Στην Ελλάδα η ενέργεια από τον Ήλιο και από τον Αέρα όπως και από την κίνηση των υδάτων είναι ΔΩΡΕΑΝ, με μόνο κόστος την δημιουργία των εγκαταστάσεων παραγωγής και την αποθήκευση της ενέργειας. Είναι οι ΑΠΕ (ανανεώσιμες πηγές ενέργειας) προς τις οποίες η χώρα μας έχει δεσμευτεί να στραφεί. ΟΜΩΣ:
Στην Ελλάδα των ΑΠΕ (όπου έχει κλείσει πρόωρα και βίαια κι ο Λιγνίτης, το μόνο ορυκτό "εθνικό" καύσιμο), η ΤΙΜΗ της μονάδας του ρεύματος δεν καθορίζεται από τις ΑΠΕ (αέρα, ήλιο, νερό) αλλά από τα ΟΡΥΚΤΑ και μάλιστα εισαγόμενα καύσιμα (υγραέριο, πετρέλαιο κτλ). Γιατί; Γιατί αυτό συμφέρει το καρτέλ ενέργειας.
Στην Ελλάδα όπου η αποθήκευση ενέργειας είναι ο πιο βασικός κρίκος για την απρόσκοπτη παροχή φθηνής ενέργειας, η αποθήκευση φτάνει μόλις στο 2% όταν στην διπλανή Βουλγαρία ξεπερνά το 5% και στην Ρουμανία αγγίζει το 20%. Γιατί; Γιατί αυτό θέλει το καρτέλ ενέργειας.
Στην Ελλάδα όπου λειτουργεί χρηματιστήριο ενέργειας, ο κρατικός (κατά πλειοψηφία) φορέας ενέργειας, η ΔΕΗ, αντί να μετέχει μειοδοτώντας ώστε η τιμή του ρεύματος να βρεθεί χαμηλά, αντιθέτως πλειοδοτεί μαζί με τους λίγους ακόμη παρόχους ώστε να κρατά την τιμή του ρεύματος ψηλά. Γιατί; Γιατί αυτό τής ζητά το καρτέλ ενέργειας.
Η Μητσοτάκης ΑΕ έχει αναγάγει την τέχνη της εξαπάτησης σε τέτοια ύψη που η κοροϊδία πάει σύννεφο. Κλείνουν τον λιγνίτη προς χάριν των ΑΠΕ, αλλά δεν αποθηκεύουν ενέργεια, καθορίζουν την τιμή της από το εισαγόμενο ακριβό LNG (φυσικό αέριο) κι αφήνουν την ΔΕΗ να λειτουργεί κερδοσκοπικά αντί να την χρησιμοποιούν για να εξομαλύνουν την αγορά. Η χώρα ενεργειακά βρίσκεται στα χέρια ενός καρτέλ 4-5 παρόχων που πλουτίζουν εις βάρος μας και μοιράζονται κέρδη και μερίσματα. Μια στρεβλή οικονομία έχουμε που ούτε καν καπιταλισμός δεν είναι. Πρόκειται για την οικονομική δικτατορία μιας ελίτ και την άθλια κακοποίηση κάθε έννοιας ισότητας ευκαιριών, δικαιοσύνης, ισονομίας και ελεύθερης οικονομίας.