Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2015

Ανακεφαλαιοποίηση τραπεζών του 2015: Τεράστιο σκάνδαλο ή απύθμενη βλακεία; Δεν έχω ακούσει την απάντηση κι έτσι είμαι σε αναμονή.


Είναι γνωστό από τις δικές μου δημοσιεύσεις ότι στηρίζω και ψηφίζω τον Σύριζα από το 2012 χωρίς να είμαι μέλος του. Είναι γνωστό επίσης ότι στήριξα την μεταλλαγή του σε κόμμα με θέσεις πλησιέστερες προς την σοσιαλδημοκρατία στις πρόσφατες εκλογές του Σεπτέμβρη προτάσσοντας τη λογική του αποφθέγματος "το μη χείρον βέλτιστον" και της παραδοχής του αφηγήματος της διαπραγματευτικής ήττας που οδήγησε στον μονόδρομο του Σόιμπλε.

Κατά καιρούς ακούω την σφοδρή κριτκή των "αριστερών" συντρόφων και των κεντρο-δεξιών "φιλελέδων" για όσα κάνει η κυβέρνηση της αριστεράς και όσα ψηφίζει. Μόνιμη επωδός μου η αναγκαιότητα να ψηφιστούν τα μέτρα που η κυβέρνηση είχε συνομολογήσει ΠΡΙΝ τον Σεπτέμβρη τα οποία συνιστούν εξ άλλου τον γνωστό υποχρεωτικό μονόδρομο. Περιμένοντας από μέρα σε μέρα τις μειώσεις στην κύρια και επικουρική μου σύνταξη που θα με φέρουν κι εμένα στο επίπεδο της φτώχειας, επιμένω όλον αυτόν τον καιρό να θεωρώ πως αφού μπήκαμε στον δρόμο του μννημονίου δεν έχουμε πλέον άλλη επιλογή. Το προσωπικό κόστος δεν ήταν ποτέ, ούτε και θα γίνει, κριτήριο για την επιλογή του σωστού ή δίκαιου ή έστω καταναγκαστικού δρόμου που πρέπει να ακολουθήσει η χώρα κι εγώ μαζί της. Επομένως "Σύριζα και ξερό ψωμί".

Ώσπου έπεσα πάνω σε κάποια σχόλια για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Έγραψε ο Λαπαβίτσας, έγραψε η ΙΣΚΡΑ, έγραψε ο Δ.Βλάχος στη Χάφιγκτον Ποστ, γράψανε κι άλλοι σε διάφορα μέσα αλλά το θέμα πέρασε στα αζήτητα ή υποβαθμίστηκε καθώς τα κύρια ΜΜΕ δεν το ανέδειξαν. Είναι το θέμα τη ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών. Μετοχές που το κράτος αγόρασε στην τιμή των 4,29 και 1,7 και 0,44 και 1,54 ευρώ ανά μετοχή πουλήθηκαν τώρα στις τιμές αντίστοιχα 0,02 και 0,003 και 0,04 και 0,01 ευρώ δηλαδή πενήντα φορές πιο κάτω. Το κράτος έδωσε 25 δισ. ευρώ για να τις αγοράσει και θα πάρει τώρα 0,5 δισ. Κι όχι μόνο αυτό, επί πλέον έχει αυτοαποκλειστεί (όπως έχουν αποκλειστεί και οι μικροί μέτοχοι) από την αγορά των νέων μετοχών με νόμο. Το αποτέλεσμα είναι να χαθούν 24,5 δισ και να χαθεί ο έλεγχος των τραπεζών. Από εκεί που είχε το 80-95% των μετοχών το κράτος θα έχει πλέον 1-2% το πολύ!

Δεν ξέρω αν είναι το μεγαλύτερο σκάνδαλο όλων των εποχών ή η μεγαλύτερη βλακεία. Επίσης δεν έχω ακούσει την κυβερνητική απάντηση που την αναμένω. Σημειώνω όμως το γεγονός και υπόσχομαι να επανέλθω.