Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2025

Έρχεται η Σορβόννη ή ένα Κέντρο Ελευθέρων Σπουδών;

Έχετε ακούσει φαντάζομαι τις θριαμβολογίες Πιερακάκη ότι έρχεται στην Ελλάδα η Σορβόννη. Δυστυχώς τζίφος! Το παρακάτω το έγραψε ο Ν.Σαραντάκος και τού το κλέβω για να σάς το δώσω.

"To να λες ότι «ήρθε στην Ελλάδα η Σορβόννη» επειδή έρχεται το Paris Nord XIII, είναι περίπου σαν να λες «Έρχεται στον ΠΑΟΚ ο Εμ-Μπαπέ» και να εννοείς ότι ο ΠΑΟΚ αγόρασε τον Ιβ-Στεφάν Εμ-Μπαπέ, 32χρονο χαφ της Κέρενμπουργκ και συνεπώνυμο του επιθετικού της Ρεάλ."
Και συνεχίζει με ενδιαφέρουσες πληροφορίες:
"Πάμε τώρα παρακάτω. Το Paris Nord XIII, που «έρχεται», δεν έρχεται. Είναι εδώ. Τα τελευταία 30 χρόνια. Στεγάζεται σε ένα παλιό φροντιστήριο στην οδό Λουίζης Ριανκούρ, και δίνει αμφιβόλου αξιοπιστίας πτυχία σε παιδιά τα οποία παρακολουθούν φροντιστηριακού τύπου παραδόσεις μαθημάτων από κατά βάση μη πανεπιστημιακούς καθηγητές, υπό την προϋπόθεση να δοθούν κάποιες τελευταίες εξετάσεις στη Γαλλία. Είναι ένα από τα αρκετά αντίστοιχου τύπου Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών¨".
Περί αυτού πρόκειται..., δυστυχώς.
Όλη αυτή η επικοινωνιακή κομπίνα ότι δήθεν έρχονται εδώ τα μεγάλα ξένα πανεπιστήμια είναι μια κακής ποιότητας φούσκα. Μακάρι να ερχόταν εδώ η (αληθινή) Σορβόνη, μακάρι να ερχόταν το Κέιμπρτιζ, το ΜΙΤ και να συνεργάζονταν με τα δικά μας πανεπιστήμια. Έχουμε ανάγκη την υψηλή γνώση κι έχουμε ανάγκη την αναβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Αντί για φούσκες όμως ας γίνουμε σοβαροί.
* Ας καθαρίσουμε τα πανεπιστήμια (τους τοίχους αρχικά) από την κομματική αφισοκόλληση και τον κλοιό αναξιοπιστίας που τα πνίγει.
* Ας αφήσουμε τις σχολές να ξεκαθαρίσουν εκείνες το θέμα των "αιώνιων" φοιτητών (που ούτε φοιτητές είναι ούτε ενδιαφέρονται) κοιτώντας ξεχωριστά την κάθε περίπτωση. Για να μην καούν και τα χλωρά κοντά στα ξερά με τα οριζόντια μέτρα που λαμβάνονται.
* Ας εξηγήσουμε στο καθηγητικό κατεστημένο ότι πρέπει να προσφέρει αληθινή γνώση στους φοιτητές κι όχι να τους ψαρώνει με ακατάληπτες έννοιες και σχεδόν άλυτες ασκήσεις μόνο και μόνο για να τούς ελέγχει μέσω της βαθμολογίας.
* Ας προσπαθήσουμε να είναι οι καθηγητές αληθινοί καθηγητές που μεταδίδουν γνώση κι οι φοιτητές αληθινοί φοιτητές που λαμβάνουν γνώση.
Καιρός δεν υπάρχει πολύς.
Ήδη οι αλγόριθμοι τείνουν να καταστήσουν όλο το εκπαιδευτικό σύστημα άχρηστο, ας δούμε το αληθινό πρόβλημα κι ας πάψουμε πια να παίζουμε εν ου παικτοίς.