ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΖΩΩΝ ΣΗΜΕΡΑ. ΓΙΟΡΤΗ ή ΝΤΡΟΠΗ;
Τι ακριβώς γιορτάζει η ανθρωπότητα που έχει καθιερώσει διεθνώς την σημερινή μέρα σαν "Μέρα των Ζώων";
Α.
Γιορτάζουμε σήμερα μεταξύ άλλων την μέρα των Βοδιών και των Ταύρων.
Είναι ο ΕΥΝΟΥΧΙΣΜΟΣ του Ταύρου για να καταντήσει Βόδι.
Περήφανα ζώα και δυνατά οι ταύροι αλλά ο άνθρωπος, όχι μόνο σήμερα αλλά εδώ και 10.000 (ναι, δέκα χιλιάδες) χρόνια, ευνουχίζει τους ταύρους ώστε να είναι λιγότερο επιθετικά ζώα, να μην έχουν ΚΑΝΕΝΑ ενδιαφέρον για την ζωή τους και να σέρνουν δυστυχισμένα το άροτρο ή να οδηγούνται αδιάφορα στην κρεατομηχανή.
Β.
Μια και μιλήσαμε για ταύρους, ας πούμε και για τις αγελάδες που γιορτάζουν κι αυτές σήμερα.
Το ξέρετε ότι οι γαλακτοπαραγωγές αγελάδες σε όλη τους σχεδόν την ζωή ζουν σε μια μικρή μάντρα όπου στέκονται, κάθονται και κοιμούνται πάνω στα ίδια τους τα περιττώματα; Η αγελάδα αντιμετωπίζεται από τον άνθρωπο που σήμερα την τιμά και την γιορτάζει σαν ένα στόμα που τρώει πρώτες ύλες κι ένας μαστός που παράγει εμπόρευμα. Όμως η αγελάδα είναι ένα πλάσμα με συναισθηματικό κόσμο και αυτή η μεταχείριση γεννά φοβερή οδύνη και πόνο.
Γ. και Δ. και ... δεν φτάνουν τα γράμματα μιας αλφαβήτου για να περιγράψουμε τα μαρτύρια που υφίστανται τα ζώα, οι φίλοι μας, που εμπλέκονται στην διατροφική μας αλυσίδα. Οι κότες, τα γουρούνια, όλα τα άτυχα πλάσματα που έτυχε να τα χαρακτηρίσει χρήσιμους φίλους του ο άνθρωπος και να τα κάνει οικόσιτα.
Απίστευτος πόνος που αν μπορούσαμε να τον νιώσουμε με ελάχιστη ενσυναίσθηση θα σταματούσαμε αυτό το έγκλημα αυθημερόν. Αλλά ισχύει για όλους το "καλά και συμφέροντα" που εμποδίζει την ευαισθησία μας να λειτουργήσει.
Ο πολιτισμός μας κι η ευημερία μας βασίζεται σε αυτά τα ζώα από την εποχή της γεωργικής επανάστασης μέχρι σήμερα που η κατάσταση έχει ενταθεί σε σημεία φρικιαστικά. Και δεν είναι εύκολο να αποδεχτεί κανείς μείωση της προσωπικής του ευτυχίας κατά ένα μόνο μέτρο, προκειμένου να απαλλαγούν από χιλιόμετρα δυστυχίας οι άλλοι συγκάτοικοι του ίδιου με εμάς πλανήτη.
Γι αυτό, μην την ξαναπείτε μέρα γιορτής, καλύτερα να την λέμε μέρα ντροπής. Γιατί περί ντροπής πρόκειται.