλία Λιπασμάτων από την σύμβαση παραχώρησης; Στην δηλωμένη πρόθεση περί εξαίρεσης και στον αγώνα του Θοδωρή Δρίτσα, που στέφθηκε από επιτυχία όταν έγινε πολιτική του Σύριζα και την εξήγγειλε ο πρωθυπουργός μπροστά στο δημαρχείο του Κερατσινίου, ο Τζανής ή ο Μελάς θα έλεγαν "ΟΧΙ δεν την θέλουμε";
  • Αν δεν είχε εκλεγεί ο Σύριζα κυβέρνηση το 2015 δύο φορές, κι αν είχαμε στην πρωθυπουργία τον Σαμαρά ή τον Μεϊμαράκη, θα εξαιρείτο η παραλία Λιπασμάτων από την παραχώρηση; Όταν το λαϊκό κίνημα δεν μπορεί ούτε καν να ενοχλήσει την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ θα κατάφερνε να κερδίσει την χαμένη και νομοθετικά (ως τότε) παραλία των Λιπασμάτων;

Η σημερινή δημοτική αρχή του Χρήστου Βρεττάκου ήταν άψογη στο θέμα της ανάπλασης χωρίς να λέω ότι υστερεί αλλού, απλά αναφέρομαι στο συγκεκριμένο θέμα, το πιο σημαντικό για την πόλη. Όπου χρειάστηκε να παρέμβει το έκανε με γνώση, ακρίβεια και θετικό τρόπο. Πρότεινε σωστές τροπολογίες, συνεργάστηκε άψογα με την Περιφέρεια, προχώρησε σε μελέτες, διεκδίκησε έργα, τα έκανε όλα όπως πρέπει και γι αυτό πρέπει να της αποδοθούν συγχαρητήρια. Τα ίδια συγχαρητήρια και στην Περιφέρεια που ήταν παντού στυλοβάτης και αρωγός. Δεν χρειάζεται όμως κανείς που έχει τη συνείδησή του ήσυχη να κλέβει την δόξα των άλλων. 
Πολλά καταμαρτυρούν διάφοροι στον Σύριζα, δικαίως ή αδίκως, στο θέμα αυτό όμως πρέπει να αναγνωριστεί ότι ήταν ο καταλυτικός παράγοντας για την αλλαγή της κατάστασης. Ήταν μάλιστα ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ παράγοντας που μπορούσε να ανατρέψει μια κατάσταση όταν ΟΛΑ ΕΜΟΙΑΖΑΝ ΧΑΜΕΝΑ. Με τις ρυθμίσεις του 2014 που κήρυξαν την περιοχή πολεοδομήσιμη με ΣΔ 0.6 στο σύνολο της έκτασης και που ενέταξαν στις χρήσεις γης την μεταποίηση επαναφέροντας τα εργοστάσια, είχαμε βρεθεί στο ναδίρ κινδυνεύοντας να χάσουμε ό,τι είχαμε κερδίσει τη δεκαετία 1991-2001 και ό,τι είχαμε κατοχυρώσει τη δεκαετία 2002-2012. Χάρη στον Σύριζα, και κυρίως τον Δρίτσα που το πάλεψε από θέση θεσμική και τον Τσίπρα που το αποδέχτηκε και το στήριξε σαν αιχμή του δικού του δόρατος, όχι μόνο είχαμε ανατροπή της δυσμενούς κατάστασης αλλά και μια τεράστια επιτυχία για την πόλη και τον ευρύτερο Πειραιά. Ας μην είμαστε μίζεροι στην  αναγνώριση του κόπου των άλλων.

Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ!

Πέμπτη 11 Αυγούστου 2016

Οι Ολυμπιακοί Αγώνες και το χρυσό μετάλλιο


Μια και πανηγυρίζουμε, με την επιτυχία της Άννας Κορακάκη, το πρώτο χρυσό ολυμπιακό μετάλλιο μετά τους "δικούς" μας Ολυμπιακούς αγώνες της Αθήνας του 2004, ας θυμίσουμε μερικά πράγματα για τους σύγχρονους ολυμπιακούς αγώνες σε σχέση με την αρχαιότητα.

Πρώτον: Μας τιμά που ακόμα θεωρούν την σύγχρονη Ελλάδα -συγχέοντάς την με την Ελλάδα της αρχαιότητας- ως γενέτειρα των ολυμπιακών αγώνων. Αυτό μας βάζει στην εξαιρετικά τιμητική θέση να μπαίνει πρώτη η χώρα μας στο εκάστοτε ολυμπιακό στάδιο με τη σημαία της κατά την έναρξη των αγώνων. Τέτοια τιμή σπάνια γίνεται σε ένα κράτος σε μια τόσο παγκοσμιοποιημένη και γιγάντια διοργάνωση, μάλλον ποτέ, πουθενά αλλού και για καμιά άλλη χώρα δεν συμβαίνει. Και μόνο για τον λόγο αυτό οι σύγχρονοι ολυμπιακοί αγώνες μας είναι χρήσιμοι ως μια από τις ελάχιστες εναπομείνασες πηγές εθνικής υπερηφάνιας.

Δεύτερον: Στην αρχαία εποχή, ως γνωστόν, συμμετείχαν στους αγώνες μόνο Έλληνες κι ύστερα μετείχαν και Ρωμαίοι (εξ άλλου Ρωμαίοι έγιναν όλοι οι Έλληνες). Όμως ο ελληνικός, κι αργότερα ελληνιστικός και κατόπιν ρωμαϊκός, κόσμος ήταν τότε σχεδόν ολόκληρος ο κόσμος. Οι αγώνες είχαν μετατραπεί (διολισθήσει) σε παγκοσμιοποιημένη φιέστα ήδη από τον 3ο πΧ αιώνα, επομένως άγγιζαν, από τότε, κατά πολύ την σημερινή πραγματικότητα.

Τρίτον: Το πνεύμα των ολυμπιακών αγώνων όπως και όλα όσα έκαναν οι Έλληνες (οι αρχαίοι βεβαίως-βεβαίως) ήταν κυρίως ΠΟΛΙΤΙΚΟ και δευτερευόντως θρησκευτικό. Ήταν αγώνες προς τιμήν του Δία, είχαν πανελλήνιο κύρος και συμμετείχαν σε αυτούς οι χώρες (τότε Πόλεις-Κράτη) που είχαν ελεύθερο πολίτευμα, δηλαδή ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. Που θα πει πως στις χώρες αυτές ο λαός (δήμος) κρατούσε (κυβερνούσε) είτε με κλήρωση όλων των ελεύθερων πολιτών στις θέσεις εξουσίας (βουλή, εκτελεστικό, δικαιοσύνη) είτε με μικτό σύστημα κλήρωσης και εκλογής (σε ορισμένες θέσεις). Χώρα, δηλαδή πόλη-κράτος, χωρίς δημοκρατία δεν συμμετείχε στους ολυμπιακούς αγώνες γι αυτό η Μακεδονία, η Θεσσαλία, η Ήπειρος, η Κύπρος, χώρες με καθαρά ελληνικό χαρακτήρα (γλώσσα- θρησκεία) δεν μετείχαν στους αγώνες. Βασιλείς και μονάρχες ήταν πάντα εκτός αγώνων.

Τέταρτον: Οι νικητές τότε νικούσαν για λογαριασμό της πόλης τους γιατί οι ελεύθεροι πολίτες ένιωθαν και ήταν κομμάτι της πόλης αφού μετείχαν της εξουσίας ΟΛΟΙ χάρη στη δημοκρατία (και την κλήρωση). Σήμερα που δεν υπάρχουν ελεύθεροι πολίτες (έχουν εκλείψει από την εποχή του Μεγαλέξανδρου) οι νικητές νικούν επίσης για λογαριασμό του κράτους τους γιατί οι σημερινοί "πολίτες" είναι όλοι πλέον υπήκοοι κάποιων κρατών στα οποία ανήκουν. Τότε οι πόλεις ανήκαν στους πολίτες κι επομένως οι πολίτες ανήκαν στην πόλη τους. Σήμερα τα κράτη ανήκουν σε ανώνυμες ή επώνυμες ολιγαρχίες και οι υπήκοοι-πολίτες ανήκουν στα κράτη τους. Επομένως κατά την παράδοση των μεταλλίων υψώνονται (δικαίως) οι εθνικές σημαίες των κρατών στα οποία οι αθλητές είναι υπήκοοι.    

Πέμπτον και τελευταίον: Ειπώθηκε α) ότι το χρυσό η Άννα Κορακάκη δεν το χρωστά στην Ελλάδα αλλά στον εαυτό της και μόνο και πως β) στο συγχαρητήριο μήνυμα του πρωθυπουργού η ευχαριστήρια απάντηση που δόθηκε από ένα λογαριασμό τουίτερ ήταν πλαστή.
Μπράβο στο κορίτσι αλλά ας ξέρει να πολιτεύεται σωστά όταν θέλει να κάνει πολιτική (γιατί αυτό κάνει με τις δηλώσεις της). Ακόμα κι αν εν μέσω κρίσης έχουν περικοπεί πολλά από τους Έλληνες, η Πολιτεία, στο μέτρο του δυνατού, της παρείχε και προπονητήριο και δεύτερο πιστόλι, έστω και καθυστερημένα. Κι όπως ο πρωθυπουργός για λόγους ΤΥΠΙΚΗΣ και ΗΘΙΚΗΣ τάξης της απέστειλε συγχαρητήριο μήνυμα, για τους ίδιους λόγους κι εκείνη έπρεπε να το αποδεχτεί κι όχι να το απορρίψει. Δεν έγινε ο Τσίπρας οπαδός του αθλήματος της σκοποβολής στα καλά καθούμενα. Ως πρωθυπουργός έστειλε το μήνυμα κι εκείνη ως "πολίτης"-υπήκοος όφειλε ένα "ευχαριστώ". 

Σάββατο 6 Αυγούστου 2016

ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ


Με την επιστροφή μου εις Αθήνας, να ευχαριστήσω από τη στήλη αυτή τους φίλους μου στην Κέρκυρα που με βοήθησαν να κάνω μια πολύ επιτυχημένη παρουσίαση του βιβλίου Ο ΦΟΝΙΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ, το Σάββατο 30 Ιουλίου 2016 στο ΑΚΤΑΙΟΝ της ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
Ιδιαίτερα θέλω να ευχαριστήσω:
Τον ΒΑΣΙΛΗ ΣΩΖΟ που διέθεσε το ΑΚΤΑΙΟΝ και φρόντισε με προσωπική δουλειά να είναι όλα εντάξει (συμπεριλαμβανομένου καινούριου εξοπλισμού) στον υπέροχο χώρο του.
Την ΜΑΡΙΑ ΣΟΥΠΙΩΝΗ που ήταν η βασική ομιλήτρια για το βιβλίο και που εξέθεσε τις αρετές του αναλυτικά και άριστα καθώς το γνώριζε πολύ καλά. Το κοινό ήταν βασικά δικό της κι εκείνη με τίμησε με την παρουσία της και τον λόγο της.
Τον ΓΙΩΡΓΟ ΚΑΤΣΑΪΤΗ που εκτός από το να πει δυο κουβέντες για μένα όπως του είχα ζητήσει, επεκτάθηκε και στο βιβλίο με εξαιρετικές παρατηρήσεις που με τίμησαν σαν συγγραφέα. 
Εννοούνται και οι ευχαριστίες μου σε φίλους όπως ο Τάκης, η Αλεξάνδρα κι ο Βησσαρίων, η Αγνέσα, ο Βασίλης Δ. κλπ που όπως ήταν φυσικό με βοήθησαν ο καθένας με τον τρόπο του.
Φυσικά ευχαριστίες και για τον εκδότη ΣΤΕΡΓΙΟ ΜΠΑΤΣΙΟΥΛΑ και την εφημερίδα ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ και το ΡΑΔΙΟ ΚΥΜΑ FM κλπ.

Τετάρτη 27 Ιουλίου 2016

Συζητώντας για τον ΟΛΠ στην Κέρκυρα

Χτες βράδυ αργά, στην ωραία καλοκαιρινή Κέρκυρα, είχα μια συζήτηση με φίλους και έφτασα να έχω μια κόντρα με τον αγαπητό φίλο Κ. γύρω από τον ΟΛΠ και τη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη που σύντομα επεκτάθηκε και σε όλη την οικονομία και τελικά σε όλη μας τη ζωή. Έτσι, δηλαδή, όπως γίνεται πάντα με τις νυχτερινές συζητήσεις που δεν τελειώνουν αν δεν γκρινιάξει μια γυναίκα ότι η ώρα πέρασε ... (και είχε περάσει ...)

Υποστήριξα κι εγώ όπως και άλλοι από την παρέα ότι οι εργαζόμενοι του ΟΛΠ, με προεξάρχοντες τους Μανιάτες που -κατά Χαριτόπουλο- είναι οι masters του λιμανιού, εκμεταλλεύτηκαν την ισχυρή θέση του δημόσιου οργανισμού και αποκόμισαν κέρδη χάρη στην παντοτινή πανταχού παρούσα συναλλαγή ελληνικού τύπου μεταξύ πολιτικής εξουσίας (κυβερνήσεων και διοικήσεων του ΟΛΠ) αφ'ενός και ψηφοφόρων (εν προκειμένω εργαζομένων στον ΟΛΠ) αφ' ετέρου. Παραδείγματα είχαμε όλοι μας πολλά. Όμως η γενίκευση αυτής της κατάστασης και των αντίστοιχων επιχειρημάτων κάπου δικαίωνε τους Γερμανούς ότι δηλαδή είμαστε ανίκανη και διεφθαρμένη χώρα και ότι επομένως (για το καλό μας!) πρέπει να μας διοικούν αυτοί. Ποιος είδε τον κύριο Κ. και δεν τον φοβήθηκε! Η συζήτηση πήρε φωτιά, έγινε και προσωπική και κατηγορήθηκα σε κάποια στιγμή με βαριές επικρίσεις ότι αλλιώς μιλάω σε ένα νυχτερινό τραπέζι κι αλλιώς αρθρογραφώ όπου στρογγυλεύω τα πράγματα. Κι επειδή η κατηγορία δεν ήταν και εντελώς άτοπη και αστήρικτη, αν και ήταν μάλλον υπερβολική και κάπως άδικη, βοηθούσης και της περιρρέουσας ατμόσφαιρας, η κουβέντα γενικεύτηκε.

Μπορεί κανείς να λέει τα ίδια σε ένα μπαρ και σε ένα άρθρο; Ο φίλος Κ. έλεγε πως ναι, εγώ δεν έφερα αντίρρηση αλλά το σκεπτόμουν. Κι επειδή μετά που κοιμήθηκα το ξανασκεφτόμουν (μάλλον στον ύπνο μου με βασάνισε) είπα να καταγράψω κάποιες από τις σκέψεις μου αυτές επί του θέματος. Πήγα να δω ποιες αναρτήσεις έχω κάνει τελευταία για τον ΟΛΠ. Η πιο πρόσφατη που βρήκα είναι του καλοκαιριού του 2014 (επί Σαμαρά) όταν στην διαδικασία πώλησης που κόντευε να ολοκληρωθεί είχαν μείνει τρεις προσφορές από την ΚΟΣΚΟ, την ΜΕΡΣΚ και μια Δανέζικη. Έγραφα τότε:

"Οι φορείς του Πειραιά, ξεκινώντας από τα επιμελητήρια και τις ενώσεις ναυτικών αλλά και των εφοπλιστών, από τον δικηγορικό σύλλογο και τις ενώσεις των επαγγελματοβιοτεχνών, καταστηματαρχών και φτάνοντας μέχρι και τις δημοτικές κινήσεις κλπ. όλοι διαφωνούν με την παραχώρηση του πλειοψηφικού πακέτου της ΟΛΠ ΑΕ σε ιδιώτες. Όχι ότι τους αρέσει ο ΟΛΠ όπως είναι αλλά τουλάχιστον τώρα έχει περιθώρια βελτίωσης καθώς η τοπική και η ευρύτερη ελληνική κοινωνία μπορεί να έχει λόγο στο λιμάνι. Αν πουληθεί το 67% όλοι γνωρίζουν ότι ο Πειραιάς θα χάσει το δικό του λιμάνι και η Ελλάδα ένα σημαντικό εργαλείο για την αναγκαία ανασυγκρότησή της. Κι αυτό είναι που ενοχλεί όλους και τόσο πολύ."

Δεν βρήκα πως αυτό συνιστά το έγκλημα άλλα να λέει κανείς στα γραπτά κι άλλα στα προφορικά του. Βέβαια δεν μπήκα (ούτε έμπαινα γενικώς) με κάθε ευκαιρία στην αναλυτική περιγραφή των κακώς εχόντων αλλά αυτό είναι μια φυσιολογική άμυνα προκειμένου να μην δίνω τροφή στην προπαγάνδα που θέλει όλα να είναι διαλυμμένα στην Ελλάδα και για όλα να φταίει η κακοδαιμονία μας. Τι θα πει αυτή η φράση: "Όχι ότι τους αρέσει ο ΟΛΠ όπως είναι ..."; Θα πει πως όλοι γνωρίζουμε-γνωρίζαμε τις κακοδαιμονίες ενός οργανισμού που επειδή είναι -θέλοντας και μη- κερδοφόρος (πρόκειται ουσιαστικά για ένα συνδυασμό εξυπηρετήσεων και διοδίων) αποτέλεσε την χρυσοτόκο κότα των κάθε λογής πολιτικών, κυβερνητικών και διοικητικών παραγόντων και ενός καθεστώτος των εργαζομένων που αποτέλεσαν την "εργατική αριστοκρατία" όπως την αποκάλεσε εύστοχα ο Κ.. Απλά όλοι θεωρούσαμε πως αυτές οι κακοδαιμονίες δεν θα έπρεπε να στερήσουν τη χώρα από μια πηγή καθαρού πλούτου.

Ας έρθουμε τώρα στο θέμα μας. Ο ΟΛΠ δόθηκε στους Γερμανούς είτε με την θέληση των κυβερνήσεων Γ.Παπανδρέου και Σαμαρά είτε με την επιβολή της γερμανικής θέλησης στον Τσίπρα το περασμένο καλοκαίρι. Οι Γερμανοί απαίτησαν την παράδοσή του στους Κινέζους, έναντι αγνώστων ανταλλαγμάτων που είναι υπόθεση σχέσεων Γερμανίας-Κίνας. Εμείς απλά πληρώσαμε για λογαριασμό του επικυρίαρχου. Η συζήτηση για τις κακοδαιμονίες γίνεται πλέον για ιστορικούς λόγους. Και για να μοιράσουμε μεταξύ μας ευθύνες: Εσύ φταις που τους υπέθαλψες, εσύ φταις που τους έδωσες, εσύ φταις που ακόμα τους στηρίζεις. Το κακό έγινε, η μάχη χάθηκε και το λιμάνι του Πειραιά είναι κινέζικο.  
Το μόνο ουσιαστικό ερώτημα που μένει για τον Πειραιά και την Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη είναι: Θα αναπτυχθεί το λιμάνι από τους Κινέζους ή όσα λέει η κυβέρνηση είναι αστεία;
Ο Τσίπρας λέει ότι Κινέζοι θα κάνουν τον Πειραιά πρώτο λιμάνι στην Ευρώπη και βάση όλου του εμπορίου τους με τη γηραιά ήπειρο. Κάποιοι άλλοι όμως, που ασκούν κριτική κυρίως από "θέση δραχμής" λένε πως οι συμφωνίες αυτές είναι φαντασιώσεις και πως ο Πειραιάς θα μείνει απλά σαν ένα μεσαίο κέντρο διαμετακόμισης της ανατολικής Μεσογείου. Ο Τσίπρας επίσης λέει πως η επένδυση των Κινέζων στη Ζώνη θα αναζωογονήσει τις επισκευές πλοίων στην Ελλάδα ενώ άλλοι δεν το πιστεύουν.

Σε αυτά τα ερωτήματα θα απαντήσει σύντομα η ιστορία, ο χρόνος. Και δεν θα είναι πολύ αργά. Απλά εμείς θα μείνουμε στις παραλίες της Κέρκυρας ή του Πειραιά να μαλώνουμε στοιχηματίζοντας πάνω σε πολιτικές που δεν γνωρίζουμε την πλήρη ανάπτυξή τους, που έχουμε μάθει κάτι μισόλογα για την έναρξή τους και που απλά και μόνο υποπτευόμαστε το τέλος τους. Και μακάρι να έχει δίκιο η κυβέρνηση γιατί ο ΟΛΠ ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ, (όποιος κι αν φταίει για ό,τι έγινε) χάθηκε οριστικά και αμετάκλητα για τη χώρα για πολλές δεκαετίες στο μέλλον. 





Δευτέρα 25 Ιουλίου 2016

Η παρουσίαση του "ΦΟΝΙΑ των ΑΘΗΝΩΝ" στην Κέρκυρα, θα γίνει το Σάββατο 30/7 στις 8μμ.


Το Σαββάτο 30 Ιουλίου 2016 θα γίνει, τελικά, η παρουσίαση του βιβλίου -μυθιστορήματος εποχής- του εκδοτικού οίκου Ν&Σ Μπατσιούλα, με τίτλο:

 "Ο ΦΟΝΙΑΣ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ" 


Εκτός από εμένα που είμαι ο συγγραφέας, για την παρουσίαση θα φροντίσουν οι:
Γιώργος Κατσαΐτης, εκδότης της ημερήσιας και παραδοσιακής εφημερίδας της Κέρκυρας "ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ"
Μαρία Σουπιώνη, εκπαιδευτικός, επί πολλά χρόνια στα σχολεία της Κέρκυρας
Γρηγόρης Καρύδης, εκαιδευτικός επίσης, διευθυντής σε σχολεία της Κέρκυρας.
Το βιβλίο εξέδωσε ο εκδοτικός οίκος Ν. και Σ. Μπατσιούλας

Όπως αναγράφει η πρόσκληση:
"Πρόκειται για ένα μυθιστόρημα εποχής, αστυνομικό, ερωτικό, περιπετειώδες.
Θα γίνει συζήτηση για την ενδιαφέρουσα εποχή του 1860 στην οποία αναφέρεται το βιβλίο".

Ο χώρος όπου θα γίνει η παρουσίαση, το Σάββατο βράδυ στις 8 μμ είναι το ΑΚΤΑΙΟΝ. Για τους Κερκυραίους δεν χρειάζεται τίποτα περισσότερο, για τους λοιπούς φίλους σας δίνω την φωτογραφία του χώρου όπου θα γίνει η παρουσίαση (φωτογραφία του βραδινού της Πέμπτης)



Φανταστικό μέρος; Ε, καλά τώρα ... εννοείται ... για το ΑΚΤΑΙΟΝ μιλάμε!

Ο Βασίλης Σώζος που μας φιλοξενεί (κανει συχνά τέτοιες εκδηλώσεις στο μαγαζί) είναι φίλος μου από το 1986, όχι γνωστός, φίλος! Φίλοι μου είναι και αυτοί που θα παρουσιάσουν το βιβλίο, η Μαρία, ο Γρηγόρης, ο Γιώργος Κατσαΐτης. Εκείνο το βράδυ θα είμαι μεταξύ φίλων οπότε θα περάσω καλά. Ευελπιστώντας βεβαίως και σε αγοραστές του βιβλίου, ακόμα καλύτερα θα περάσω αν πουν για το βιβλίο καλά και ειλικρινή λόγια οι πολλοί φίλοι που το έχουν ήδη διαβάσει από χειρογράφου.

Σάββατο 16 Ιουλίου 2016

Ο Αλλάχ είναι μεγάλος, θεός φυλάξοι!


Για τα χτεσινοβραδινά γεγονότα στην Τουρκία δεν θα πω τίποτε περισσότερο. Τα έχετε δει όλοι, τα διαβάσατε και οι περισσπότεροι τα ζήσατε σε ζωντανές συνδέσεις. Η τελική νίκη είναι του Ερντογάν που όχι μόνο δεν ανατράπηκε αλλά συνέλαβε και τους πραξικοπηματίες. Δεκάδες νεκροί από σφαίρες στρατιωτών, ελικοπτέρων, ταννκς και αστυνομικών με το πλήθος να μπλοκάρει και να καταλαμβάνει τα τανκς και να λιντσάρει τους στρατιώτες. 
Το θεωρούσαμε προφανές ότι πλέον, με τα μέσα επικοινωνίας στα χέρια του κάθε πολίτη, πραξικόπημα δεν γίνεται. Το πραξικόπημα στηρίζεται στον φόβο κι ο φόβος στην άγνοια. Αν σπάσει η άγνοια, τερματίζονται όλα. Αυτό έγινε και στην Τουρκία. Όσο οι άνθρωποι βρίσκονταν σε άγνοια όλοι φοβόντουσαν και τα πάντα είχαν παγώσει. Όταν βγήκαν τα βιντεάκια που καλούσαν τον κόσμο να βγει στους δρόμους, τότε τα πάντα τελείωσαν. 

Εγώ θα μείνω στη θέα του πλήθους που αντιμετώπισε τους πραξικοπηματίες και τελικά τους νίκησε. Τους άκουσα σε πέντε-δέκα σημεία να φωνάζουν και να παλεύουν με τα τανκς. Δεν έλεγαν "Ζήτω η Δημοκρατία" δεν έλεγαν ούτε καν "Ζήτω ο Ερντογάν". Όχι. Δεν ήταν το θέμα ούτε η δημοκρατία, ούτε ο Ερντογάν. Φώναζαν "Ο ΑΛΛΑΧ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΟΣ". Έτσι κι αλλιώς δεν ξέρουν τι είναι η δημοκρατία, όχι μόνο αυτοί, ούτε και οι επαΐοντες δυτικοί δεν ξέρουν καλά-καλά. Γι αυτούς δημοκρατία είναι να ψηφίζουν κάθε τέσσερα περίπου χρόνια και να βγάζουν κυβερνήτη τον άνθρωπο που θέλει ο Αλλάχ. Που θα καταλύσει σιγά-σιγά το λαϊκό κράτος που έφτιαξε κάποτε ο Αττατούρκ, που θα ξαναφέρει (ξαναέφερε) τις μαντίλες, που θα κατατροπώσει τους Κούρδους και τους άπιστους και θα τους δώσει ψωμί να φάνε (και πραγματικά τους έδωσε στο μέτρο του δυνατού). Γι αυτό ούτε ο Ερντογάν δεν επευφημείτο. Πριν τον Ερντογάν ήταν ο Ερμπακάν και αργότερα θα είναι άλλος. Εκείνος που θα μείνει για πάντα ο ίδιος και είναι ο κομματάρχης του κόμματος των Ερντογάν-Ερμπακάν, είναι ο ίδιος ο Αλλάχ!

Νίκησε η δημοκρατία χτες βράδυ; Ε, όχι βέβαια! Έχασε η δικτατορία; Ναι, αυτή έχασε.
Ας μην ξεχάσουμε πάντως ότι ήταν μια δικτατορία που πήγαινε κόντρα στο κράτος του Αλλάχ και στόχευε στην προστασία του λαϊκού κράτους. Με λάθος τρόπο, μέσω δικτατορίας, αλλά αυτό είναι εγγενές πρόβλημα της Τουρκίας από γεννησιμιού της. Ο στρατός (με τον Αττατούρκ) ενεργώντας δικτατορικά, επέβαλε δυτικούς θεσμούς, κατάργησε την μαντίλα, κατάργησε τη σαρία, κατάργησε τα αραβικά γράμματα και εφάρμοσε τα λατινικά και προσπάθησε να δυτικοποιήσει το πιο ανατολίτικο κράτος της περιοχής. Δηλαδή με "δικτατορία" επιχείρησε να επιβάλει "δημοκρατία". Και οι αντίθετοι στο λαϊκό κράτος, οι ισλαμιστές, οι σκοταδιστές, χρησιμοποιούν τη "δημοκρατία" για να φτιάξουν τη δική τους "κοινωνική δικτατορία". Σχιζοφρενικό; ναι, αν πιστέψει κανείς ότι υπάρχει δημοκρατία που απειλήθηκε ή διαστρεβλώθηκε. 
Στην πραγματικότητα η δημοκρατία δεν έχει καμιά -μα καμιά- σχέση με όλα αυτά. Οι Τούρκοι, για εκατό χρόνια τώρα, επιλέγουν μεταξύ μιας θεοκρατικής ολιγαρχίας και μιας χρηματοκρατικής ολιγαρχίας επίσης. Μέχρι στιγμής οι θεκορατικοί νικούν. Κι όσο γινόταν το αντίθετο, η Τουρκία και οι Τούρκοι δεν έβλεπαν καλύτερες μέρες. 

Ο τούρκικος λαός απέδειξε ότι παραμένει κατά μεγάλο ποσοστό πιστός στον Αλλάχ, όχι ψεύτικα πιστός όπως οι Έλληνες, κανονικά πιστός όπως οι ανατολίτες. Με τις υγείες του!



Πέμπτη 7 Ιουλίου 2016

Ο ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΤΟΥ


Με την ευκαιρία που η εταιρεία "Μαρινόπουλος" ζήτησε ένταξη στο άρθρο 99 , δηλαδή ουσιαστικά δήλωσε πτώχευση, διάβασα δυο άρθρα για τους Μαρινόπουλους. Το ένα ήταν ένα μικρό αλλά καυστικό σχόλιο της Έλενας Ακρίτα που το δημοσίευσε σ"ΤΑ ΝΕΑ" στις 4/7 και το πήρα από το Masternews (ΕΔΩ) και το άλλο ένα μακροσκελές αλλά πολύ κατατοπιστικό άρθρο χτεσινό της 6/7 στο Economy.gr (ΕΔΩ
Τα καταστήματα του Μαρινόπουλου μου άρεσαν. Πήγαινα εκεί τη μάνα μου να ψωνίζει και ήταν η βόλτα της στον κόσμο (εκτός από κάτι επί πλέον τσάρκες στην παραλία). Δεν μου αρέσει να θάβω κανέναν αλλά να κινδυνεύουν 12.500 χιλιάδες εργαζόμενοι και 2.000 προμηθευτές να μείνουν στο κενό εξ αιτίας του εγωισμού και της κλεψιάς μιας οικογένειας πάει πολύ.
Για να μην κουράζεστε με τα λινκ σας δίνω τα άρθρα και εδώ.
Πρώτα το απολαυστικό άρθρο της Έλενας Ακρίτα:
*****************





Κύριε Μαρινόπουλε, φιλάκια στο πανέμορφο Μαϊάμι.

“Οι μικρές μύγες πιάνονται. Οι μεγάλες σκίζουν το δίχτυ και βγαίνουν.”
Κύριε Μαρινόπουλε, ειλικρινά δεν κατανοώ το γεγονός ότι νοιάζονται όλοι τους 12.000 εργαζόμενους κι όχι εσάς που, όσο να πεις, ένα δράμα θα το ζείτε εκεί στα ξένα. Τα ξένα χέρια είναι μαχαίρια – εκεί στο Μαϊάμι το ‘χετε σεις το ρητό; Ή έστω στο Κατάρ όπου εναποτίθενται τρυφερά κολοσσιαίες περιουσίες;
Για την δική σας περιουσία – εικάζω – δεν έχετε ‘ενοχληθεί’ ακόμα από τις αρμόδιες αρχές; Δεν έχετε λογοδοτήσει ακόμα σε ελεγκτές και εφοριακούς; Δεν έχετε παραθέσει ακόμα τα οικονομικά σας πεπραγμένα να δούμε αν έχετε τίποτα εξωχώριες, εξωλέμβιες, εξωντέρτιακαικαημοί; Στο σπίτι στο Μαϊάμι όλα καλά, θερμούς αγωνιστικούς χαιρετισμούς να δώσετε. Απ’ ό,τι διαβάζουμε, η σύζυγός είναι διακοσμήτρια σκαφών (όχι η ‘σκάφη’, το ‘σκάφος’). Εξ ου και θεωρώ λανθασμένη την κίνηση σας να πετάξετε τόσους νοματαίους στο δρόμο. Αν – τώρα οι άνεργοι υπάλληλοι, ταμίες, φορτοεκφορτωτές, φορτηγατζήδες – πουλήσουν τα κότερά τους; Αν η καθαρίστρια με το σφουγγαρόπανο δώσει σκάφη και σκάφος κοψοχρονιά; Αν ο κυρ Μπάμπης στα ψαρικά ξεφορτωθεί τα γιοτ του; Τι θα διακοσμεί τότε μια τεθλιμμένη ντεκορατρίς; Αν μείνουν 12.000 χωρίς κότερο, μην μου πεινάσετε εσείς κι η κυρία σας, εγώ για το καλό σας.
Εμένα που λέτε, κύριε Μαρινόπουλε, η γιαγιά μου πήγαινε στο Κολέγιο μαζί με τη γιαγιά σας. Κι εγώ στο Αρσάκειο ήμουνα συμμαθήτρια με μια από τις κόρες της οικογένειας. Κάπου εδώ τελειώνει μια μεγάλη ιστορία αγάπης που δεν άρχισε ποτέ.
Και συγχωρέστε μου την ένταση – όσο να πεις, δεν είναι της τάξεως μας – αλλά όσο κάποιος μελετάει το έργο και την πολιτεία σας, τόσο του γυρίζει το μάτι. Γιατί εδώ οι συνολικές όφειλες σας αντιστοιχούν στο 1% του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος (1,3 δισεκατομμύρια ευρώ). Χρωστάτε σε ό,τι κινείται κι ό,τι δεν κινείται. Σε ανθρώπους, ζώα, φυτά, χλωρίδες, πανίδες, στο σύμπαν. Μόνο έναν ξάδελφό μου στην Αργεντινή δεν έχετε ‘φεσώσει’ – επιτρέψτε μου une expression déclassée.
Κύριε Μαρινόπουλε, αυτή την υγιή επιχειρηματικότητα να την κοιτάξετε μη σας βγάλει κάνα πολύποδα. Και τι δεν ανοίξατε αγαπημένε, τόσες δεκαετίες. Starbucks ανοίξατε. Beauty Shop ανοίξατε. Sephora, Marks and Spencer, Grand Optical, της Παναγιάς τα μάτια ανοίξατε. Και μετά τους γυρίσατε την ηλιοκαμένη σας πλατούλα, τα κλείσατε και βρέθηκαν οι φουκαράδες οι μικρέμποροι με το franchise στο χέρι. Όποια αλυσίδα του εξωτερικού βρίσκατε μπροστά σας, πρώτα την φέρνατε και μετά την ξωπετάγατε.
Φάγατε, φάγατε, φάγατε. Φάγατε από παντού. Φάγατε απ’ τα τσιμέντα, τα υδραυλικά, τα πόμολα, τους σωλήνες, τα κεραμίδια, τα κουφώματα, τα πατώματα, φάγατε απ’ τους προμηθευτές, τους εμποράκους, τα μαγαζάκια, τους εργαζόμενους με τα ‘ελαστικά ωράρια’ και τα μεροκάματα του τρόμου, φάγατε, φάγατε, φάγατε. Και δεν σας σταμάτησε κάνεις τόσες δεκαετίες. Δεν σας είπε καμιά κυβέρνηση ‘όπα λεβέντη παρ’ το αλλιώς γιατί βρίσκεις’. Τίποτα. Μούγγα. Κιχ.
Ξέρετε, κύριε Μαρινόπουλε, ως πελάτισσα, έκανα κάθε Πέμπτη τα ψώνια της εβδομάδας στο Καρφούρ της Κηφισίας. Συνήθως πήγαινα να μου τα ‘χτυπήσει’ η ίδια ταμίας. Ένα υπέροχο γλυκό κορίτσι που ξεροστάλιαζε από το πρωί μέχρι το βράδυ για ένα μισθό-πουρμπουάρ. Δεν λέω το όνομά της, μην την στοχοποιήσουμε κι από πάνω.
Την σκέφτομαι έντονα αυτές τις μέρες. Δεν ξέρω που είναι, δεν ξέρω τι απέγινε, δεν ξέρω τι θ’ απογίνει. Ελπίζω, τουλάχιστον, να μην πουλήσει τον στόλο των ιστιοφόρων της. Όχι τίποτα άλλο, μη σας μείνει κι η ντεκορατρίς στους πέντε δρόμους.
“Οι μικρές μύγες πιάνονται. Οι μεγάλες σκίζουν το δίχτυ και βγαίνουν.”
Κύριε Μαρινόπουλε, φιλάκια στο πανέμορφο Μαϊάμι.
**************


Για να τα γράφει η Ακρίτα, κάτι ξέρει. Αυτή κάτι ξέρει. Ήταν και συμμαθήτρια με μια Μαρινοπούλου της οικογένειας (κι εμείς ξέρουμε τη Μαρινοπούλου του Κερατσινίου αλλά αυτές οι δυο έχουν μια διαφορά). Ψωνίζει και από την Κηφισίας ... κάτι παραπάνω θα ξέρει. και είναι τόσο καλό το άρθρο που αξίζει να της πούμε συγχαρητήρια! 

Καταλάβατε λοιπόν; 
Ακολουθεί το χτεσινό κατατοπιστικό και μακροσκελές άρθρο του Economy.gr για όποιον ενδιαφέρεται να μάθει περισσότερα για τους Μαρινόπουλους. 

***************

Η εταιρεία αγκομαχάει και οι Μαρινόπουλοι… Μαϊάμι, Λονδίνο, Ντουμπάι, Μύκονο, πάρτι και ιπποδρομίες

Σήμερα, με την επιχείρησή τους να «παλεύει» στον Πτωχευτικό Κώδικα, η λάμψη έχει ξεθωριάσει. Δεν είναι όμως αυτό το πρόβλημα: Στην αγορά πληθαίνουν τα ερωτήματα για του «πού πήγαν» τα λεφτά της οικογένειας η οποία εξακολουθούσε να ζει μέσα στη χλιδή ακόμη και τα τελευταία χρόνια για τα οποία κανείς δεν αμφιβάλει ότι τα πράγματα είχαν στριμώξει. Και την ίδια στιγμή οι φήμες που κυκλοφορούν στην αγορά για μεγάλες εξαγωγές χρήματος από τα «ταμεία» της Μαρινόπουλος σε λογαριασμούς του εξωτερικού, αλλά τις πωλήσεις ακινήτων του ομίλου με τα χρήματα να οδεύουν στους ίδιους προορισμούς, έστω κι αν διαψεύστηκαν, έχουν εξαγριώσει τόσο τους 12.500 εργαζόμενους της επιχείρησης, όσο και τις οικογένειες των 2.000 προμηθευτών της που κινδυνεύουν να βρεθούν στον αέρα.
Πολλοί δεν θεωρούν άσχετη με την υπεροψία που διακατέχει γενικότερα την οικογένεια, ότι ένα μέλος της, ο Πάνος Μαρινόπουλος, ο γνωστός και ως Πανάρας, φωτογραφήθηκε στο εξοχικό του στα Hampton’s της Νέας Υόρκης (πρόκειται για το θέρετρο της αφρόκρεμας της αμερικανικής μεγαλούπολης στοLong Island), λίγους μήνες πριν την κατάρρευση του επιχειρηματικού ομίλου.
Ο Πανάρας Μαρινόπουλος και η πρώην σύζυγός του, Ιωάννα, ήταν αναμφίβολα τα πιο αναγνωρίσιμα πρόσωπα της επιχειρηματικής δυναστείας, η οποία βρίσκεται στην τρίτη γενιά από το 1893 οπότε ο Δημήτριος Μαρινόπουλος, από την Ελίκη Αιγιαλείας, εγκαινίαζε το πρώτο φαρμακείο που έφερε το όνομά του στη Νεάπολη της Αθήνας, βάζοντας το πρώτο λιθάρι για το χτίσιμο της Μαρινόπουλος.
Ο Δημήτρης Μαρινόπουλος, και ο αδελφός του Πάνος που συνεργάστηκε μαζί του λίγο αργότερα, εκτός από την επιχείρηση άρχισαν να χτίζουν και τον «όνομα» της οικογένειας που από τότε υπήρξε συνώνυμο τους ελληνικού μεγαλοαστισμού. Διόλου τυχαίο, ότι τα φαρμακεία τους έφεραν με περηφάνια το διακριτικό «προμηθευτής της Αυτού Μεγαλειότητος του Βασιλέως και του Διαδόχου», προσελκύοντας με αυτό τον τρόπο πολλές επιφανείς προσωπικότητες της εποχής.
Μεταπολεμικά, οι δύο γιοι του Πάνου Μαρινόπουλου, Δημήτρης και Ιωάννης, αποφασίζουν ότι έχει έρθει η ώρα για να περάσουν στη βιομηχανική παραγωγή φαρμάκων, ιδρύοντας το 1949 τη φαρμακοβιομηχανία ΦΑΜΑΡ με αντικείμενο την παραγωγή φαρμάκων και καλλυντικών για λογαριασμό τρίτων στην Ευρώπη. Η ίδια γενιά ξεκίνησε το 1962 τη δραστηριότητα στο λιανεμπόριο με τα Self Service Μαρινόπουλος.
Τα τελευταία χρόνια, τα ηνία του ομίλου πέρασαν στην τρίτη γενιά, τα τέσσερα παιδιά των Δημήτρη και Γιάννη Μαρινόπουλου: Τον Λεωνίδα και τον Πάνο του Δημήτρη, και τον Πάνο και Στέφανο του Γιάννη. Τα τέσσερα ξαδέλφια, μπορεί να έχουν ελάχιστες ομοιότητες στον τρόπο ζωή τους μοιράζονται όμως τον ίδιο μεγαλοαστισμό και μια τεράστια περιουσία σε ακίνητα (κυρίως το εξωτερικό), επαύλεις στα ακριβότερα σημεία της Ελλάδας (Ψυχικό, Μύκονο, Ύδρα, Βούλα), συλλογές έργων τέχνης, κοσμημάτων, αλλά και πανάκριβων ρούχων από τις κοσμικές συζύγους. Από εκεί και μετά, ο χαρακτήρας του καθενός από τα ξαδέλφια καθόρισε και το πως διαχειρίστηκε το αμύθητο οικογενειακό χρήμα.
Ο… Άγγλος λόρδος με τον Πρέσβη
Γνήσιος εκπρόσωπος της οικογενειακής μεγαλοαστικής «τάσης» είναι ο Λεωνίδας Μαρινόπουλος στον οποίο «έλαχε» να διαχειριστεί ως επικεφαλής και την απανταχούσα της ελεγχόμενης πτώχευσης. Όσοι τον γνωρίζουν μιλούν για έναν πολύ προσεκτικό άνθρωπο, με στυλ και αισθητική που προσομοιάζει σε Άγγλο Λόρδο. Ψηλός, ευθυτενής και αναμφίβολα αριστοκρατικός ίσως θα προτιμούσε να είναι όντως ...Βρετανός και για το λόγο αυτό διατηρεί σπίτι στο Λονδίνο και ειδικότερα στην αριστοκρατική Belgravia. Και ως ...Βρετανός αγαπά την ιππασία την οποία παρακολουθεί συχνά στους αγώνες του Ascot. Διατηρεί μάλιστα και δικά του άλογα ιπποδρομιών.
Ένα απ’ αυτά, ο ΠΡΕΣΒΗΣ που θεωρείται καθΓια να τα γράφει η Ακρίτα, κάτι ξέρει. Αυτή κάτι ξέρει. Ήταν και συμμαθήτρια με μια Μαρινοπούλου της οικογένειας (κι εμείς ξέρουμε τη Μαρινοπούλου του Κερατσινίου αλλά αυτές οι δυο έχουν μια διαφορά). Ψωνίζει και από την Κηφισίας ... κάτι παραπάνω θα ξέρει. και είναι τόσο καλό το άρθρο που αξίζει να της πούμε συγχαρητήρια! 
Καταλάβατε λοιπόν; 
Ακολουθεί το χτεσινό κατατοπιστικό και μακροσκελές άρθρο του Economy.gr για όποιον ενδιαφέρεται να μάθει περισσότερα για τους Μαρινόπουλους. αρόαιμο διεθνούς φήμης διακρίθηκε παλαιότερα και στους διάσημους αγώνες του Μεϊντάν στο Dubai σε μια κούρσα που ...χάρισε στον Λεωνίδα Μαρινόπουλο 5.000.000 δολάρια, αφού αυτό ήταν το έπαθλο της νίκης. Για τον επικεφαλής της Μαρινόπουλος ήταν από τις πιο δυνατές συγκινήσεις, αφού συνδύαζε όλες του τις αγάπες: την πολυτέλεια, την ιππασία, το εκλεκτό περιβάλλον και τη γυναίκα του Μαρίνα που φωτογραφήθηκε δίπλα του σε μια από τις σπάνιες εμφανίσεις της.
Η Μαρίνα Μαρινοπούλου θεωρείται η πιο «άγνωστη» από τις συζύγους των Μαρινοπουλαίων, αποφεύγει την κοσμική ζωή και προτιμά όπως και ο σύζυγος της τους κλειστούς κύκλους, τα γιότ και τη βίλα στη Μύκονο.
Αντίθετα, πολύ πιο γνωστή είναι η Σάντρα Μαρινοπούλου –Φιξ, παντρεμένη με τον Πάνο, αδελφό του Λεωνίδα Μαρινόπουλου. Ο γάμος τους, υπήρξε άλλη μια επιβεβαίωση του μεγαλοαστισμού των Μαρινόπουλων, που θέλει τις μεγάλες οικογένειες να διασταυρώνονται. Και μπορεί οι Φιξ να μην έχουν την αίγλη του παρελθόντος, έχουν όμως το όνομα. Στην περίσταση του ζευγαριού, ίσως η Σάντρα να επισκιάζει το σύζυγό της σε διασημότητα, αφού η ίδια είναι επικεφαλής του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης. Τα χρήματα των Μαρινοπουλαίων, έδωσαν ώθηση στην –πράγματι αξιέπαινη- προσπάθεια της νύφης να ενισχύσει της αναγνωρισιμότητα της αρχαίας ελληνικής κληρονομιάς διοργανώνοντας εκθέσεις σε ολόκληρο τον κόσμο.
Ο Πάνος έχει αναλάβει τον τομέα καλλυντικών της φαρμακοβιομηχανίας ΦΑΜΑΡ και έχει μεγάλη αγάπη στην ακίνητη περιουσία, ιδίως του εξωτερικού. Κορωνίδα του σχετικού περιουσιολογίου το λεγόμενο «παλάτι» του ζεύγους στο Knightsbridge του Λονδίνου στο οποίο φιλοξενείται και μια αξιολογότατη συλλογή έργων τέχνης.
Ο εξάδελφος Πάνος, ο γνωστότερος ως Πανάρας μπορεί να μην έχει το παλάτι του έτερου Πάνου, έχει όμως μια μεγάλη συλλογή από κατακτήσεις. Ο Πανάρας άφησε ...ιστορία στην κοσμική ζωή της Αθήνας (πρώτος του έρωτας η Μπέλλα Αδαμοπούλου, πρώτη του σύζυγος η Όλγα Γουλανδρή της γνωστής εφοπλιστικής οικογένειας σε μια άλλη επιβεβαίωση του μεγαλοαστισμού) τις προηγούμενες δεκαετίες μέχρις ότου «έπεσε» στην δεύτερη σύζυγό του, την καλλονή Ιωάννα, που ξεπέρασε σε αναγνωρισιμότητα  τη Σάντρα Φιξ και έγινε η top wife της οικογένειας.
Πρώην μοντέλο με καταγωγή από τη Μάνη, η Ιωάννα έγινε η πρωταθλήτρια της οικογένειας στο ... spending οδηγώντας τον Πανάρα σε διάφορες αγορές μεταξύ των οποίων μια έπαυλη στα Hampton’s και μια βίλλα στο Miami.
Σε αυτή λέγεται ότι συνεχίζει να διαμένει και η Ιωάννα, μετά το διαζύγιό της με τον Πανάρα πριν περίπου ενάμισι χρόνο.
Οι φήμες φέρουν το πρώην ζευγάρι να μοιράζεται το σπίτι που είχαν χτίσει στη διάρκεια του γάμο τους στη Μύκονο (σ.σ. στο νησί έχουν σπίτι όλα τα μέλη της οικογένειας) και το οποίο είχε διακοσμήσει η Ιωάννα, την περίοδο που ασχολείτο με το interior design. Η βίλα της Μυκόνου είναι από τα πιο πολυσυζητημένα σπίτια και είναι από τα πρώτα κτίσματα που φαίνονται όταν μπαίνει κανείς στο λιμάνι της Μυκόνου. Τα πάρτι που δόθηκαν από το (πρώην) ζευγάρι έχουν μείνει στην ιστορία του νησιού την περίοδο της ευμάρειας, με την κοσμική Αθήνα να δίνει το παρών, και την τροχαία του νησιού να δίνει ειδικές άδειες για να παρκάρουν οι καλεσμένοι τα πολυτελή τους αυτοκίνητα στον περιφερειακό...
**************

Τρίτη 5 Ιουλίου 2016

Η ανάρτησή μου ΠΡΙΝ το δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου 2015

Αυτή την ανάρτηση, την πήρα από το Ιστολόγιό μου και την δημοσιεύω ξανά γιατί την βρίσκω επίκαιρη. Εξηγεί πολλά από εκείνα που γίνονταν εκείνες τις μέρες. Εξηγεί γιατί ήταν σαφές ότι η κυβέρνηση χρειαζόταν ένα μεγάλο ΟΧΙ για να μπορέσει να φτάσει σε μια καλύτερη συμφωνία από εκείνη στην οποία την είχε μπλοκάρει ο Σόιμπλε και το ΔΝΤ μέσω του Ευρωγκρούπ


ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ:   

Η ώρα για ένα μεγάλο ΟΧΙ που μπορεί να φέρει ένα αξιοπρεπές ΝΑΙ



Η στιγμή είναι κρίσιμη. Οι εξελίξεις τρέχουν καθημερινά και εγώ διάλεξα σχεδόν μια εβδομάδα τώρα να μην μιλώ και να περιμένω. Οι προβλέψεις είχαν γίνει από καιρό, τα αναμενόμενα αναλύθηκαν κι αυτά από καιρό, τώρα ήταν η ώρα των διαπραγματευτών να φτάσουν σε ένα αποτέλεσμα. 
Ωστόσο, η σημερινή παρέμβαση του ΔΝΤ που ζητά μείωση των μισθών και των συντάξεων σε άμεση συγχορδία με τις εργοδοτικές οργανώσεις της χώρας, και με την αθέλητη ή αφελή συμπαράταξη των φιλο-ευρωπαϊκών διαδηλώσεων της Αθήνας με κάνουν να θέλω να πω τη γνώμη μου.


  • Από τη στιγμή που το Ευρωγκρούπ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΕ υπό την πίεση των γεγονότων και των ηγετών και της Αμερικής να πει ένα δειλό “ΟΚ” στις προτάσεις των Αθηνών αποδεχόμενο ότι αποτελούν βάση διαπραγμάτευσης, και
  • από τη στιγμή που ο Σόιμπλε δεν μίλησε και η κυρία Μέρκελ είπε ένα δειλό και τραβηγμένο ψιλο-Οκέι έστω κι αν ανέφερε πάλι τους “θεσμούς”, δηλαδή το πεδίο όπου παίζει μπάλα ο Σόιμπλε, και
  • από τη στιγμή που άρχισε να διαφαίνεται ότι ο Σύριζα έκανε πολλά βήματα πίσω και ότι είναι πλέον η ώρα της Ευρώπης να “παίξει μπάλα”, κατά την προσφιλή έκφραση των Ευρωπαίων που αυτή τη φορά χρησιμοποίησε ο Αλέξης Τσίπρας, και
  • από τη στιγμή που έχουν αυτοεξευτελιστεί όλοι εκείνοι που απειλούν εδώ και καιρό τη χώρα μας με καταστροφή αλλά όλο και πηγαίνουν πιο εκεί τις απαιτήσεις τους και τις αυτοϊκανοποιούν χωρίς ενδοιασμούς,
νομίζω ήρθε η ώρα να πει η δική μας διαπραγματευτική ομάδα το επικίνδυνο αλλά καταλυτικό ΟΧΙ
Ένα ΟΧΙ που θα στοχεύει κατ ευθείαν στην νεοφιλελεύθερη πολιτική!
Αυτό που μας ζητούν τώρα είναι να ΜΗΝ ΚΑΤΑΝΕΜΗΘΟΥΝ τα βάρη ΔΙΚΑΙΑ και ΑΝΑΛΟΓΑ με την δυνατότητα καθενός έστω κι αν έτσι το μεγαλύτερο μέρος πηγαίνει στις επιχειρήσεις και τους πλούσιους. Ζητούν από την ελληνική κυβέρνηση να ξαναβάλει τα βάρη στους εργαζόμενους του δημοσίου και στους συνταξιούχους δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. 

Αν είναι να πούμε ΟΧΙ γι αυτόν τον λόγο, αξίζει τον κόπο. 
Όχι για λόγους μόνο δικαιοσύνης αλλά (κυρίως) και για λόγους διαπραγματευτικούς. Παγιδεύτηκαν σε ένα κατ' αρχήν ΟΚ και τώρα θέλουν να ξεφύγουν βάζοντας δύσκολα στον Σύριζα. Τα δύσκολα όμως γυρνάνε μπούμερανγκ. Έτσι όπως όλος ο κόσμος έχει επικεντρωθεί στην ελληνική διαπραγμάτευση, έτσι όπως μέσα ενημέρωσης και σχολιαστές δεν αφήνουν τίποτε να πέσει κάτω, θα είναι πολύ δύσκολο στους Ευρωπαίους ηγέτες να εξηγήσουν πως αναστατώνουν το παγκόσμιο οικονομικό σύστημα και πυροβολούν στο κεφάλι μία χώρα απλά και μόνο γιατί ΠΙΑΝΕΙ μεν τους στόχους που θέτουν εκείνοι αλλά επιθυμεί να το κάνει με τρόπο ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΔΙΚΑΙΟ (όσο δίκαιος γίνεται υπό τις συνθήκες αυτές).

Επομένως, αν θέλουμε ένα έντιμο και αμοιβαία επωφελές ΝΑΙ, είναι τώρα η ώρα για ένα δυνατό και αγέρωχο ΟΧΙ.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Αυτή την ανάρτηση την έκανα στις 24 ΙΟΥΝΙΟΥ 2015, μερικές μέρες πριν ο Τσίπρας εξαγείλει δημοψήφισμα και προτείνει ΟΧΙ για να διαπραγματευτεί καλύτερα καθώς η μέχρι τότε διαπραγμάτευση είχε κολλήσει στον Σόιμπλε και το ΔΝΤ.
Βρίσκεται ΕΔΩ για όποιον θέλει επιβεβαίωση.
Το "ΟΧΙ που θα οδηγήσει σε ένα έντιμο και αμοιβαία επωφελές ΝΑΙ" που εγώ ζητούσα από την κυβέρνηση (δια της Βουλής) εκείνη αποφάσισε να το μεταβιβάσει στον ελληνικό λαό για να το πει εκείνος. Κι αυτό ακριβώς έγινε.

Σάββατο 2 Ιουλίου 2016

ΥΠΕΝΘΥΜΙΖΩ ΤΗΝ ΑΥΡΙΑΝΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΣΤΙΣ 7 ΣΤΡΟΦΕΣ


Αύριο Κυριακή, 3 Ιουλίου 2016, στις 8 μμ στις 7 στροφές (στο συνεταιριστικό καφενείο στην πλατεία Ευγενείας) θα πραγματοποιηθεί η εκδήλωση 
α) της προ-παρουσίασης του βιβλίου που εξέδωσε η Ένωση Ποντίων με συγγραφείς τους Γιώργο Χατζόπουλο και Γιώργο Τσιρίδη και επιμελήτρια την Χριστίνα Χαφουσίδου με τίτλο:
"ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΤΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑ, 
ΕΔΏ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ ... ΣΤΗ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ" 
και 
β) της προβολής της ταινίας του Γιώργου Χατζόπόυλου (παραγωγής 1980-81) με τίτλο:
"ΑΥΤΗ Η ΚΟΥΚΟΥΒΑΓΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ 
ΤΙ ΓΥΡΕΥΕΙ"

Για το βιβλίο περιττεύει νομίζω να πω ότι είναι μια πολυτελής αλλά και τεχνικά άρτια έκδοση (η υπογραφή "εκδόσεις ΜΙΛΗΤΟΣ" το εγγυάται) 500 σελίδων (βάρος 3 κιλά ακριβώς) όσο για το περιεχόμενο ξεπερνά την φαντασία όσων έχουν συνηθίσει να βλέπουν ανάλογες εκδόσεις διαφόρων δήμων ή φορέων που αναθέτουν σε ομάδα ιστορικών μια τέτοια συγγραφή. Εδώ περιέχονται μαρτυρίες και παρουσίες (χιλιάδεες ονόματα και μικρές ιστορίες) που κάνουν το βιβλίο πραγματικό ΠΑΝΟΡΑΜΑ μιας πόλης και αρκετών γενεών.
Η ταινία καταγράφει τη Δραπετσώνα με συναίσθημα και ακρίβεια όπως ήταν την εποχή που γυρίστηκε, το 1980-81 και δεν θυμάμαι καμιά φορά που να παίχτηκε χωρίς να συγκινήσει ιδιαίτερα το κοινό, ακόμα και μη Δραπετσωνίτες.

Θα παρευρίσκονται και θα μιλήσουν οι Γιώργος Χατζόπουλος και Γιώργος Τσιρίδης καθώς και εκπρόσωποι της Ένωσης Ποντίων.

Σημειώνω ότι για την προβολή της ταινίας έχουν υπάρξει κάποια προβλήματα αλλά θα ξεπεραστούν (τόσοι φορείς υπάρχουν, είναι και ο δήμος ... είναι δυνατόν να μη βρουν λύση;)

Η κανονική (και επιβλητική όπως πιστεύω) παρουσίαση του βιβλίου θα γίνει από την Ένωση Ποντίων τον Οκτώβρη. Ως τότε θα αρκεστείτ4ε στην προ-παρουσίαση στις 7 στροφές ... και μόνο που θα έχετε την ευκαιρία να ξεφυλλίσετε ένα τέτοιο βιβλίο αξίζει τον κόπο!

Τετάρτη 29 Ιουνίου 2016

Χρονικό μιας έκδοσης

Επ' ευκαιρία της παρουσίασης του βιβλίου:
"ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΝΤΟ ΚΑΙ ΤΗ ΜΙΚΡΑΣΙΑ ΣΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ... ΕΔΩ ΣΤΗ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ" των Γιώργου Χατζόπουλου και Γιώργου Τσιρίδη με επιμέλεια Χριστίνας Χαφουσίδου 
που θα γίνει μαζί με την προβολή της ταινίας: 
"ΑΥΤΗ Η ΚΟΥΚΟΥΒΑΓΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ ΤΙ ΓΥΡΕΥΕΙ" του Γ.Χατζόπουλου
που θα γίνει στις 7 Στροφές (Νικομηδείας 27-29 Κερατσίνι, πλατεία Ευγενείας) την ΚΥΡΙΑΚΗ 3 Ιουλίου 2016 στις 8 μμ
αντιγράφω από το βιβλίο ένα κείμενο που αναφέρεται στα γεγονότα που οδήγησαν στη μνημειώδη αυτή έκδοση:

Το χρονικό της έκδοσης:

Η έκδοση αυτή φέρει ως συγγραφείς της τους Γιώργο Χατζόπουλο και Γιώργο Τσιρίδη καθώς οι δύο τους ανέλαβαν την συλλογή και αξιοποίηση ενός τεράστιου σε όγκο και ιστορική αξία υλικού.
Το πρωτογενές υλικό στο οποίο στηρίχτηκε το βιβλίο που αποτελείται από
-Προφορικές μαρτυρίες ανθρώπων που έζησαν οι ίδιοι τα γεγονότα στα οποία αναφέρονται. Οι μαρτυρίες αυτές βασίζονται κατά τη συντριπτική τους πλειοψηφία σε καταγραφές που έγιναν στις σελίδες της τοπικής εφημερίδας «ΔΡΑΠΕΤΣΩΝΑ» του Γιώργου Χατζόπουλου κ.α. και δευτερευόντως στις σελίδες της τοπικής εφημερίδας «ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ» του Γιώργου Τσιρίδη. Στην στήλη «Αυτοί που πρώτοι πάτησαν στη Δραπετσώνα» οι συντάκτες Βασίλης Ακριβόπουλος, Νίκος Γεωργιάδης και ο εκδότης Γεώργιος Χατζόπουλος καταχώρησαν σειρές συνεντεύξεων – μαρτυριών από προσωπικότητες της περιοχής που έζησαν την προσφυγιά από τον Πόντο και τη Μικρασία στη Δραπετσώνα. Στις στήλες της "Δημογραφίας" που εκδιδόταν από το 1980 ως το 2006 φιλοξενήθηκαν καταγραφές (πέρα από τα άρθρα) των Λάκη Ιγνατιάδη και Νίκου Δαμίγου που αποτελούν πολύτιμο υλικό της παρούσας έκδοσης.
-Κείμενα Δραπετσωνιτών τα οποία εκτός από τις προσωπικές γνώμες των συγγραφέων τους περιέχουν ιστορικά στοιχεία που συνεισφέρουν στην κεντρική εξιστόρηση που επιχειρείται στο βιβλίο.

-Ανθολογημένα κείμενα εξαίρετων συγγραφέων που αντικαθιστούν προσωπικές μαρτυρίες εκεί όπου αυτές δεν είναι δυνατό να υπάρχουν.


-Τα ημερολόγια που εξέδωσε τα χρόνια 2003, 2004 και 2005 η Ένωση Ποντίων, με βάση το υλικό του Γ. Χατζόπουλου.
-Πλούσιο φωτογραφικό υλικό που κατά κύριο λόγο αποτελεί το προσωπικό φωτογραφικό αρχείο του Γ. Χατζόπουλου, συμπληρωμένο από δεκάδες φωτογραφίες «ανώνυμων» συμπολιτών μας που συμβάλλουν με τον τρόπο αυτό στη συλλογικότητα της έκδοσης.
-Εικαστικό υλικό που μας προσέφερε ο μεγάλος Δραπετσωνίτης καλλιτέχνης Δ.Κοκκινίδης
-Ποιήματα του Στ. Σαχαρίδη από την ποιητική συλλογή «Χρονικό» όπως και ποιήματα άλλων Δραπετσωνιτών και μη που αναφέρονται στην πόλη μας
Το πρωτογενές υλικό συμπληρώθηκε με συνοπτικές αναφορές από την ιστορία του Πόντου, της Μικράς Ασίας και της ευρύτερης περιοχής της Δραπετσώνας και του Κερατσινίου ώστε να υπάρχει σύνδεση των ανθρώπων με τις πατρίδες τους παλιές και νέες. Ο προσφάτως αποθανών συνεργάτης της έκδοσης Στ.Σαχαρίδης συνέγραψε το 1ο κεφάλαιο οργάνωσε το υλικό και παραχώρησε ποιήματά του. Το 2009 προστέθηκε στη συγγραφική ομάδα ο Γ.Τσιρίδης ο οποίος συνέβαλε στην ταξινόμηση της ύλης και συνέγραψε τα κεφάλαια που αφορούν κυρίως στην νεώτερη πολιτική ιστορία της Δραπετσώνας. Πολύτιμη ήταν η συνεισφορά και συμβολή και των Δαμιανού Ποιμενίδη, Νίκου Γρηγοριάδη και Γιώτη Ξανθόπουλου, Προέδρου, Αντιπροέδρου και Γ.Γραμματέα της Ένωσης Ποντίων αντίστοιχα (2007-2009) με τις άοκνες προσπάθειές τους για ανεύρεση και διασταύρωση στοιχείων. Το 2010 το υλικό κρίθηκε από τα μέλη της διοίκησης που το διάβασαν (Ν.Γρηγοριάδης, Γ.Ασιατίδου, Ελ.Καλογιαννίδης) έτοιμο προς έκδοση και, ύστερα από κλειστές προσφορές, το έργο ανατέθηκε στον εκδοτικό οίκο Ινφογνώμων. Όμως το βιβλίο έμελλε να διανύσει ακόμα δρόμο για να πάρει την τελική του μορφή, ύστερα από αρκετές διορθώσεις, συμπληρώσεις και αφαιρέσεις, ώστε να είναι αντάξιο της ιστορίας του συλλόγου και της Δραπετσώνας. Τη διόρθωση των κειμένων και την τελική επιμέλεια της έκδοσης ανέλαβε η Γ.Γ. της Ενώσεως Ποντίων, Αρχισυντάκτρια της εφημερίδας "Ποντιακή Γνώμη" Χριστίνα Χαφουσίδου, η οποπία εργάστηκε με ζέση και αυταπάρνηση. Ευχή μας είναι το αποτέλεσμα της συλλογικής αυτής δουλειάς να δικαιολογήσει την όποια καθυστέρηση στην εκδοσή της και να αποζημιώσει τα μέλη και τους φίλους της Ένωσης που το περιμένουν με λαχτάρα.