Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2021

ΠΟΣΟ ΣΚΟΤΑΔΙ ΠΙΑ;

Στο σκίτσο που δημοσίευσε ο Μόσιαλος (κάτω), προσθέτω και μια πολύ επιτυχημένη γελοιογραφία του Πετρουλάκη (πάνω).  
 
Είναι δικαίωμα του καθενός να πιστεύει ό,τι θέλει, όπως ορίζει το Σύνταγμα της χώρας μας; Έχουμε ανεξιθρησκεία και ελευθερία του λόγου; Με την καρικατούρα που δημοσίευσε ο Μόσιαλος, φάνηκε πως αυτό είναι ακόμη ζητούμενο για την χώρα μας.
Μάλιστα ο γνωστός Μπογδάνος μας υπενθύμισε πως όχι, το Σύνταγμα της χώρας μας δεν το επιτρέπει αυτό αφού ξεχωρίζει την ορθοδοξία ως περισσότερη ίση από οποιαδήποτε άλλη θρησκεία. Απαγορεύεται το χιούμορ με τα θεία ως βλάσφημο. 
 
Το λέει και η Ιερά Σύνοδος που έβγαλε ανακοίνωση και διαμαρτύρεται επειδή, όπως λέει: «Η προσβλητική ανάρτηση, φερομένη υπό το όνομα του αντιπροσώπου της Ελληνικής Δημοκρατίας σε διεθνείς οργανισμούς για τον κορονοϊό κ. Ηλία Μόσιαλου, παραμονή των Χριστουγέννων, που χλευάζει την θρησκευτική πίστη εκατομμυρίων ορθοδόξων χριστιανών της χώρας που εκπροσωπεί, και οι συναφείς διαμαρτυρίες μελών της Εκκλησίας που περιήλθαν σε γνώση μας, δίνουν την αφορμή για την γενικότερη υπόμνηση ότι, αν και το πρόσωπο του Χριστού και της Κυρίας Θεοτόκου δεν έχουν ανάγκη οποιασδήποτε ανθρώπινης υπεράσπισης έναντι των ανθρώπινων ύβρεων, οι προσβολές και επιθέσεις κατά του Χριστιανισμού θα συνεχίσουν και θα αυξάνονται κατά τον 21ο αιώνα.»
Μα όταν λέει ότι «αν και το πρόσωπο του Χριστού και της Θεοτόκου δεν έχουν ανάγκη οποιασδήποτε ανθρώπινης υπεράσπισης» τότε γιατί κρίνει ότι πρέπει να τα υπερασπιστεί; Εκτός κι αν η δική της υπεράσπιση δεν είναι ανθρώπινη αλλά υπεράνθρωπη. Οπότε ...
 
Το γεγονός είναι ένα. Αν ο κρίνος μπορούσε να καταστήσει έγκυο μια γυναίκα όπως την Μαρία, κανείς δεν θα αμφισβητούσε την αλήθεια του μύθου. Αν πάλι ο μύθος ομολογούσε πως είναι μύθος, όπως ήταν οι μύθοι των αρχαίων, κανείς δεν θα αναρωτιόταν πώς ανεβοκατέβαινε στον Άδη κάθε τόσο η Περσεφόνη. Όταν όμως ο μύθος θέλει να καθορίσει τις ζωές μας και περνιέται για αληθινή ιστορία, οπότε πρέπει όλοι να την αναγνωρίσουν ή να σιωπούν μπροστά σε κάθε αναφορά της, τότε υπάρχει πρόβλημα. Όχι με την εκκλησία αλλά με την Πολιτεία. Που δεν μπορεί να εξασφαλίσει την ισονομία των πολιτών, την ελευθερία του λόγου και δεν μπορεί να υπερασπιστεί ούτε καν τις φιλελεύθερες αξίες της γαλλικής επανάστασης και του διαφωτισμού.
Πόσο σκοτάδι πια;