Τετάρτη 23 Ιουλίου 2025

Κακούργημα είναι ο ΟΠΕΚΕΠΕ

Ας δούμε γιατί είναι ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑ το θέμα του ΟΠΕΚΕΠΕ που η Νέα Δημοκρατία εμφανίζει ως πλημμέλημα που απλά πρέπει να διερευνηθεί και κάνει ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗ που θα ψάξει να βρει άκρες από το 1998 για σκάνδαλο που ξεκίνησε το 2019 με υπουργική απόφαση που έχει υπογραφή Βορίδη.

Είναι κακούργημα γιατί
α) υπάρχει δόλος που είναι η προηγούμενη γνώση και οι πράξεις που οδήγησαν στον παράνομο πλουτισμό και τεκμαίρεται από την πολλαπλή ενημέρωση για τις παρανομίες.
β) υπάρχει κάθετη οργάνωση μιας εγκληματικής οργάνωσης που έχει επικεφαλής τον Μητσοτάκη, από κάτω τους υπουργούς που αυτός τοποθετεί, από κάτω προέδρους του ΟΠΕΚΕΠΕ που τοποθετούν οι υπουργοί (με συμφωνία του Μητσοτάκη βέβαια) και παράλληλη δράση από εταιρείες ιδιωτικές που μοιράζουν χρήμα, και
γ) υπάρχει μια πλατιά βάση ωφελουμένων που είναι οι Νεοδημοκράτες στην Κρήτη κυρίως αλλά και στην υπόλοιπη Ελλάδα που εισπράττουν (και φυσικά μαζί τους εισπράττουν παρανόμως και κάποιοι άλλοι ενδεχομένως που δεν είναι στην ΝΔ).
Αρκεί κανείς να δει τα γεγονότα:
Καταχωρώ μια σύνοψη των γεγονότων που πάει από κοινοποίηση σε κοινοποποίηση.
[Την παίρνω από τον Angelos Tsekeris απλά δεν είμαι βέβαιος αν κι αυτός την έχει πάρει από αλλού ή αν είναι δική του η σύνοψη.]
🌳
Στις 3 Ιανουαρίου 2024, η ιστοσελίδα insidestory.gr δημοσίευσε την εμπειρία ενός κτηνοτρόφου από την Δράμα. Ο συγκεκριμένος παραγωγός δήλωνε ότι στο τέλος του προηγούμενου χρόνου είχε πάρει την μισή επιδότηση από τον ΟΠΕΚΕΠΕ σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.
🌳
«..Ένας λόγος είναι ότι τις επιδοτήσεις παίρνουν παραγωγοί-φαντάσματα, όπως οι κτηνοτρόφοι στην Κρήτη που δεν έχουν ζώα και δηλώνουν εικονικές εκτάσεις…» έλεγε το δημοσίευμα. Και προσέθετε:
🌳
«.. Το σύστημα επιδοτήσεων, όπως έχει σχεδιασθεί τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, δεν ενθαρρύνει πάντα τους παραγωγικούς αγρότες, αλλά εκείνους που έχουν τον τρόπο τους να πιέσουν τους εκάστοτε κυβερνώντες να τους καταβάλουν ένα μέρος της πίτας…».
🌳
Αυτό είναι η ουσία του σκανδάλου του ΟΠΕΚΕΠΕ. Δεν είναι μόνο ότι οι διαπλεκόμενοι «αγρότες» πλούτιζαν εισπράττοντας παράνομο χρήμα σαν τις βδέλες.
🌳
Είναι και ότι το χρήμα αυτό το στερούσαν από άλλους, αφού αντλούσαν το μεγαλύτερο μέρος της «δεξαμενής δικαιωμάτων» που ονομάζεται «εθνικό απόθεμα».
🌳
Με το σύστημα αυτό, άνθρωποι του κυκλώματος εισέπρατταν επιδοτήσεις από 30.000 έως 90.000 ευρώ τον χρόνο. Και έτσι στήθηκε ένα θηριώδες πελατειακό δίκτυο για λογαριασμό των κυβερνητικών παραγόντων.
🌳
Ενώ ένα μέρος των χρημάτων αυτών επέστρεφε στο κύκλωμα περί τον ΟΠΕΚΕΠΕ ως μίζα.
🌳
Η επιστολή αυτή, διαβάζεται πιο καθαρά σήμερα, που έχουμε μια καθαρή εικόνα για όσα συνέβαιναν στον ΟΠΕΚΕΠΕ. Αξίζει λοιπόν να ξαναδούμε τα δημοσιεύματα της περιόδου 2019 – 2024 για τον οργανισμό, υπό το φως των όσων ξέρουμε σήμερα.
🌳
Και να δούμε πόσο ειλικρινής είναι η κυβέρνηση που ισχυρίζεται ότι δεν ήξερε τίποτα.
🌳
Ιστορία πρώτη: Τον Οκτώβριο του 2019 τοποθετείται πρόεδρος στον ΟΠΕΚΕΠΕ ο Γρηγόρης Βάρρας.
🌳
Τον Ιούλιο του 2020, μια ιστοσελίδα των Κυθήρων αναφέρει ότι όπως ενημερώθηκαν από τον ΟΠΕΚΕΠΕ οι τοπικοί συνεταιρισμοί, «δεκάδες Κυθήριοι είχαν ενοικιάσει, εν αγνοία τους φυσικά, αγροτικά ακίνητα ιδιοκτησίας τους σε κτηνοτρόφους και καλλιεργητές από το Ηράκλειο Κρήτης, οι οποίοι και θα εισέπρατταν ασφαλώς τις επιδοτήσεις για ανύπαρκτες κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις...».
🌳
Τον Οκτώβριο του 2020 η «Κυριακάτικη Δημοκρατία» αποκαλύπτει σκάνδαλο με «χρυσά βοσκοτόπια». Αφορά κυκλώματα που λυμαίνονται τις ευρωπαϊκές επιδοτήσεις, με εικονικές μισθώσεις δημόσιων και ιδιωτικών εκτάσεων.
🌳
Στις 23 Οκτωβρίου 2020, ο πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ καταθέτει στην εισαγγελία έναν φάκελο με στοιχεία γύρω από τις παράνομες μισθώσεις βοσκοτόπων.
🌳
Και μπλοκάρει 3.500 ΑΦΜ.
🌳
Τον Νοέμβριο του 2020, δηλαδή μερικές μέρες αργότερα ο Βάρρας αποπέμπεται από τον ΟΠΕΚΕΠΕ. Και διορίζεται μετακλητός στο Μαξίμου.
🌳
Ιστορία δεύτερη: Στις 21 Ιουλίου 2022 αναλαμβάνει πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ ο Ευάγγελος Σημανδράκος.
🌳
Τον Οκτώβριο του 2023, στις πληρωμές των άμεσων ενισχύσεων, δεν καταβλήθηκαν ενισχύσεις σε 9.309 ΑΦΜ. Το αναφέρει ο ίδιος στην επιστολή που έστειλε στην Ευρωπαϊκή Εισαγγελία.
🌳
Για τους λάτρεις της στατιστικής, από τα ΑΦΜ αυτά, περίπου τα 6.000 (63%) προέρχονταν από τις τέσσερις περιφερειακές ενότητες: Λασιθίου, Ηρακλείου, Ρεθύμνου και Χανίων.
🌳
Στις 31 Οκτωβρίου 2023, ο Αυγενάκης στην Βουλή παραδέχτηκε «λάθη πληρωμών στον ΟΠΕΚΕΠΕ» και είπε ότι είχε ζητήσει την παραίτηση της διοίκησης λόγω ανικανότητας.
🌳
Στις αρχές Νοεμβρίου 2023 ο Σημανδράκος κλήθηκε σε σύσκεψη στο Μαξίμου με παρόντες τον Μπρατάκο, τον Παπασταύρου και τον Βορίδη τους οποίους και ενημέρωσε.
🌳
Στις 5 Δεκεμβρίου 2023, η ιστοσελίδα Manifesto, φερέφωνο της κυβέρνησης δημοσιεύει ένα κείμενο στο οποίο επιχειρεί δολοφονία χαρακτήρα σε βάρος του προέδρου του ΟΠΕΚΕΠΕ.
🌳
Το κείμενο αυτό, δημοσιεύεται λίγες ημέρες αργότερα, αυτούσιο, στην εφημερίδα Political, που είναι επίσης φερέφωνο της κυβέρνησης.
🌳
Ο τίτλος είναι κοινός και εξαιρετικά άβολος για φιλοκυβερνητικό μέσον: «Σημεία και Τέρατα στον ΟΠΕΚΕΠΕ».
🌳
Διότι ξέρουμε ότι όταν ένα αδιάλλακτα κυβερνητικό μέσον επιτίθεται με τόσο μένος σε κυβερνητικό λειτουργό, κάποιο ξεκαθάρισμα λογαριασμών είναι στην μέση.
🌳
Εκεί αναφέρεται ότι «...ο απερχόμενος πρόεδρος Βαγγέλης Σημανδράκος έχει χάσει την μπάλα και μόνη του στήριξη είναι γνωστή διευθύντρια, πρώην στέλεχος του κόμματος ΑΝΤΑΡΣΥΑ..»
🌳
(Αυτή προφανώς είναι η Παρασκευή Τυχεροπούλου που στενοχωριόταν ότι δεν σκότωσε ο «Φραπές»..)
🌳
Και ότι υπό την εποπτεία του, έχουν δεσμευτεί ΑΦΜ παραγωγών «..που το σύνολό τους φαίνεται να αγγίζει περίπου τον αριθμό των 16.000...»
🌳
Και μιλάει για «... την χρόνια ομηρία στην οποία μπορεί αδίκως να υποβάλλονται οι δεσμευμένοι παραγωγοί...»
🌳
Στις 28 Δεκεμβρίου 2023, ο Σημανδράκος καλείται ξανά στο Μαξίμου, όπου ο Μπρατάκος, ο Παπασταύρου και ο Βορίδης του ζητούν να παραιτηθεί.
🌳
Την επόμενη ημέρα, 29 Δεκεμβρίου 2023 ο Αυγενάκης, δηλώνει ότι «ξεκινάει μια καινούργια ημέρα για τον ΟΠΕΚΕΠΕ…»
🌳
Και ότι «... αποτελεί παρελθόν η απόσταση που είχε δημιουργηθεί και η έλλειψη εμπιστοσύνης μεταξύ των ανθρώπων του πρωτογενούς τομέα και του Οργανισμού…»
🌳
«... Είμαστε αποφασισμένοι να βάλουμε τάξη, να υπάρξει νοικοκυροσύνη και διαφάνεια δήλωσε ο υπουργός…». Σήμερα ξέρουμε ότι αυτό είναι απολογία στους φραπέδες.
🌳
Στις 1 Μαΐου 2024, ο ΟΠΕΚΕΠΕ, υπό την νέα διοίκησή του, πλέον, ανακοινώνει την καταβολή 795 εκατομμυρίων ευρώ σε 422.435 μοναδικά ΑΦΜ δικαιούχων παραγωγών.
🌳
Ανάμεσά τους είναι, φυσικά και τα δεσμευμένα ΑΦΜ τα οποία πληρώθηκαν κανονικά, χωρίς ελέγχους.
🌳
Στην ανακοίνωση που εξέδωσε, η διοίκηση του ΟΠΕΚΕΠΕ αναφέρει ότι με τις πληρωμές αυτές, ο Οργανισμός «πραγματοποίησε άλμα προς το μέλλον..», «αφήνει πίσω του όσα τον πλήγωσαν..» και «..θεμελιώνει την λειτουργική του κανονικότητα..».
🌳
Μάλιστα. Όχι απλώς κατέβαλαν τα χρήματα στα δεσμευμένα ΑΦΜ των φραπέδων, αλλά απολογούνται και που τους πλήγωσαν.
🌳
Διότι είμαστε μόλις 3 εβδομάδες πριν τις εθνικές εκλογές.
🌳
Τον Οκτώβριο του 2024 καρατομείται η Τυχεροπούλου. Της απαγορεύεται η πρόσβαση στους φακέλους της και το γραφείο της σφραγίζεται.
🌳
Η ανακοίνωση του ΟΠΕΚΕΠΕ αναφέρει, μεταξύ άλλων, λόγους «υπηρεσιακής ανεπάρκειας». Ξέρουμε για τι ακριβώς πρόκειται.
🌳
Στις 12 Φεβρουαρίου 2025 η ιστοσελίδα Politico.eu αποκαλύπτει ότι το ζήτημα των παράνομων επιδοτήσεων ερευνάται από την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία. Την συνέχεια την ξέρουμε.
Συμπέρασμα:
Πρόκειται λοιπόν για δράση μιας εγκληματικής οργάνωσης που συνεστήθη από την κυβέρνηση, τροποποίησε το υπάρχον νομικό πλαίσιο (που ήταν ήδη σαθρό) και χρησιμοποίησε ιδιώτες με σκοπό την κλοπή δημόσιου χρήματος σε βάρος των νόμιμων αγροτών και των φορολογουμένων. Πρόκειται για απάτη ολκής και όργιο μίζας και διασπάθισης δημόσιου χρήματος. Πρόκειται για κακούργημα που ζητά τιμωρία και κάθαρση.

Δευτέρα 21 Ιουλίου 2025

Ο ελληνικός χώρος πριν την 2η χιλιετία π.Χ. Μητριαρχία και Πατριαρχία


Ο ελληνικός χώρος πριν την 2η χιλιετία π.Χ.
Μητριαρχία και Πατριαρχία
Μέχρι περίπου το 2000 π.Χ. στον ελληνικό χώρο κατοικούσαν οι Πρωτοέλληνες, οι Πελασγοί κι οι Κρητικοί Μινωίτες (Ετεοκρήτες). Ήταν φύλα όχι Ινδοευρωπαϊκά ως προς την γλώσσα και πιθανώς γηγενείς εδώ πολλές χιλιάδες χρόνια. Διακρίνουμε ίχνη της έντονης παρουσίας τους και του πολιτισμού τους σε πάρα πολλά μέρη στον ελληνικό χώρο. Για την Μεσολιθική εποχή της Ελλάδας (8.000-7.000 π.Χ.) έχουμε ανασκάψει την εγκατάσταση στο Φράγχθι Ερμιονίδας στην Αργολίδα ενώ για την Νεολιθική εποχή (7.000-3.000 π.Χ) έχουμε πάμπολλα ευρήματα σε όλο τον ελληνικό χώρο από την Θράκη και την Μακεδονία ως την Θεσσαλία, την Ήπειρο, την Στερεά και την Πελοπόννησο αλλά και στο Ιόνιο και στο Αιγαίο ως την Κρήτη. Στο Σέσκλο και την Άργισσα της Θεσσαλίας, στην Κνωσό της Κρήτης και στην Χοιροκοιτία της Κύπρου έχουμε τις πιο πρώιμες γνωστές ανασκαμμένες εγκαταστάσεις ενώ στο Δημίνι του Βόλου την Κρήτη και αλλού έχουμε πάρα πολλές πρόσφατες ανασκαφές που αφορούν την νεώτερη Νεολιθική εποχή.
Ο πολιτισμός των Πρωτοελλήνων, ήταν νεολιθικός (είτε με είτε χωρίς κεραμική) και χρήση λίθινων εργαλείων. Οι άνθρωποι ζούσαν σε χωριά, ήταν γεωργοί και κτηνοτρόφοι κι είχαν δική τους θρησκεία, ήθη κι έθιμα και την δική τους πολιτικοκοινωνική οργάνωση. Προέρχονταν από νομαδικές φυλές όπου επικρατούσε η μητριαρχία. Η μητέρα γεννούσε τα παιδιά κι οργάνωνε την μικρή κοινωνία γύρω της κι αυτό τής έδινε μιαν αυξημένη ισχύ και χωρίς να γίνεται καταπιεστική στα μέλη της. Εκείνη θεωρείτο αρχηγός της οικογένειας και της φυλής. Διάλεγε τους άντρες που θα έκανε μαζί τους παιδιά και πραγμάτωνε ένα είδος ευγονικής, αυτό που λέμε τάση για φυσική επιλογή.
Κάποτε σε κάποια μέρη του κόσμου, οι άνδρες συνειδητοποίησαν την δύναμή τους και, βλέποντας ότι έχουν αποφασιστική συμμετοχή στη γενετήσια πράξη, αρνήθηκαν τον κυρίαρχο ρόλο της γυναίκας-μάνας στην φυλή. Δεν δέχτηκαν τον απλό ρόλο του κυνηγού και διεκδίκησαν αυτοί την αρχηγία. Κάποια στιγμή κέρδισαν τον ρόλο του αρχηγού της φυλής και δημιούργησαν πατριαρχικές σχέσεις οι οποίες, αρχικά, ήταν σχέσεις ήπιες κι όχι υποταγής ενός φύλου στο άλλο. Επικράτησε μια ισοκρατία των φύλων που είχε αντανάκλαση και στις θρησκευτικές δοξασίες. Αυτή η εξέλιξη αποδεικνύεται κι από ειδώλια που βρίσκονται στις ανασκαφές των νεολιθικών και κατοπινών εγκαταστάσεων της εποχής του Χαλκού (περίπου γύρω στο 2.800 πΧ. ως το 1.000 πΧ.). Τα ειδώλια που βρέθηκαν δείχνουν θεές ολόγυμνες, παχύσαρκες ή έγκυες, που αποτελούν σύμβολα γονιμότητας. Αυτή είναι η κύρια λατρεία στον πρωτομινωικό και στον πρωτοκυκλαδικό πολιτισμό της νεολιθικής εποχής αλλά και της πρώιμης εποχής του Χαλκού.
Η θρησκεία και το πολίτευμα των Πρωτοελλήνων της κύριας Ελλάδας και της Κρήτης μέχρι τις αρχές της δεύτερης χιλιετίας (περίπου ως το 1.800 πΧ ή το 1.600 πΧ.) είναι μια γυναικοκρατία που εξελίσσεται σε ισοκρατία των φύλων κι η λατρεία είναι των γυναικείων θεοτήτων που εξελίσσεται κι αυτή σε ισοκρατία αρσενικών και θηλυκών θεών. Η Μεγάλη Μητέρα -ή αλλιώς Λευκοθέα- ήταν η κύρια θεότητα που έπαιρνε διάφορες μορφές σε διάφορους τόπους, όπως την μορφή της Αφροδίτης, της Αστάρτης, της Κυβέλης κι άλλες. Οι αρσενικοί θεοί όπως ο Κρόνος, ο Δίας, ο Ποσειδών κι άλλοι, έγιναν ισοδύναμοί της. Η Γαία, γυναίκα του Ουρανού, η Ρέα γυναίκα κι αδελφή του Κρόνου κι η Ήρα, γυναίκα κι αδελφή του Δία, αποτέλεσαν την Τριπλή Θεά που ταυτιζόταν με την Μεγάλη Μητέρα και τις κατά τόπους μορφές της.
Η λατρεία της Τριπλής Θεάς ή της Μεγάλης Μητέρας κλονίζεται όταν λαοί πατριαρχικοί, ελληνόγλωσσοι και ισχυροί με χάλκινα όπλα, κι αργότερα σιδερένια, κατέρχονται από τα ορεινά και πιο βόρεια μέρη κι εισβάλουν στις πεδινές και παραθαλάσσιες πόλεις, στις εγκαταστάσεις των Πρωτοελλήνων. Είναι οι Αχαιοί, οι Ίωνες, οι Αιολείς, οι Μινύες και οι Βοιωτοί, Όλοι αυτοί έρχονται με αρπακτικές κατακτητικές διαθέσεις κι επιβάλλουν στους Πρωτοέλληνες Πελασγούς, Μινωίτες και στα άλλα φύλα της περιοχής, μαζί με την κυριαρχία τους, τα ήθη και τα έθιμά τους και, φυσικά, την θρησκεία τους.
Η κάθοδος των ελληνόφωνων φύλων, γλωσσικά Ινδοευρωπαϊκών, αλλάζει ριζικά το τοπίο. Τα φύλα αυτά έχουν ζήσει σε συνθήκες σχεδόν πρωτόγονες για πολλά χρόνια. Γύρω στο 2.600 π.Χ. εγκαταστάθηκαν στην δυτική Μακεδονία και Ήπειρο, γύρω από τις Πρέσπες και στην Πίνδο. Είναι μεταξύ τους συγγενείς καθώς είναι όλοι Έλληνες, με κοινή γλώσσα, κοινές δοξασίες και ήθη που έχουν ζήσει για εκατονταετίες σε κοντινούς χώρους, ωστόσο έχουν προλάβει να διαχωριστούν γλωσσικά σε διαλέκτους (ιωνική, αιολική, δωρική). Είναι πατριαρχικές κοινωνίες με τις γυναίκες υποταγμένες στους άνδρες. Οι οικογένειες αποκτούν πια μεγάλη σημασία και κυρίαρχος είναι ο άνδρας. Στην γυναικοκρατία δεν υπήρχε οικογένεια, υπήρχε φυλή μόνο. Τώρα οι οικογένειες ενώνονται σε φρατρίες που μέλη τους είναι τα αρσενικά της ευρύτερης οικογένειας, αδέλφια, ξαδέλφια, θείοι κι ανιψιοί. Είναι φύλα πολεμικά, κυνηγοί και συλλέκτες τροφής μάλλον παρά καλλιεργητές.
Αυτά τα ελληνικά ινδοευρωπαϊκά φύλα, οι Ίωνες, Αχαιοί κι οι Αιολείς, μαζί τους κι οι Μινύες, άρχισαν ένα ταξίδι προς νότο και μετά το 2.000 π.Χ. κατέλαβαν σταδιακά τις περιοχές των Πρωτοελλήνων. Οι Δωριείς ήρθαν κι αυτοί αργότερα (μετά τα Τρωικά). Η εκστρατεία στην Τροία έγινε το 1225 π.Χ. περίπου κι η κάθοδος των Δωριέων έγινε διακόσια χρόνια μετά, ανάμεσα στο 1.100π.Χ ως το 950 π.Χ.. Για μεγάλο διάστημα στον ελληνικό χώρο συνυπήρχαν γένη και φύλα που είχαν πολύ διαφορετικά ήθη και δοξασίες. Οι πιο παλιοί, Πελασγοί, Ετεοκρήτες κτλ. συνέχιζαν την ισοκρατία των φύλων με κύρια θεά την Μεγάλη Μητέρα που στην νεότερη εκδοχή της ήταν η Ήρα του δωδεκάθεου. Οι νεότεροι, οι Ίωνες, οι Αχαιοί, οι Αιολείς, οι Βοιωτοί, οι Μινύες και γενικά όλοι οι ελληνόφωνοι, ήταν λαοί πατριαρχικοί που λάτρευαν τον Δία. Η διαμάχες των φυλών ήταν διαμάχη παράλληλα και διαμάχη θεών. Απ’ τη μια οι Πελασγοί Πρωτοέλληνες με την Μεγάλη Μητέρα και την γυναικοκρατία κι απ’ την άλλη οι ελληνόγλωσσοι εισβολείς με τον Δία, το δωδεκάθεο και την πατριαρχική τους κοινωνική οργάνωση. Κάποια στιγμή η διαμάχη τελείωσε με νικητές τους νεοφερμένους που είχαν ισχυρότερα εργαλεία και άλογα με άρματα έναντι των γηγενών. Η επικράτησή τους σήμαινε και την επικράτηση της νέας θρησκείας και των νέων εθίμων. Ο Δίας και μαζί του όλο το δωδεκάθεο έγιναν η πανελλήνια θρησκεία. Η Μεγάλη Μητέρα ξεχάστηκε κι έγινε απλά η Ήρα, η όμορφη γυναίκα του Δία, αλλά ζηλιάρα και προστάτιδα της οικογένειας.
Η νέα κατάσταση σταθεροποιήθηκε γύρω στο 1.600-1.400 π.Χ. κι ήταν ο Μυκηναϊκός πολιτισμός που κορυφώθηκε εκείνη την εποχή. Ο Τρωικός πόλεμος ήταν ίσως η τελευταία του πράξη στα τέλη του 13ου αι. π.Χ.. Στην συνέχεια, βέβαια, με την σειρά του κι αυτός καταστράφηκε με την κάθοδο των επίσης Ελλήνων και πατριαρχικών Δωριέων λίγο πριν και λίγο μετά το 1.000 π.Χ..
********************************
Αφορμή για την παραπάνω ιστορική αναδρομή στάθηκε η χρονολογική τοποθέτηση της αργοναυτικής εκστρατείας και το πολιτιστικό-θρησκευτικό πλαίσιο μέσα στο οποίο εκτελέστηκε αυτή η πρωτόγνωρη και απίθανη για την εποχή της αποστολή. Με βάση λοιπόν και τα παραπάνω αλλά και όλη την γενεαλογία των μυθολογικών κύκλων (θηβαϊκός, αργολικός, αιτωλικός κτλ) και φυσικά τα γραπτά των αρχαίων συγγραφέων (κυρίως του Απολλώνιου του Ρόδιου) η Αργοναυτική εκστρατεία πρέπει να συνέβη γύρω στο 1.300 π.Χ., πριν από τα Τρωικά και την κάθοδο των Δωριέων.
Η διαμάχη του Δία και της Μεγάλης Μητέρας, πατριαρχίας και γυναικοκρατίας, Μινύων κι Αχαιών με Πελασγούς και Πρωτοέλληνες έχει τελειώσει με νίκη των φυλών της πατριαρχίας, με τους πατριαρχικούς θεούς κυρίαρχους αλλά με σοβαρούς θύλακες αντίστασης ακόμη όπου οι θεές της μητριαρχίας κυριαρχούσαν ακόμη. Ο Εύξεινος τότε αποκαλούμενος Άξενος) Πόντος είναι απροσπέλαστος καθώς ο Βόσπορος (οι αποκαλούμενες Συμπληγάδες ή Κυανές Πέτρες) είναι απροσπέλαστες από νότο προς βορά λόγω των ισχυρών ρευμάτων. Η διέλευση από το Αιγαίο στον Άξενο Πόντο γίνεται μόνο μέσω ξηράς, πράγμα που κάνει την Τροία κυρίαρχη αυτών των μετακινήσεων και προκαλεί την κατοπινή εκστρατεία των Αχαιών εναντίον της.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο ξεκίνησε μια περιπέτεια πενήντα περίπου ηρώων με επικεφαλής τον Ιάσωνα για την επαναφορά του χρυσόμαλλου δέρατος στον τόπο από όπου ξεκίνησε, στον Ορχομενό και τον ναό του Δία στο παρακείμενο Λαφύστιο όρος.
Η Αργοναυτική εκστρατεία συνέβη γύρω στο 1.300 πΧ. πριν τα Τρωικά και τους Δωριείς. Οι διαμάχες του Δία και της Μεγάλης Μητέρας, της πατριαρχίας και της γυναικοκρατίας, των Αχαιών με τους Πελασγούς έχουν τελειώσει με νίκες των φυλών της πατριαρχίας, με τους θεσμούς τους κυρίαρχους αλλά με σοβαρούς θύλακες αντίστασης εκεί όπου οι θεές της μητριαρχίας κυριαρχούσαν ακόμη.
Θα αναφερθώ σε αυτήν προσεχώς αν υπάρξει ενδιαφέρον.
Στην φωτογραφία η Αργώ, το πλοίο των αργοναυτών, όπως έχει ανακατασκευαστεί σήμερα και βρίσκεται στον Βόλο, περίπου στο σημείο εκκίνησης του εγχειρήματος, την Ιωλκό.

Κυριακή 20 Ιουλίου 2025

Απρόσμενοι συνήγοροι των ΜΜΕ

Με τόσα φέϊκ κατασκευασμένα βίντεο στα μέσα κοινωνικής ενημέρωσης, τικ τοκ, ινστα, κτλ από ζωάκια ακροβάτες μέχρι συγκρούσεις οχημάτων και άλλα εντυπωσιακά γεγονότα που συνέβησαν μόνο στην φαντασία της ΑΙ (τεχνητής νοημοσύνης) και χάρη στις εντολές χρηστών και τις τεχνικές ικανότητές της, αναγκάζεται κανείς να προστρέξει στα επίσημα κανάλια της TV για να μάθει αν κάτι που "είδε" σε ένα βίντεο ή μια φωτογραφία είναι αληθινό ή όχι.

Κι έτσι το ψέμα κι η υπερβολή στα σόσιαλ γίνονται απρόσμενοι συνήγοροι των ΜΜΕ που ως τώρα για ψέματα κι υπερβολές ήταν κατηγορούμενα.
Δεν υπάρχει λόγος να γίνουν τα Hoax κριτές της αλήθειας γιατί κι αυτά έχουν στην καμπούρα τους παρασπονδίες. Σύντομα όμως η μείξη ψέματος κι αλήθειας θα είναι τόσο καλά φτιαγμένη που δικαιολογημένα όλοι θα αμφιβάλλουν για όλα.

Πέμπτη 17 Ιουλίου 2025

Παραλία Πειραιάς-Φαληρο όπως Ελληνικό;

Α. Η παραχώρηση του ΣΕΦ στην ΚΑΕ Ολυμπιακός είναι αναγκαία για το επαγγελματικό μπάσκετ και πράξη απόδοσης δικαιοσύνης και ισονομίας.

Β. Η παραχώρηση του περιβάλλοντος χώρου και οι ρυθμίσεις του ειδικού πολεοδομικού σχεδίου που συνοδεύει την παραχώρηση του ΣΕΦ είναι υπερβολές που εξυπηρετούν ιδιωτικά σχέδια και συμφέροντα.
Όμως...
Γ. Η ΕΠΙΠΛΈΟΝ παραχώρηση και του παραλιακού μετώπου ως το Τάε Κβοντό είναι ένα έγκλημα που πάει να πραγματοποιηθεί με την μέθοδο που πραγματοποιήθηκε το έγκλημα του Ελληνικού. Όπου μίλησαν για ανάπλαση του αεροδρομίου και κτίστηκε με μεγαθήρια η παραλία.
Με την ίδια ύπουλη μέθοδο ενώνονται Μαρινάκης, Αγγελόπουλοι και Τσάκος για να ξεπεράσουν σε δολιότητα και υπερεκμετάλλευση τον Λάτση και να φτιάξουν μια Αθήνα διαφορετική από ό,τι βάζει η πιο νοσηρή φαντασία. Θέλουν ένα παραλιακό μέτωπο που θα είναι εξολοκλήρου ιδιωτικό, κλειστό για την πλεμπα των 3 εκ. κατοίκων, παραχωρημένο σε ένα μικρό κλάμπ πλουσίων.

Πιέζουν -με τα ΜΜΕ που διαθέτουν- την κυβέρνηση Μητσοτάκης ΑΕ, που είναι ιδανική για να εκβιαστεί με τα τόσα ανοιχτά ποινικά μέτωπα, μέχρι να την κάνουν να τα δεχτεί όλα.
Κι είναι πολύ κοντά. Ήδη ο Χαρδαλιάς βγαίνει φωτογραφίες και τούς καθησυχάζει. Και με την πρώτη ευκαιρία θα κατατεθεί ένα νομοσχέδιο που θα τα τελειώνει όλα και που θα πανηγυριστεί σαν η έλευση της ανάπτυξης και η λύση όλων των προβλημάτων της χώρας,

Κυριακή 13 Ιουλίου 2025

Ερίκ Σατί. Περιγελώντας την εποχή του

ΕΡΙΚ ΣΑΤΙ

Για τον Ερίκ Σατί (γεννήθηκε το 1866 και πέθανε το 1925) ηξερα μόνο ότι ήταν συνθέτης κάποιων έργων που μού άρεσαν πολύ, όπως Gymnopedies (για τον Σατί ο γυμνός χορός των νεαρών Σπαρτιατών) και το Gnossienne (για τον Σατί ο χορός του Θησέα κόντρα στον Μινώταυρο). Μού άρεσαν αυτές οι αρχαιοελληνικές του αναφορές πέρα από τις υπέροχες μελωδίες του για τις οποίες ήμουν θαυμαστής του.

Τον αναφέρω εδώ γιατί έμαθα λίγο περισσότερα πράγματα για την ζωή του που αξίζει νομίζω να τα αναφέρω.
Ο Έρικ Σατί, λοιπόν, ήταν μυστηριώδης, φευγαλέος, μουσικός, ποιητής και φιλόσοφος. Εκεί που νόμιζες ότι τον έπιασες, ήταν ήδη αλλού. Στη ζωή του, εξαφανιζόταν τακτικά. Ουδείς γνώριζε πού έμενε. Συναναστρεφόταν την παριζιάνικη μουσική μπουρζουαζία -την οποία σιχαινόταν- συμμετέχοντας/ζώντας μια ζωή ασκητική, πάμφτωχη, κάνοντας μαθήματα μαγειρικής στα παιδιά της γειτονιάς. Όντας ταυτόχρονα κομμουνιστής, ντανταϊστής, μποέμ και θαμώνας σε κακόφημα στέκια. Ο Σατί περιγέλασε την εποχή του μέσα από την οργή και το γέλιο. Ήταν από τους πρωτοπόρους της μουσικής και εισηγητής του λεγόμενου «μινιμαλισμού». Τη «λευκή» μελωδία του πρέπει να την προσεγγίσει κανείς με ταπεινότητα και με την αξία της σιωπής. Πέθανε στο Παρίσι, μια μέρα σαν την σημερινή το 1925, αλκοολικός.

Δεν θα κολλήσω κάτω κάποια έργα του, μπορείτε να τα βρείτε στο youtube αν το θελήσετε, θα βάλω μόνο μια φωτογραφία του αποτίοντας φόρο τιμής σε έναν τύπο που με έκανε πολλές φορές να συγκινηθώ, να σκεφτώ, να απολαύσω την μουσική κι όσα την συνοδεύουν.

Πέμπτη 10 Ιουλίου 2025

Οι Ρώσοι τιμούν την Ελλάδα


Οι Ρώσοι τίμησαν τα 200 χρόνια από την ελληνική επανάσταση με πολιτισμό και συναίσθημα.

Δεν μπορεί να μένει Έλληνας ασυγκίνητος όποιο ζιζάνιο κι αν έχει τρυπήσει το μυαλό του.

ΠΑΙΔΟΚΤΟΝΟΣ ΣΑΝ ΤΗΝ ... ΜΗΔΕΙΑ;

Χτες η Ειρήνη Μουρτζούκου ομολόγησε τους τέσσερις φόνους παιδιών και χαρακτηρίστηκε από πολλά ΜΜΕ "Μήδεια". Ας πούμε με την ευκαιρία και μια αλήθεια για την Μήδεια κι ας πέσει στο γυαλό.

Η Μήδεια έχασε τα παιδιά της στην Κόρινθο από την εκδικητική μανία των Κορινθίων εναντίον της που εξελίχθηκε σε φοβερή καταστροφή, και δολοφονία των παιδιών της. Οι Κορίνθιοι είπαν (μέσω της τραγωδίας του Ευριππίδη) πως εκείνη τα σκότωσε για να εκδικηθεί τον Ιάσονα που την πρόδωσε, όπως όμως μάς πληροφορούν άλλοι αρχαίοι συγγραφείς, ο Ευριππίδης έγραψε αυτή την ιστορία όχι τόσο για να δυσφημίσει την Μήδεια όσο για να απαλλάξει (να ξεπλύνει) τους Κορίνθιους από το έγκλημα της παιδοκτονίας για την οποία ευθυνόταν η πόλη.
Ας δούμε πιο αναλυτικά την ιστορία.
........................
ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ
Η Μήδεια ήταν κληρονόμος στο βασίλειο που αργότερα ονομάστηκε Κόρινθος. Αρχικά δεν λεγόταν έτσι, ήταν ένα διπλό βασίλειο που το αποτελούσαν η Εφύρα κι η Ασωπία. Οι κάτοικοί του τιμούσαν τον Ήλιο σαν ανώτατο θεό και τηρούσαν μητρογραμμική γραμμή διαδοχής. Ιερή περιοχή ήταν ο βράχος με τον ναό της Αφροδίτης, που αργότερα τον είπαν Ακροκόρινθο.
Σύμφωνα με την μυθολογία, ο Αιήτης κι ο Σίσυφος ήταν δυο από τα πολλά παιδιά του Ήλιου και ζούσαν σαν ευτυχισμένοι τιτάνες. Μετά την τιτανομαχία όμως όλα άλλαξαν. Ο Ήλιος υποχρεώθηκε να διατρέχει τον ουρανό με το τέθριππο άρμα του για να φωτίζει την γη. Φεύγοντας απ’ το διπλό βασίλειο, άφησε κληρονόμους τους γιους του. Η Εφύρα κι ο βράχος με τον ναό της Αφροδίτης πήγαν στον Αιήτη ενώ η Ασωπία έμεινε στον Σίσυφο. Κι αυτό όμως ανατράπηκε όταν ήρθαν οι Αχαιοί που είχαν άλλα ήθη κι άλλες προτεραιότητες.
Οι θεοί είχαν αποφασίσει την τιμωρία όχι μόνο των τιτάνων αλλά και των παιδιών τους. Κάποια από αυτά τα παιδιά, συνήθως τα πιο ανυπάκουα, μεταμορφώθηκαν σε τέρατα φοβερά που τα φοβήθηκαν και τα μίσησαν οι άνθρωποι. Έγιναν έχιδνα, ύδρα, κέρβερος, κάπροι, σκύλα, φίδια, λέοντες, λύκοι κι άλλα τέρατα που ταλαιπώρησαν λαούς κι έθνη. Εναντίον τους εξαπολύθηκαν από τους θεούς οι ήρωες κι οι ημίθεοι για να τα εξοντώσουν. Έτσι καθάρισαν οι Ολύμπιοι με ένα μεγάλο μέρος της άγριας φύσης που ο πολιτισμός δυσκολευόταν να αντιμετωπίσει. Όμως υπήρχαν και κάποια παιδιά των τιτάνων που δεν τα εξόντωσαν αλλά τα υπέταξαν και τα χρησιμοποίησαν ως υπηρέτες της ολύμπιας τάξης. Ο Ήλιος, η Σελήνη, ο Αίολος κι άλλοι τιτάνες, ο Αθάμας, η Νεφέλη κι ο Ιξίων έγιναν μέλη της τάξης των θεών. Ο Αιήτης κι ο Σίσυφος, τα παιδιά του Ήλιου, ανήκαν σε αυτή την κατηγορία
.
ΤΟ ΔΙΠΛΟ ΒΑΣΙΛΕΙΟ
Ο Αιήτης έγινε βασιλιάς στην Κολχίδα κι ο Σίσυφος στην Ηλεία. Η Εφύρα κι η Ασωπία, τα δυο μέρη του διπλού βασιλείου κυβερνήθηκαν από τους κατακτητές Αχαιούς που είχαν από παράδοση πατριαρχικές συνήθειες. Έθνη με επιθετικά ένστικτα, νίκησαν τους αρχαίους λαούς που ζούσαν με πολίτευμα ισοκρατίας ανάμεσα στα δύο φύλα κι επέβαλαν την πατριαρχία. Ο Κόρινθος έγινε ο νέος άρχων της Ασωπίας κι ο Κρέων της Εφύρας.
Οι Αχαιοί, όταν κατέκτησαν το διπλό βασίλειο, δεν κατέλυσαν τελείως τα παλαιά ήθη αλλά συμβιβάστηκαν εν μέρει με αυτά κι άφησαν να συμβασιλεύουν ένας βασιλιάς και μια βασίλισσα. Η κύρια υποχώρηση των νικητών με τις πατριαρχικές παραδόσεις ήταν ότι αποδέχονταν την μητρογραμμική διαδοχή. Δηλαδή το βασίλειο το κληρονομούσε η κόρη και νέος βασιλιάς γινόταν ο σύζυγός της. Η αποδοχή της μητρογραμμικής διαδοχής, που έγινε σε πολλές πόλεις, σταμάτησε πολέμους κι εξεγέρσεις. Στην Ασωπία συμβασίλευαν ο Κρέων με την κόρη του Σίσυφου Γλαυκή και στην Εφύρα ο Κόρινθος. Ο Κρέων, ως σύζυγος της Γλαυκής, κατά τα παλαιά ήθη ήταν νόμιμος, πράγμα που δεν ίσχυε στην Εφύρα με τον Κόρινθο. Η γυναίκα του Κορίνθου δεν ήταν η κόρη του Αιήτη όπως θα έπρεπε βάσει της μητρογραμμικής διαδοχής, γι αυτό η Μήδεια, ως κόρη του Αιήτη, είχε το δικαίωμα στον θρόνο. Τής το αναγνώρισαν και ο λαός, αλλά, και ο ίδιος ο Κόρινθος.
Πριν πάνε στην Εφύρα, ο Ιάσων, η Μήδεια κι όσοι αργοναύτες ήταν ακόμη μαζί τους, πήγαν στον Ορχομενό κι απέτισαν φόρο τιμής στον βωμό του Μινύα, του γενάρχη των Μινύων καθώς η εκστρατεία ήταν μια επιχείρηση Μινύων, άσχετα αν μετείχαν ήρωες απ’ όλη την Ελλάδα. Στο Λαφύστιο όρος, στον ναό του Διός, απέθεσαν το χρυσόμαλλο δέρας κι έκαναν θυσίες περιμένοντας από τον θεό μιαν ανταπόκριση που δεν ήρθε ποτέ. Ούτε βροντές άκουσαν ούτε αστραπές είδαν στον ουρανό. Έστω κι έτσι, οι αργοναύτες αποχαιρετίστηκαν κηρύσσοντας το τέλος του άθλου που είχαν επιτελέσει και σκορπίστηκαν. Θα γύριζε ο καθένας στην δική του πατρίδα και θα δεχόταν δόξες και τιμές σαν ήρωας με αναγνώριση απ’ όλη η Ελλάδα. Ο Ιάσων κι η Μήδεια πήραν τον δρόμο προς το διπλό Βασίλειο. Δεν ανησυχούσαν για τον τρόπο που θα τούς υποδέχονταν κι η Μήδεια ένιωθε την υπεροχή της να ξεχειλίζει.
Φεύγοντας ο Αιήτης από την Εφύρα είχε αφήσει ως τοποτηρητή του θρόνου του κάποιον Βούνο. Ο Κόρινθος δεν είχε δυσκολευτεί να τον απομακρύνει απ’ τη θέση του και να αναλάβει βασιλιάς. Είχε πάρει την θέση σαν ιερέας επιφορτισμένος με τα τελετουργικά των θεών και, μαζί με την αρμοδιότητα, είχε πάρει και τα τεμένη του (τα βασιλικά κτήματα). Ο Αιήτης πιο παλιά κι ο Βούνος στη συνέχεια, είχαν στη διάθεσή τους τα καλύτερα χωράφια που τα έλεγαν τεμένη. Ήταν βασικό προνόμιο του βασιλιά να του παραχωρεί η πόλη τα καλύτερα κομμάτια γης. Αν όμως ήταν εύκολο στον Κόρινθο να παραμερίσει τον Βούνο, δεν μπορούσε να παρακάμψει το ίδιο εύκολα και την Μήδεια, την ξανθομαλλούσα, εκθαμβωτική, πρασινομάτα κόρη του Αιήτη. Αυτήν την σεβάστηκε και δεν τής πρόβαλε αντιρρήσεις. Όταν ο Ιάσων κι η Μήδεια έφτασαν στην Εφύρα, ο Κόρινθος αποχώρησε. Το μόνο που έμεινε από αυτόν ήταν ότι είχε δώσει το όνομά του στο διπλό βασίλειο που λεγόταν πια Κόρινθος.
Η Μήδεια έγινε αποδεκτή ως διάδοχος στην Εφύρα κι ο σύζυγός της Ιάσων έγινε βασιλιάς. Η υποδοχή των Κορινθίων της Εφύρας μάλιστα ήταν ενθουσιώδης και ζεστή. Ο άθλος της αργοναυτικής εκστρατείας έδινε στο ζευγάρι λάμψη και κύρος κι οι δυο τους βρήκαν τον τόπο της χαράς και της ευτυχίας που ζητούσαν. Έφερναν καλοτυχία στους πολίτες και σιγουριά ότι είχαν τους θεούς με το μέρος τους. Αποφάσισαν να ζήσουν όλη
την υπόλοιπη ζωή τους στο διπλό βασίλειο και να κάνουν πολλά παιδιά. Ο Ιάσων βασιλιάς κι η Μήδεια βασίλισσά του.
Η Μήδεια ίδρυσε στον θεόρατο βράχο του Ακροκορίνθου ένα ιερό της Τριπλής Θεάς, το Ιερό της Ακραίας Βουνίας Ήρας. Την χρειαζόταν την Ήρα για να κάνει αθάνατα τα παιδιά που θα γεννούσε με τον Ιάσονα.
Η Μήδεια είχε ιδιαίτερες ικανότητες με μαγικά φίλτρα και με τους θεραπευτικούς χυμούς και είχε μόνη ασχολία της τα βότανα και τα φάρμακα. Είχε ψάξει κι είχε βρει φυτά σαν τα κολχικά βότανα κι είχε πειραματιστεί με νέα. Μπορούσε εύκολα να θεραπεύει πληγές ή να ανακουφίζει τον πόνο ενώ έφτιαχνε και θανατηφόρα δηλητήρια. Την είχαν για μάγισσα και δεν την ενοχλούσαν, όμως την απέφευγαν. Αυτά που την έκαναν να νιώθει καλά ή άσχημα ήταν μόνο η έγνοιες για τα παιδιά της, για τον Ιάσονα και για τα προβλήματα των Κορινθίων.
Με τον Ιάσονα έκανε δεκατέσσερα παιδιά. Πρώτα γέννησε δύο δίδυμους γιους, τον Θεσσαλό και τον Αλκιμένη και μετά έναν τρίτο, τον Τίσανδρο. Συνολικά γέννησε επτά αγόρια κι επτά κορίτσια. Οι νεότεροι από τα δεκατέσσερα παιδιά της ήταν ο Φέρης κι ο Μέρμερος. Αγαπούσε πολύ τα παιδιά της που τα μεγάλωνε στο Ιερό της Ήρας κι ήθελε να τούς προσφέρει την αθανασία, πράγμα που το προσπάθησε με κάθε τρόπο. Πειραματιζόταν με τα παιδιά και τα ταλαιπωρούσε κι αυτά. Ο Ιάσων, που την έβλεπε να είναι αγχωμένη, ανησυχούσε.
Ο Ιάσων έβλεπε και τους Κορίνθιους να δυσανασχετούν με όσα έκανε η Μήδεια. Είχε την φήμη της μάγισσας κι αυτό δεν ήταν και τόσο καλό, ενώ, δεν είχε χρειαστεί ως τώρα να κάνει κάτι εμφανές για το κοινό καλό της πόλης ώστε να την συμπαθήσουν. Αντιθέτως την χρέωναν για όποια κακοτυχία κι αν συνέβαινε. Για να το καταλάβουμε πρέπει να ξέρουμε τις πεποιθήσεις των ανθρώπων εκείνης της εποχής σχετικά με τον ρόλο των βασιλέων.
Η βασική δουλειά ενός βασιλιά και μιας βασίλισσας δεν ήταν να κυβερνούν. Αυτό το έκαναν οι πολίτες με τις συνελεύσεις κι οι γέροντες στην γερουσία. Ούτε δίκαζαν οι βασιλείς υποθέσεις καθημερινές, μόνο σε υποθέσεις φόνων είχαν δικαιοδοσία. Οι συνήθεις μικρότερες υποθέσεις κανονίζονταν από συμβούλια αρχόντων κι οι σοβαρές δίκες διεξάγονταν στα δικαστήρια των πολιτών. Η δουλειά ενός βασιλιά ήταν κυρίως να φροντίζει τα τελετουργικά για να είναι ευχαριστημένοι οι θεοί. Από την προσοχή και τον σεβασμό που έδειχναν οι βασιλείς στις διάφορες τελετές εξασφαλιζόταν η ευημερία της πόλης. Ευθύνονταν για την ευφορία των εδαφών, για τα γεννήματα των ζώων αλλά και για την καλοτυχία των θνητών. Η απουσία της Μήδειας από όλα αυτά έδειχνε ότι αδιαφορούσε για τις υποθέσεις της πολιτείας, οπότε, περνώντας τα χρόνια, οι Κορίνθιοι έπαψαν να την αγαπούν. Αντίθετα, εκτιμούσαν τον Ιάσονα που νοιαζόταν για όλα αυτά. Οι Κορίνθιοι τούς ξεχώριζαν και δεν τούς έβλεπαν πια σαν δυο άτομα ενωμένα, με τον έρωτα, σε ένα.
Δεν άργησε ο καιρός που τα πράγματα άρχισαν να γίνονται πολύ άβολα ανάμεσά τους. Είχαν πολλά χρόνια κοινής ζωής και πολλά παιδιά όμως η ευτυχία έλειπε πια απ’ τη σχέση τους. Η πανέμορφη Μήδεια ήταν στόχος όλων των ανδρών κι ο όμορφος Ιάσων ήταν πόθος των γυναικών. Όμως ο έρωτας κι η επιθυμία να αρέσουν και να είναι ποθητοί είχε πάψει να παίζει ρόλο στη ζωή τους. Η καθημερινότητα τούς είχε εξαντλήσει. Η Μήδεια καταγινόταν με τα παιδιά της στον Ιερό βράχο κι ο Ιάσων είχε να αντιμετωπίσει διαμάχες που μαίνονταν στην πόλη. Ο διαχωρισμός σε δύο βασίλεια προκαλούσε προστριβές που οδηγούσαν ακόμα και σε εμφύλιο πόλεμο. Τότε ήρθε η πρόταση του Κρέοντα. Τα δυο βασίλεια μπορούσαν να γίνουν ένα αν ο Ιάσων παντρευόταν την κόρη του Κρέοντα που ήταν κι η νόμιμη διάδοχος του θρόνου της Ασωπίας. Τού το πρότεινε ο Κρέων. Να παντρευτεί την κόρη του την Αγαύη να γίνει διάδοχός του, να ενωθούν τα δύο βασίλεια και να πάψουν κι οι διαμάχες. Όσο για το γεγονός ότι ήταν παντρεμένος, ας έκανε κι έναν δεύτερο γάμο, έτσι κι αλλιώς ο πρώτος του γάμος ήταν με μια βάρβαρη.
Ο Ιάσων αρνήθηκε για καιρό την πρόταση του Κρέοντα αν και φαινόταν λογική και δίκαιη κι έλυνε τα προβλήματα του διπλού βασιλείου ενώνοντας τα δυο κομμάτια του σε ένα. Δεν μπορούσε, όμως, να παραβεί τους όρκους του στην αγαπημένη του γυναίκα που την αγαπούσε, την εκτιμούσε, τής χρωστούσε την ζωή του κι είχε μαζί της δεκατέσσερα παιδιά.
Όσο ο Ιάσων κι η Μήδεια δεν μιλούσαν για αυτό το θέμα, η σχέση τους παρέμενε καλή, αν και πεσμένη σε σχέση με την αρχική φωτιά. Όταν όμως μίλησαν για την πρόταση του Κρέοντα τότε η σπίθα της αμφιβολίας άναψε. Ο Ιάσων, με λιγότερη αυτοπεποίθηση πάντα, άρχισε να σκέφτεται ότι, ίσως, τής ήταν βάρος. Η Μήδεια, βέβαιη για τον εαυτό της, θύμωσε. Ήταν πάντα θυμωμένη μαζί του χωρίς να ξέρει το γιατί, τώρα όμως, που την έβαζε σε μια ζυγαριά με ένα βασίλειο από την άλλη, έγινε έξαλλη κι όταν το συζήτησαν ξανά, μάλωσαν. Η Μήδεια δεν ανεχόταν να την συγκρίνει ο Ιάσων με ένα "γύναιο", την κόρη της Γλαύκης.
Κουβέντα στην κουβέντα, μάλωσαν για τα καλά κι ο Ιάσων την άφησε κι έφυγε για την Ασωπία. Αγνόησε την γυναίκα που αγαπούσε, αγνόησε και τα δεκατέσσερα παιδιά του, που λάτρευε, και μίλησε με τον Κρέοντα. Δέχτηκε την πρότασή του για την ενοποίηση των δύο βασιλείων ώστε η Κόρινθος να ειρηνεύσει και να γίνει ένα μεγάλο άστυ. Αυτό είχαν ανάγκη ο δήμος κι οι κάτοικοι του διπλού βασιλείου και δεν ήταν σωστό να αφήσει ο Ιάσων αυτή την ευκαιρία να χαθεί. Η Μήδεια δεν σκεφτόταν με την λογική παρά με την καρδιά κι αυτό την οδηγούσε σε λάθη. Δεν έπρεπε να τον ζηλεύει ή να τον φοβάται, έπρεπε να βλέπει το κέρδος από την ένωση των δύο βασιλείων αν εκείνος έπαιρνε και την Αύγη, την διάδοχο του θρόνου του Κρέοντα, γυναίκα του.
Η Μήδεια κατέφυγε στον Ακροκόρινθο για να συζητήσει για όλα αυτά με τον εαυτό της και με την Ήρα. Δεν μπορούσε ούτε καν να διανοηθεί ότι ο αγαπημένος της, για τον οποίο είχε αρνηθεί την Κολχίδα, θα την απατούσε με την κόρη της Αγαύης και του Κρέοντα. Γι αυτόν είχε προδώσει πρώτα τον πατέρα της, είχε θάψει μετά τον αδελφό της κι είχε προσδώσει στο τέλος την μητέρα της. Πώς μπορούσε ο Ιάσων να ξεχνά ή να αγνοεί όλα αυτά; Πώς μπορούσε να βάζει το συμφέρον των Κορινθίων πάνω από την δική τους σχέση και πάνω από την οικογένειά τους;
Η Μήδεια δεν ήταν δειλή ούτε αναποφάσιστη. Όταν χρειάστηκε να αποφασίσει είχε αποποιηθεί τα πάντα για να ακολουθήσει το όνειρο του Ιάσονα και την εκστρατεία των αργοναυτών, δεν θα δίσταζε να πάρει τώρα νέες δύσκολες αποφάσεις αν χρειαζόταν, ούτε θα δίσταζε να αγνοήσει μια πόλη σαν την Κόρινθο αν εκείνος την έβαζε σε δεύτερη μοίρα.
Ο Ιάσων δεν είχε αμφιβολίες για τις πράξεις του. Πάντα ήταν λίγο αφελής και πάντα ένιωθε αθώος. Δεν καταλάβαινε ότι η σχέση του με την αγαπημένη του γυναίκα υπονομευόταν κάθε μέρα όλο και πιο πολύ. Και πώς να γινόταν αλλιώς όταν εκείνος μιλούσε με τον Κρέοντα κι η Μήδεια μιλούσε με την Ήρα. Χειρότερους συμβούλους δεν θα μπορούσαν να βρουν αναζητώντας λύση. Ήταν οι πιο ακατάλληλοι συμβουλάτορες για την περίπτωσή τους καθώς είχαν δικά τους συμφέροντα να υπηρετήσουν. Ο Κρέων ήθελε τον Ιάσονα γαμπρό του κι ονειρευόταν να διώξει την Μήδεια από την Κόρινθο γιατί την φοβόταν σαν μάγισσα, επομένως ήταν φυσικό να υποδαυλίζει τον χωρισμό για να πετύχει τον σκοπό του. Η Ήρα ήταν κακός σύμβουλος έτσι κι αλλιώς και θα υποδαύλιζε τον χωρισμό. Ο καβγάς Ιάσονα και Μήδειας, ενισχυμένος από κακές συμβουλές, άναψε κι έφτασε στα άκρα κι αποφάσισαν να χωρίσουν.
Ο Κρέων παρότρυνε τον Ιάσονα να παντρευτεί την Αύγη και να αφήσει την Μήδεια σε αυτόν. Οι συμβουλές της θεάς στα αυτιά της Μήδειας ήταν για εκδίκηση. Τίποτε δεν θα άφηνε ζωντανό από την γενιά του Κρέοντα.
Η συνέχεια ήταν δραματική και αιματηρή. Η Μήδεια έκανε πως δέχεται τον γάμο του Ιάσονα και της Αύγης γιατί αντιλαμβανόταν δήθεν πόσο σπουδαίος θα ήταν για την ίδια την Κόρινθο και για το μέλλον της. Έστειλε για βασιλικό δώρο στη νύφη ένα φόρεμα που το έραψε η ίδια και που το φρόντισε να είναι πανέμορφο. Παράλληλα βέβαια, φρόντισε να ποτίσει το φόρεμα με ειδικούς, μυστικούς χυμούς που γνώριζε εκείνη με αποτέλεσμα το φόρεμα να γίνει ένα δολοφονικό όπλο. Εξωτερικά το δώρο της Μήδειας έδειχνε εξαίσιο κι αντάξιο μιας πριγκίπισσας που θα παντρευόταν έναν θρυλικό κι όμορφο βασιλιά.
Η Αύγη το φόρεσε για να δείξει λαμπερή κι ισάξια του Ιάσονα. Μόλις το φόρεμα κάλυψε το νεανικό και τρυφερό της σώμα, το ρούχο αυτο-αναφλέχθηκε αμέσως. Οι φλόγες του πέρασαν μες στις φλέβες της κι έκαψαν την μικρή κοπέλα, την νύφη που θα ένωνε τα δύο βασίλεια. Δεν σταμάτησε εκεί, όμως, η καταστροφή καθώς μετά απ’ το νεανικό κορμί η αχόρταγη φωτιά επεκτάθηκε. Οι φλόγες τύλιξαν τις κουρτίνες, τα πατώματα, τα χαλιά και τα έπιπλα. Μια ξαφνική, αναπάντεχη πυρκαγιά έκαψε το παλάτι και μέσα του κάηκαν ο Κρέων κι η Γλαύκη. Ένα μεγάλο δράμα εκτυλίχθηκε στο παλάτι της Ασωπίας καθώς όλη η οικογένεια του Κρέοντα χάθηκε στις φλόγες.
Έξαλλοι οι Κορίνθιοι απέδωσαν στην μαγεία της Μήδειας το κακό κι επιτέθηκαν στα παιδιά της για εκδίκηση. Ο Φέρης κι ο Μέρμερος ήταν τα πρώτα που σκοτώθηκαν από τον μαινόμενο όχλο. Τα άλλα παιδιά της Μήδειας και του Ιάσονα κρύφτηκαν στον ναό της Ήρας σαν ικέτες. Οι κόρες έγιναν ιέρειες κι οι γιοί εξοντώθηκαν ή εξορίστηκαν. Ένας γοερός θρήνος σκέπασε ολόκληρη την πόλη. Το αίμα των ευπατριδών έρρευσε άφθονο. Η βασιλική οικογένεια της Ασωπίας του Κρέοντα χάθηκε και τα παιδιά των βασιλέων της Εφύρας, Ιάσονα και Μήδειας, σκοτώθηκαν ή κυνηγήθηκαν. Τα εγκλήματα ήταν τόσο τρομακτικά κι αιματηρά που τα σιχάθηκαν ακόμα κι οι θεοί.
Οι Κορίνθιοι βουτηγμένοι στην ντροπή και δεν δέχτηκαν ποτέ ότι η εκδίκησή τους ήταν μια θηριωδία που ξεπέρασε τα όρια. Είπαν ότι η Μήδεια σκότωσε τα παιδιά της, κι ας ήξεραν πως ήταν ψέμα. Είπαν ότι ήταν μάγισσα, βάρβαρη και παιδοκτόνος για να κρύψουν όσο μπορούσαν το όνειδος ολόκληρης της πόλης. Απαγόρεψαν σε όλους να διηγούνται αυτή την ιστορία. Ο Ιάσων περιέπεσε σε κατάσταση θλίψης, αποσύρθηκε απ’ τα κοινά και πέρασε τη ζωή του στο περιθώριο. Το τέλος του ήταν τραγικό. Καθισμένος στην σκιά της Αργώς, που ήταν αφιερωμένη στο ναό του Ποσειδώνα, δέχτηκε στο κεφάλι του τον Κριό της πλώρης. Το ξύλο της Δωδώνης είχε σαπίσει κι έπεσε πάνω με τόση δύναμη που τον άφησε επί τόπου. Το πανέμορφο παλικάρι, ο πάντα αθώος Ιάσων, βρήκε το τέλος του από την Αργώ.
Η Μήδεια άκουσε τις κατηγορίες με πλήρη αδιαφορία χωρίς να υπερασπιστεί τον εαυτό της. Δεν είπε για την θεϊκή ελληνική καταγωγή της, δεν αρνήθηκε ότι δολοφόνησε την Αύγη ούτε καν αντέδρασε όταν είπαν -εντελώς άδικα- πως σκότωσε η ίδια τα παιδιά της. Έφυγε απ’ την Κόρινθο με το άρμα του βασιλιά των Αθηνών Αιγέα που τής το έστειλε η Ήρα. Παντρεύτηκε τον Αιγέα κι έκανε μαζί του έναν γιο, τον Μήδο. Ούτε στην Αθήνα τής άρεσε η ζωή της κι η θνητότητα πια την καταπίεζε. Μάλωσε με τον Αιγέα εξ αιτίας του Θησέα που την έβλεπε με μισό μάτι μετά απ’ όσα είχαν συμβεί στην Κόρινθο κι έφυγε με τον νεαρό γιο της Μήδο για να επιστρέψει στην πατρίδα της, την Κολχίδα. Εκεί ξαναβρήκε τον Αιήτη που, γέρος πια, την περίμενε. Η Μήδεια ξανάγινε βασίλισσα της Αίας. Ο Μήδος, όταν μεγάλωσε, έγινε βασιλιάς της γειτονικής χώρας, που την είπαν Μηδία από το όνομά του. Έτσι τελείωσε κι η ιστορία της θνητής πανέμορφης κόρης και μάγισσας Μήδειας.
..........................
Ας μην λέμε Μήδεια την Ειρήνη Μουρτζούκου λοιπόν. Γιατί η Μήδεια δεν σκότωσε τα παιδιά της αλλά εκδικήθηκε τον Κρέοντα και την γενιά του. Κι αν τής φόρτωσαν το έγκλημα αργότερα, αυτό δεν μάς κάνει εμάς να ξεχνάμε την αληθινή ιστορία.