Σπανίως κάνω αναδημοσιεύσεις άρθρων και συνήθως παίρνω κομμάτια για να προχωρήσω σε δικό μου σχολιασμό. Αυτή τη φορά όμως θα παραθέσω ολόκληρο ένα θαυμάσιο άρθρο του ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΡΗΣΤΟΥ κι ελπίζω να σας φανεί χρήσιμο. Αντιπολιτευόμενο είναι, βεβαίως, αλλά περιέχει και μερικά στοιχεία που δείχνουν την ακριβή θέση της χώρας μας σε σχέση με την Τουρκία. Καλό είναι να τα γνωρίζουμε όλα αυτά.
Μην πειράζετε την Αθήνα, είναι καλός πελάτης…
Στείλαμε μια φορά όπλα στην Ουκρανία επειδή είμαστε με τη σωστή πλευρά της ιστορίας, μας είπαν. Δεν θα χρειαστεί να ξαναστείλουμε πρόσθεσαν. Μετά, χωρίς να μας το πουν, μάθαμε από αμερικανική διαρροή ότι ξαναστείλαμε και άλλες φορές οπλισμό! Και πριν κοπάσει ο θόρυβος, μαθαίνουμε επισήμως από τον καγκελάριο Σολτς, ότι συμφωνήσαμε να στείλουμε επιπλέον και δικά μας άρματα μάχης, τα οποία θα αντικαταστήσουμε με προμήθεια αντίστοιχων γερμανικών.
Δεν έχει σημασία, αν αυτά τα γερμανικά άρματα είναι μεταχειρισμένα παλαιάς τεχνολογίας και η γραμμή παραγωγής τους έχει διακοπεί. Δεν θα μάθουμε ίσως ποτέ, πότε θα τα λάβουμε, πόσο θα στοιχήσουν τα ανταλλακτικά τους και πόσο χρόνο επισκευών χρειάζονται για να είναι επιχειρησιακά εντάξει. Ο χερ Σολτς όμως είναι εντάξει, αφού δεν στέλνει όπλα στην Ουκρανία, την ευθύνη την οποία αναλαμβάνει η μικρή χρεοκοπημένη Ελλάς!
Εν τω μεταξύ, ο γενικός διευθυντής της Ιντερπόλ Γιούργκεν Στοκ, έκανε έκκληση στις χώρες να παρακολουθούν την πορεία των όπλων που στέλνουν στην Ουκρανία, καθώς ένας μεγάλος αριθμός από αυτά αναμένεται να καταλήξουν σε χέρια εγκληματιών στην Ευρώπη και πέραν αυτής!
Δυστυχώς τη χώρα μας κανένας πλέον δεν την σέβεται, παρότι γνωρίζουν τα τεράστια οικονομικά της προβλήματα και όμως, την υποχρεώνουν να ξοδεύει χρήματα που δεν έχει για να προστατευτεί από σύμμαχο χώρα στο ΝΑΤΟ, την Τουρκία. Για να είμαστε όμως δίκαιοι, ο κ. Σόλτς κάλεσε την Άγκυρα να μην πειράζει (!) την Ελλάδα.
Το ίδιο έκανε λίγο πριν και ο Μακρόν ο οποίος πρόσφατα μας προμήθευσε έναντι 10 δισεκατομμυρίων ευρώ, αεροπλάνα και φρεγάτες κατ’ εντολή των Αμερικανών στο Έλληνα πρωθυπουργό, ως αντιστάθμισμα της απώλειας του συμβολαίου μαμούθ 50 δις που είχε το Παρίσι με την Αυστραλία για πυρηνικά υποβρύχια και το βούτηξαν οι Αμερικάνοι.
Περισσεύουν οι αναλύσεις για τους στρατιωτικούς συσχετισμούς δυνάμεων μεταξύ Ελλάδας και της Τουρκίας. Και ως πατριώτες, πρέπει να κάνουμε θυσίες για να είμαστε ασφαλείς, δηλαδή για να μην μας επιτεθεί μια χώρα του ΝΑΤΟ, με το ΝΑΤΟ να νίπτει εδώ και χρόνια τας χείρας του!
Ελάχιστοι ασχολούνται με τον συσχετισμό ισχύος μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας σε άλλους κρίσιμους τομείς. Ο εγχώριος «πατριωτισμός» εκδηλώθηκε και κορυφώθηκε, χαρακτηρίζοντας τη συμφωνία των Πρεσπών προδοτική! Κανείς από τους επιφανείς πατριώτες δεν αναλογίστηκε, ούτε ανησύχησε που η επιρροή της Ελλάδας στα Βαλκάνια περιορίστηκε δραματικά, αντιθέτως με την αντίστοιχη της Άγκυρας που έχει προχωρήσει σε σειρά οικονομικών και στρατιωτικών συμφωνιών με τις περισσότερες χώρες. Εμείς σε μια χώρα είχαμε επιρροή, τη Βόρεια Μακεδονία και ακόμα δεν έχουμε κυρώσει τις συμφωνίες συνεργασίας για να μην ενοχλήσει ο «μακεδονομάχος» κ. Σαμαράς τον Κυριάκο Μητσοτάκη!
Κανείς δεν αναλογίστηκε πως και γιατί «εκδιώχθηκαν» οι ελληνικές τράπεζες που είχαν επεκταθεί δυναμικά στη Βαλκανική όσο και στην Τουρκία. Ελάχιστοι έμαθαν πως τη θέση τους πήραν Ιταλικά και Αυστριακά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.
Τι ζητάνε από μας οι εταίροι σύμμαχοι και δανειστές μας; Ξενοδοχεία, ανεμογεννήτριες και φωτοβολταϊκά πάνελ. Ασφαλή οικόπεδα για διακοπές τους δηλαδή. Στο μεταξύ η χώρα μας συρρικνώνεται διαρκώς πληθυσμιακά , παραγωγικά, οικονομικά. Υπολογίζεται πως σε 20 χρόνια ο πληθυσμός της Τουρκίας θα φτάσει τα 100 εκατομμύρια και της Ελλάδας θα περιοριστεί στα 10!
Ενώ η ναυτική Ελλάς των μεγάλων εφοπλιστών και χορηγών της κυβέρνησης Μητσοτάκη, έχασε τη ναυπηγική της βάση, η Τουρκία απέναντι, ανέπτυξε 80 (!) ναυπηγικές μονάδες έχοντας και καλούς Έλληνες πελάτες. Η μεγάλη βιομηχανική της ανάπτυξη θα συνεχιστεί, καθώς θα έχει ασφαλή και φτηνή πρόσβαση στο Ρωσικό φυσικό αέριο και το πετρέλαιο, σε αντίθεση με μας.
Ο ισχυρότερος βιομηχανικός κλάδος της Τουρκίας (όπως είχαμε γράψει σε παλαιότερη ανάλυση) είναι η αυτοκινητοβιομηχανία, όπου καταλαμβάνει το 28% των συνολικών εξαγωγών της. Αυτές έφτασαν το 2018 τα 165 δις. δολάρια! Στην Τουρκία έχουν εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων η αμερικανική Ford, η Κορεατική Hiundai, οι γερμανικές Μercedes και ΜΑΝ, η Ιαπωνική Toyota και η Γαλλική Renault. Παράλληλα κατασκευάζονται εκεί αυτοκίνητα της Fiat, της Citroen, της Peugeot και της Opel.
Παράλληλα η αμυντική βιομηχανία της Τουρκίας έχει φτάσει σε πολύ υψηλά επίπεδα απόδοσης πραγματοποιώντας εξαγωγές το 2018 ύψους 1,7 δις. δολαρίων, με πρώτη χώρα προορισμού τις ΗΠΑ (343 εκ) και δεύτερη τη Γερμανία (117 εκ). Αυτή την εποχή η τουρκική αμυντική βιομηχανία τρέχει 600 πρότζεκτ πολεμικού υλικού και ελπίζουν πως το 2023 η χώρα θα είναι πλήρως ανεξάρτητη από εισαγωγές οπλικών συστημάτων! Nα σημειώσουμε επίσης ότι η Τουρκία εξαγόρασε τον γερμανικό βραχίονα της χρεοκοπημένης βρετανικής εταιρείας τουρισμού Thomas Cook για να ενισχύσει τον κλάδο του τουρισμού της.
Πλεονεκτήματα της Άγκυρας.
Αν μάλιστα κάποιες ευρωπαϊκές εταιρίες σχεδιάζουν να μεταφέρουν μέρος της παραγωγής που έχουν στην Ασία σε κοντινότερους τόπους, η Τουρκία είναι η καλύτερη επιλογή, με επιρροή όχι μόνο στα Βαλκάνια αλλά και στον αραβικό κόσμο καθώς και στις τουρκόφωνες χώρες της πρώην ΕΣΣΔ. Ας μην ξεχνάμε, πως η γερμανική Siemens ιδιοκτήτρια της βιομηχανίας ηλεκτρικών οικιακών συσκευών «Πίτσος», μετέφερε την παραγωγή της στην Τουρκία, όπως είχε κάνει πριν χρόνια η Pirelli από την Πάτρα στη Σμύρνη.
Και ενώ η Άγκυρα έχει κατοχυρώσει ανεξάρτητη εξωτερική πολιτική από θέση ισχύος, έχοντας συγκριτικά παραγωγικά πλεονεκτήματα, καθώς δεν επηρεάζεται από τις κυρώσεις, εμείς πανηγυρίζουμε για τα καλά λόγια του Μακρόν και του Σολτς.
Εμείς απλά παρακολουθούμε την διαχείριση του Κυριάκου Μητσοτάκη που προσφέρει τα πάντα σε Αμερικανούς και Ευρωπαίους χωρίς να ρωτάει κανένα θεσμικό όργανο, μόνο και μόνο για να αποσπάσει την πλήρη υποστήριξη με την οποία ελπίζει πως θα παραμείνει στην εξουσία αυτός! (SLpress 3-6-22)
Δημήτρης Χρήστου