Παρασκευή 6 Νοεμβρίου 2015

Ο Φίλης, ο ... ανάξιος μισθός του και η ποινικοποίηση των απόψεων

Πριν γράψω για τον Φίλη, ας πω την άποψή μου: 
η εθνοκάθαρση του Πόντου ήταν Γενοκτονία
Στην αρχή του 20ου αιώνα, μετά την γενοκτονία των Αρμενίων ακολούθησε -σε μικρότερη κλίμακα- η γενοκτονία των Ρωμιών του Πόντου και σε ακόμη μικρότερη κλίμακα η γενοκτονία των Ρωμιών της Μικρασίας. Δεν είμαι ιστορικός για να πω ότι τα ξέρω όλα, ούτε νομικός για να αποφανθώ αν το τάδε άρθρο του ΟΗΕ ή του νόμου εφαρμόζεται εδώ, είμαι όμως πολίτης που διαμορφώνω την γνώμη μου διαβάζοντας, ακούγοντας και μετέχοντας στον δημόσιο διάλογο. Διαβάζοντας, λοιπόν, τον ορισμό της γενοκτονίας (ακόμα κι η Σρεμπρένιτσα η λογίζεται νομικά ως γενοκτονία) καταλήγω στο συμπέρασμα ότι αυτό που έμαθα ότι συνέβη εκεί στον Πόντο (τόπο καταγωγής μου) ήταν μια ξεκάθαρη ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ. Μιλάω γι αυτά που έμαθα από τα βιβλία ή από τους ανθρώπους, γιατί εγώ προσωπικά δεν το είδα με τα μάτια μου, το είδαν όμως ο πατέρας μου και οι γιαγιάδες μου και τα κατέγραψαν πολλοί, όχι μόνο Έλληνες αλλά κυρίως ξένοι πρεσβευτές, δημοσιογράφοι, συγγραφείς, στρατιωτικοί κλπ.

Με εκνεύρισε ο Φίλης, όχι τόσο γιατί επέμεινε στην παλιά του άποψη και δεν βρήκε ένα τρόπο να την κάνει γυριστή, όσο για το ότι έχει αυτή την "εύκολη" άποψη που τον κάνει "αριστερό" ως παρεκκλίνοντα της καθεστηκυίας άποψης. Φαντάζομαι ότι και για τη Σλαβομακεδονία θα έχει μια επίσης παρεκκλίνουσα άποψη, κι ίσως να μην απέχει πολύ από την δική μου εκεί. Θα είναι σίγουρα και φεμινιστής, και λίγο αναρχικός (κι ας γίναμε υπουργοί βρε αδελφέ) και ευαίσθητος στον ανθρώπινο πόνο και με τους μετανάστες και με τα δικαιώματα των γύφτων και με τις λαϊκές συνοικίες και με όλα τα στερεότυπα μέσα στα οποία φύεται ο αριστεράνθρωπος. Αυτό τον έφαγε, η αριστεροφροσύνη που όποτε βλέπει πηλήκιο και στολές βγάζει σπυριά! Που όποτε βλέπει πατριδοκάπηλους να υποστηρίζουν μιαν άποψη αμέσως σκέφτεται πως οι αντίθετοι θα έχουν το δίκιο. Το πάθαμε όλοι κατά καιρούς, ο Φίλης θα γλίτωνε;
Ας πρόσεχε όμως. Είναι υπουργός, στήριξε τον Τσίπρα σε δύσκολες στιγμές και εξαργύρωσε αυτή τη στήριξη με το να είναι κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος και μετά υπουργός. Ας μην χύνει την καρδάρα με το γάλα. Έχει ξεσηκώσει την αντιπολίτευση και σύσσωμη τη δεξιά χάρη στην αστοχία του να μιλήσει σαν άνθρωπος απλός και όχι σαν υπουργός Ξέχασε τι είναι ... υπάρχει και η παχυλή μηνιαία μισθοδοσία του όμως που θα έπρεπε να του το θυμίζει.

Κάθε άνθρωπος δικαιούται να έχει άποψη και δεν είμαι υπέρ της ποινικοποίησης της άποψης κανενός. Δεν μου αρέσει που ποινικοποιείται η άρνηση των γενοκτονιών ακόμη και του ολοκαυτώματος. θα προτιμούσα όμως μια απαξιωτική απάντηση στον Φίλη ή στον καθένα που θέλει να το παίξει αριστερός ή προοδευτικός καλυπτόμνενος πίσω από μια "επιστημονικότητα". Γιατί ούτε ο Φίλης είναι ιστορικός.
Δεν ξέρω αν θα αντέξουν κι αυτός και η κυβέρνηση να έχουν ένα αγκάθι στον πισινό τους να τους τσιμπάει συνεχώς. Γιατί το δικαίωμα που έδωσαν οι άλλοι δεν θα το αφήσουν να χαθεί. Δεν έχουν και τίποτε άλλο να πουν. Και πρώτη φορά η Δεξιά βάζει κάτω από την ομπρέλα της και την δήθεν κεντρώα αντιπολίτευση με Βενζέλο και Φώφη να βάλουν κατά του εύκολου στόχου.

Η κυβέρνηση πρέπει κάποτε να δει το σπουδαίο και αριστερό (να καταργηθούν οι ποινικοποιήσεις των απόψεων) και να ξεμπερδέψει με τα δευτερεύοντα (τα στραβοπατήματα του κάθε Φίλη). Μπορεί; πολύ αμφιβάλω!